Home » , » juruelektrik

juruelektrik

Semua yang anda perlu tahu tentang Juruelektrik
Untuk semua kerja-kerja elektrik di rumah anda , di luar berubah mentol lampu , ia adalah penting bahawa anda berunding dengan juruelektrik . Untuk keselamatan pemilik rumah semua negeri dan wilayah memerlukan semua kerja elektrik dijalankan oleh kontraktor .

Tidak kira apa kerja elektrik yang anda perlu lakukan di sekitar rumah, juruelektrik akan dapat membantu anda.



Apa yang Juruelektrik
Elektrik bekerjasama dengan semua komponen elektrik rumah. Perkhidmatan elektrik mereka menyediakan termasuk tetapi dengan cara tidak terhad kepada:

  1. Pendawaian elektrik: rumah anda mungkin perlu rewired , sama ada sebahagian atau sepenuhnya, jika cicruits elektrik atau punca kuasa perlu diganti . Ini adalah lebih biasa di bangunan-bangunan lama dan sifat-sifat yang kurang wayar semasa consutrction . Oleh kerana akses yang terhad , bangunan bata cenderung untuk menjadi mahal untuk rewire .
  2. Pembaikan elektrik: Dari masa ke masa, kedai-kedai elektrik di rumah anda perlu dibaiki. juruelektrik boleh membantu dengan semua pembaikan elektrik termasuk menggantikan punca kuasa dan membaiki pendawaian.
  3. Suis keselamatan : Ini melindungi anda dan keluarga anda daripada kuasa mendadak , peralatan yang rosak dan pendawaian yang rosak (lihat suis keselamatan elektrik ). Suis keselamatan berfungsi dengan memantau aliran elektrik melalui litar dan perjalanan apabila terlepas arus elektrik dari sistem.
  4. Lampu: Jika anda memerlukan lampu dipasang atau dibaiki di rumah atau premis komersil, juruelektrik  boleh membantu. Sama ada anda mempunyai LED , trek, fluorescene , neon, halogen atau banjir lampu atau lebih suka downlights atau lampu taman, juruelektrik boleh membantu dengan pemasangan dan pembaikan. Lihat lampu elektrik dan lampu keselamatan elektrik untuk maklumat lanjut mengenai pilihan lampu untuk rumah anda.
  5. Pendawaian rumah baru : Jika anda sedang membina sebuah rumah baru , anda perlu juruelektrik pembinaan untuk pendawaian dan memasang semua unsur-unsur elektrik dan kedai (lihat juruelektrik rumah baru dan pemasangan elektrik baru). Perancangan yang betul dan perundingan akan memastikan anda mempunyai sistem elektrik yang sesuai dengan susun atur dan reka bentuk rumah baru anda.
  6. Punca kuasa : Oleh kerana undang-undang, electiricans hanya boleh menjalankan pembaikan titik kuasa dan penggantian. Mereka akan dapat untuk berunding mengenai jumlah mata kuasa yang anda perlukan dan penempatan mereka di rumah (lihat punca kuasa elektrik)
  7. Suis : Ini elektrik laluan di sekitar bangunan dan direka untuk melindungi anda daripada kejutan elektrik. Suis juga boleh membantu untuk mengasingkan pendawaian yang rosak dan peralatan. Untuk maklumat lanjut lihat papan suis elektrik.
  8. Ujian dan tag : Ini melibatkan ujian dan pelabelan peralatan elektrik supaya juruelektrik boleh mengenal pasti dan membaiki barang-barang yang rosak. Ujian dan peralatan elektrik tag juga boleh mengesan kekurangan penebat dan kebocoran bumi.
  9. Pengubahsuaian : Jika anda mengubah suai rumah atau premis komersil, juruelektrik perlu dirujuk untuk memasang atau mengeluarkan mata kuasa , soket dan lampu (lihat juruelektrik pengubahsuaian) . Mereka juga boleh membantu dengan laluan pendawaian baru dan memasang papan suis di bilik-bilik yang baru diubahsuai dan penambahan.
  10. Kuasa Suria : Pemasangan sistem tenaga solar boleh membantu meningkatkan kecekapan tenaga di rumah anda dan mengurangkan kos tenaga anda. Juruelektrik yang pakar dalam memasang unit tenaga solar boleh memberi nasihat tentang pilihan yang paling sesuai untuk rumah anda (lihat juruelektrik - kuasa solar) .
  11. Back Up Generators : Ia boleh menjadi satu idea yang baik untuk memasang sandaran penjana menyediakan sumber back-up elektrik di rumah anda. Anda perlu membeli sandaran penjana bergantung kepada berapa kerap anda akan memerlukannya. Juruelektrik anda akan dapat menasihati pada penjana yang sesuai untuk memenuhi keperluan anda. Untuk maklumat lanjut lihat juruelektrik - sandaran penjana.
  12. Bekalan Kuasa Uninterruptable (UPS) : Satu UPS adalah sistem back-up yang digunakan untuk melindungi peralatan elektrik daripada mendadak dan kegagalan kuasa. Sistem ini menyediakan kuasa sandaran kepada peralatan seperti modem, mesin faks dan komputer. Lihat juruelektrik - Bekalan Kuasa Uninterruptable untuk maklumat lanjut.

Tugas-tugas lain juruelektrik boleh lakukan termasuk:

  • Memasang data kabel 
  • Pengendalian dan memasang kabel gentian optik 
  • Memasang sistem automasi rumah
  • Memasang sistem hiburan rumah
  • Menasihati dan memasang sistem penggera 
  • Memasang peralatan elektrik contohnya pemanas air dan penghawa dingin

Share this article :
Posted by: bayani renovation https://plus.google.com/u/0/+Bayanirenovation Updated at : 9:38 PM
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment


 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Bayani Home Renovation - All Rights Reserved
Template Created by Bayani Renovation Modified by Bayani Renovation
Proudly powered by Bayani