Home » , , » Reka Bentuk Katil yang selesa

Reka Bentuk Katil yang selesa

Reka bentuk katil sangatlah penting, kerana reka bentuk serta nyamannya sebuah reka bentuk bilik tidur juga ditentukan oleh tempat tidur yang anda gunakan. Jika anda masih memakai tempat tidur yang tradisional dengan assistant yang biasa-biasa saja, maka reka bentuk bilik tidur anda juga tidak akan terasa luas, selesa, dan elegan. Oleh kerana itu, untuk membuat suasana bilik tidur anda menjadi lebih selesa dan elegan, maka salah satu komponennya adalah dengan menggunakan tempat tidur  yang elegan.

Tips menata bilik tidur sendiri secara profesional:

1. Memilih tempat tidur
Katil ditempatkan merapat pada dinding, sehingga kita boleh meletakkan meja di seberang tempat tidur. Sebuah bilik yang sihat adalah bilik yang mempunyai negligible satu buah tingkap, jadi diantara tempat tidur dan meja tersebut anda boleh memasang tingkap dengan langsir tingkap sehingga bilik anda bukan saja kelihatan selesa tetapi juga peredaran udara di bilik anda terjaga.

2. memilih Peti
Pakailah peti dengan lebar sekitar 40 cm sehingga dapat menjimatkan tempat (terutama untuk anda yang mempunyai bilik yang sempit), gunakan peti untuk menyimpan pakaian-pakaian anda.

3. Meletakkan meja solek
Meja solek di dalam bilik tidur tidak kalah pentingnya, apalagi bilik tidur perempuan. Meletakkan meja solek yang kecil sahaja sudah cukup untuk memudahkan anda berias di pagi hari.

4. Memilih warna cat bilik tidur anda
Warna cat dinding mempunyai peranan yang sangat besar terhadap bilik anda. Jika anda mempunyai bilik tidur yang sempit, maka pilihlah warna cat dinding yang dapat membuatnya kelihatan lebih besar, seperti warna putih, warna  dan cerah lain.

















from more sources, if one of these images are yours, comprehend unconfined to Lense us to need your soul. thank you
Share this article :
Posted by: bayani renovation https://plus.google.com/u/0/+Bayanirenovation Updated at : 12:38 AM
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment


 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Bayani Home Renovation - All Rights Reserved
Template Created by Bayani Renovation Modified by Bayani Renovation
Proudly powered by Bayani