Home » , » Longkang

Longkang

Semua yang anda perlu tahu tentang  Installer Longkang
Longkang di dalam dan sekitar rumah kita digunakan untuk tiga sebab utama . Pertama , longkang yang dipasang untuk corong air sisa , seperti air kumbahan, pergi ke kilang kitar semula. Kedua , parit digunakan untuk corong hujan dan lain-lain sisa air permukaan sungai. Akhir sekali , longkang yang digunakan untuk mengumpul air ke dalam bekas yang . Longkang sering diambil untuk diberikan dan ia tidak sehingga mereka tersumbat atau rosak yang kita benar-benar menghargai nilai mereka.
parit Jenis

Kami menggunakan parit kedua-dua di dalam dan di luar rumah kita, dan mereka adalah komponen struktur utama dalam mana-mana rumah atau perniagaan. Biasa longkang dipasang ialah:

  • longkang pembetungan
  • air hujan longkang
  • diedarkan semula longkang
  • pembetung longkang

Pembetung longkang digunakan untuk menghilangkan 'hitam ' dan ' greywater ' dari bangunan, dan juga mengalihkan apa-apa gas yang dihasilkan oleh kumbahan. Air dari tandas yang disebut sebagai ' air hitam ' kerana ia biasanya mengandungi najis manusia dan perkara-perkara sisa lain. 'Air Grey ' di sisi lain adalah air yang tidak mengandungi najis lagi adalah air sisa yang dihasilkan di lekapan seperti mandi , mandi dan tenggelam. Ini longkang perangkap untuk memastikan gas yang dihalang daripada meresap ke dalam rumah. Air sisa ini kemudiannya dialihkan melalui graviti dan mekanisme lain untuk tumbuh-tumbuhan pembersihan air. Dalam keadaan tertentu , sistem septik atau cesspits dibina dalam harta yang digunakan untuk mengumpul air kumbahan. Perkhidmatan syarikat-syarikat yang pakar dalam penyaliran ini tangki atau lubang perlu digunakan sekali-sekala untuk memastikan kumbahan tidak melimpah.




Air Banjir longkang

Air banjir longkang yang dipasang untuk mengalirkan hujan yang berlebihan dan air permukaan dari hartanah. Air hujan ini longkang biasanya ditemui di sepanjang kaki lima dan dikekalkan oleh majlis perbandaran tempatan. Selalunya , bagaimanapun , pemilik rumah perlu memasang parit air ribut di dalam harta itu untuk membantu membuang air hujan yang berlebihan jika penyelesaian yang lain tidak berdaya maju. Semua pemasangan longkang air banjir adalah tertakluk kepada peraturan-peraturan keselamatan dan mesti mempunyai penutup atas mereka untuk membantu mencegah orang daripada jatuh masuk

Semula diedarkan longkang

Semula diedarkan longkang biasanya digunakan dalam kolam renang dan air pancut air yang digunakan dikitar semula sepanjang masa dan bekerja untuk digunakan semula. Peraturan-peraturan keselamatan Pelbagai juga di tempat apabila dalam longkang yang dipasang sebagai sedutan yang disebabkan oleh tekanan tambahan dari pam. Tersangkut saluran dan perangkap sedutan adalah 2 sebab-sebab utama kematian dengan jenis longkang. Dalam usaha untuk mengurangkan sedutan , beberapa parit yang dipasang atau kawasan permukaan pembukaan longkang bertambah. Semua longkang mesti mempunyai penutup atas mereka dan alat-alat keselamatan kolam hari ini akan bertukar pam secara automatik jika perangkap sedutan dikesan.
kerana ini bahaya yang penyelenggaraan dan pemasangan perlu dilakukan oleh profesional

pemasangan

Terdapat banyak peraturan dan piawaian yang perlu dipatuhi apabila ia datang kepada sistem perparitan. Dalam keadaan telah paip dan pembinaan utama akan diperlukan, perkhidmatan profesional paip terlatih perlu digunakan.
Dalam beberapa kes, bagaimanapun , longkang boleh diselesaikan agak cepat , terutamanya jika air hujan adalah satu masalah. Bergantung kepada di mana harta anda terletak , longkang saliran buatan 0,9-1,2 meter lebar boleh curam dari tertinggi ke tahap paling rendah dalam harta .
Rendam kaki lubang adalah satu lagi pilihan untuk penyelesaian perparitan luar air hujan, tetapi mereka lebih kompleks untuk mencipta.

penyelenggaraan

Moden longkang di dalam rumah yang benar-benar tidak memerlukan memperuntukkan penyelenggaraan. Terdapat beberapa petua untuk memastikan bahawa anda longkang tinggal jelas dan bebas daripada tersumbat. Pertama, pastikan bahawa parit disimpan bebas daripada benda asing dan makanan berlemak. Ini dilakukan dengan :
membuang sisa makanan dari hidangan ke dalam tong sampah
mengelakkan curahan objek besar atau kuantiti kertas tandas ke tandas
menjalankan penyelenggaraan berkala
Penyelenggaraan berkala boleh menjadi semudah untuk mengisi tenggelam dengan air panas dan membiarkan ia mengalir dari sini. Ini akan membantu untuk melembutkan dan menghapuskan sisa lemak. Cuba dan mengelakkan menggunakan bahan kimia kerana ia boleh menyebabkan hakisan ke longkang dan paip yang dilampirkan. Sebaliknya, pergi semula jadi dengan menambah segelintir baking soda dengan air - melakukan ini pada setiap minggu. Bagi penyelesaian pembersihan yang lebih menyeluruh, campuran 1 cawan garam , 1 cawan baking soda dan ¼ cawan krim tartar dan tuangkan ke dalam longkang diikuti dengan 2 cawan air mendidih.
kesimpulan

Moden alat pengesanan hari seperti kamera CCTV digunakan untuk membantu mengesan kerosakan dalam paip longkang. Menjalankan penyelenggaraan longkang dalaman yang berlaku akan menyebabkan masalah perparitan percuma. Jika masalah , bagaimanapun, berterusan perkhidmatan tukang paip yang berkelayakan akan perlu bekerja.
Share this article :
Posted by: bayani renovation https://plus.google.com/u/0/+Bayanirenovation Updated at : 9:25 PM
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment


 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Bayani Home Renovation - All Rights Reserved
Template Created by Bayani Renovation Modified by Bayani Renovation
Proudly powered by Bayani