Home » , » Dapur

Dapur

Semua yang anda perlu tahu tentang mencari Pembina dapur
Ia mungkin kelihatan seperti klise tetapi dapur yang benar-benar adalah hati rumah. Selain sebagai kawasan penyediaan makanan, ia juga merupakan tempat untuk menghiburkan dan untuk keluarga untuk berkumpul jadi ia adalah penting untuk mendapatkan dapur yang tepat untuk keperluan anda. Sebuah dapur yang direka buruk akan menyebabkan tiada akhir kekecewaan jadi mengambil masa untuk bercakap dengan profesional dan menyelesaikan keperluan anda akan memastikan anda mendapat dapur yang terbaik. Untuk idea-idea reka bentuk dapur melihat gambar dapur kami.

Mereka bentuk dapur anda
Ini mungkin berakhir menjadi satu proses yang panjang , tetapi mengambil masa untuk mendapatkan perkara yang betul di sini akan memastikan bahawa tidak ada masalah pada masa hadapan. Perkara pertama yang perlu dipertimbangkan apabila merancang untuk dapur baru anda adalah apa yang anda akan menggunakannya untuk , sama ada terutamanya untuk memasak untuk keluarga anda atau untuk hiburan (untuk maklumat lanjut, lihat dapur baru ). Jika anda merancang untuk menghibur, berapa kerap anda akan berbuat demikian, berapa ramai orang yang anda akan memasak untuk dan ia akan menjadi formal atau tidak formal ? Semua pengaruh ini berapa banyak ruang yang anda perlukan, kedua-dua untuk bekerja dan untuk simpanan.

Jika anda mengubah suai dapur anda , mengenal pasti tempat masalah yang sedia ada dan melihat bagaimana ini boleh diperbetulkan. Bekerja dengan pereka dapur profesional atau lain-lain profesional seperti arkitek , membina pereka atau pereka dalaman akan tidak ternilai di sini, dan di seluruh bahagian dalam proses reka bentuk dapur. Jika anda tidak suka penempatan paip dan elektrik sedia ada, perlu diingat bahawa ia mungkin tidak begitu mahal kerana anda berfikir untuk berpindah ini.

Seorang tukang paip atau juruelektrik perlu dirujuk sebelum membuat sebarang keputusan. Walau bagaimanapun, mana-mana dapur perlu mempunyai asas-asas berikut: kerja yang mencukupi dan ruang simpanan, pencahayaan yang baik , paip yang baik , peralatan dipercayai, dan banyak mata kuasa ( untuk semua peralatan dapur kecil !)

Perkara yang paling penting di dapur adalah "segi tiga kerja ", yang terdiri daripada Sinki , Periuk dan peti sejuk. Untuk keselamatan dan kecekapan maksimum jumlah ruang antara unsur-unsur segi tiga harus tidak lebih daripada 7-10 meter dengan 7 meter yang ideal. Sinki dapur juga perlu diletakkan di kawasan yang mempunyai banyak cahaya semulajadi dan di kawasan yang mudah untuk anda.

Flat Pack Dapur
Jika anda sedang membina dapur baru atau mengubahsuai dapur anda, alternatif yang praktikal adalah dengan menggunakan dapur flatpack . Ini adalah ekonomi dan jauh lebih baik kualiti daripada anda mungkin menjangka. Terdapat pelbagai jenis reka bentuk yang disediakan untuk anda untuk dipilih dan anda juga boleh mempunyai adat dapur flatpack anda direka , sesuai jika anda berada di bajet tetapi mempunyai dapur canggung berbentuk. Untuk maklumat lanjut lihat dapur pek rata.

Ruang dapur
Tidak ada yang lebih mengecewakan di dapur daripada kekurangan ruang penyimpanan. Memastikan bahawa reka bentuk dapur anda memaksimumkan ruang penyimpanan , dan almari dan laci kedudukan yang baik. Jika anda merancang untuk mempunyai almari atas, mereka harus mudah untuk mencapai. Almari sudut yang tidak dapat dielakkan dalam pelbagai jenis dapur , jadi untuk memaksimumkan jumlah ruang penyimpanan di dalam mereka, pertimbangkan untuk memasang perkara-perkara seperti susans malas , pintu dua kali ganda atau pintu dwi- akses. Laci harus luas dan mendalam di mana mungkin supaya perkakas, peralatan memasak, periuk dan kuali atau barangan makanan juga boleh disimpan. Pantri perlu mempunyai rak sempit di sekurang-kurangnya 900mm lebar. Tarik keluar rak adalah satu pilihan untuk pantri . Juga memastikan bahawa ruang bangku adalah mencukupi untuk berkhidmat makanan, menyediakan makanan, dan terdapat juga ruang yang ditetapkan untuk item panas. Untuk maklumat lanjut, lihat artikel ini kepada penyelesaian penyimpanan dapur.

Lampu dapur
Lampu adalah satu lagi pertimbangan yang penting apabila mereka bentuk dapur. Cahaya semula jadi adalah keutamaan dan perlu dimaksimumkan di mana mungkin tetapi jika lampu tiruan diperlukan, ia harus cukup terang dan dapat menerangi kawasan kerja utama. Membayangi harus dielakkan.

Benchtops Kitchen & Kabinet
Benchtops dapur boleh didapati dalam pelbagai jenis bahan , warna dan tekstur yang sesuai untuk semua gaya dapur, rasa peribadi anda, dan bajet anda. Beberapa contoh bahan-bahan yang anda boleh memilih dari termasuk Corian , Caesarstone , laminates , kayu , keluli tahan karat , granit , marmar , jubin, dan sebagainya. Apabila memilih benchtop anda tidak lupa untuk mengambil kira cara yang anda gunakan dapur. Iaitu, akan benchtop yang perlu berupaya untuk mengambil haba; berapa banyak penyelenggaraan ia akan memerlukan , bagaimana mudah ialah ia untuk membersihkan , anda boleh menggunakannya sebagai permukaan memotong , ia akan mudah kotor , dan sebagainya. Untuk maklumat lanjut lihat benchtops dapur.

Membuat kabinet adalah satu kemahiran yang penting dalam membolehkan pengubahsuaian dapur anda untuk operasi yang berjaya dan praktikal. Ini melibatkan anda berunding dengan tradesperson yang mahir dalam seni tanggam dan kayu untuk membina penyimpanan yang sesuai dan rak penyelesaian untuk dapur anda. Ini sering tugas yang disesuaikan , kerana pelbagai dimensi dan konfigurasi yang mungkin dalam mana-mana dapur . Untuk maklumat lanjut lihat dapur pembuat kabinet.

Jenis-jenis Dapur
Terdapat beberapa jenis yang berbeza dari dapur berbentuk U untuk dapur pulau. Berikut adalah gambaran ringkas mengenai setiap jenis.


  • Dapur berbentuk U - gaya dapur adalah sesuai untuk dapur kecil atau besar dan reka bentuk yang paling selamat kerana ia berhenti ahli keluarga dari berjalan melalui segi tiga kerja-kerja yang berbahaya. Ia juga menawarkan bangku optimum dan ruang penyimpanan. Jika tempat duduk adalah pada premium di rumah anda, anda juga boleh menggunakan salah satu daripada " kaki" dalam U sebagai bar sarapan atau kawasan makan.




  • Dapur berbentuk L - gaya dapur ini adalah besar untuk sempit , bilik panjang atau pelan terbuka dan masih menyediakan jumlah yang baik penyimpanan dan ruang kerja. Ia juga mudah untuk sampai ke semua kawasan kerja utama .




  • Dapur Single- line - menggunakan dapur ini dalam ruang kecil. Ini gaya dapur mempunyai peralatan diletakkan di bawah countertop untuk ruang kerja yang maksimum dan kabinet penyimpanan biasanya diletakkan atas.




  • Dua hala Galley - gaya dapur mengurangkan jumlah pergerakan seperti almari dan ruang kerja yang terletak di hadapan dan di belakang anda. Walau bagaimanapun, bagi sebab-sebab keselamatan , pastikan ruang di antara kedua-dua pihak adalah cukup luas untuk orang-orang untuk mengemudi di sekitar anda.




  • Dapur Pulau - ini adalah mana-mana gaya dapur dengan meja kerja yang berasingan disertakan. Ini adalah berguna jika lebih daripada satu orang memasak pada satu masa dan kerja-kerja terbaik di kawasan-kawasan yang lebih besar, supaya aliran trafik tidak di ganggu .


Bahan dapur
Dapur boleh dibina daripada pelbagai bahan termasuk kayu, keluli tahan karat, batu seperti granit atau marmar , jubin , lamina dan kaca. Berikut adalah jangka masa yang singkat ke bawah setiap bahan :


  • Kayu - adalah bergaya dan tahan lama tetapi jika digunakan sebagai countertop , ia terdedah kepada calar dan tanda terbakar dan boleh tidak bersih jika daging atau ayam yang disediakan di atasnya. Walau bagaimanapun , ia adalah satu pilihan yang baik untuk almari dan laci.
  • Stainless Steel - adalah kelihatan sangat moden dan juga kebersihan. Ia boleh menjadi sukar untuk menjaga kebersihan.
  • Stone - granit, marmar dan batu lain adalah bahan yang sangat bergaya yang tidak akan menggaru , membakar atau tanda. Ia adalah mahal tetapi ia akan bertahan untuk masa yang panjang.
  • Jubin - yang besar untuk splashbacks dan aksen lain tetapi jika digunakan sebagai countertop a , grouting yang boleh membuktikan untuk menjadi yang tidak bersih. Jubin datang dalam pelbagai besar warna dan kemasan dan boleh menjadi sangat murah. Untuk melihat lebih banyak tilers dapur.
  • Lamina - boleh digunakan hampir di mana sahaja di dapur - untuk countertops , almari dan pintu. Pelbagai kemasan didapati bermakna ia akan sesuai dengan mana-mana reka bentuk dapur tetapi ia tidak begitu hardwearing kerana beberapa bahan-bahan lain .
  • Kaca - di dapur, kaca digunakan terutamanya untuk rak dan splashbacks . Ia memberikan rupa yang moden dan keras memakai jika diperkukuhkan dengan betul tetapi ia boleh menunjukkan kotoran dengan mudah.

Isu Keselamatan
Serta mencari yang baik dan menjadi praktikal, ia adalah penting bahawa dapur adalah seperti selamat yang mungkin. Pastikan terdapat ruang yang mencukupi untuk anda maneouvre dengan hidangan panas dan bahawa risiko orang berlanggar dengan anda dapat dikurangkan. Almari dan laci mengendalikan hendaklah dipasang secara menegak bukannya melintang, supaya anak-anak kecil tidak terdorong untuk menggunakan mengendalikan sebagai tangga. Ergonomik juga memainkan peranan di dapur. Pertimbangkan menggunakan peti sejuk dengan penyejuk beku di bahagian bawah supaya anda tidak sentiasa membongkok untuk mendapatkan makanan. Ketinggian bangku yang berbeza juga boleh membantu menyelamatkan tidak perlu lentur. Hotplate harus lebih rendah daripada kawasan penyediaan makanan dan sinki harus lebih tinggi.

Profesional reka bentuk dapur
Seperti membina dapur baru adalah satu projek utama, ia adalah penting bahawa anda berpuas hati dengan semua golongan profesional yang bekerja dengan anda dalam projek ini, sama ada mereka adalah pereka dapur, pembina , juruelektrik atau tukang paip. 

Jika anda menggunakan sebuah bangunan dapur reka bentuk , anda perlu mendapatkan perundingan awal , selepas itu anda akan menerima pelan terperinci dapur baru anda bersama-sama dengan anggaran kos dan masa yang diperlukan untuk menyiapkan projek itu. Profesional ini juga akan dapat membantu anda dengan memilih bahan-bahan , warna , alat, dan lain-lain aspek dapur.

Seorang profesional yang baik akan memeriksa dapur anda sebelum apa-apa pengubahsuaian dapur untuk memastikan bahawa tidak ada masalah besar (lihat juga pengubahsuaian dapur). Mereka juga perlu dilindungi sepenuhnya, yang berkelayakan dan dapat menunjukkan kepada anda rujukan daripada projek-projek sebelumnya. Walau bagaimanapun , anda masih perlu menyemak semua kertas kerja dengan teliti sebelum apa-apa kerja dimulakan dan memastikan bahawa sistem adalah di tempat supaya perubahan kepada pelan asal tidak boleh dibuat tanpa kebenaran anda .

Seorang pengurus projek boleh memastikan pemasangan dapur baru anda atau pengubahsuaian berjalan lancar dan mematuhi standard. Mereka juga akan menyelaraskan pedagang dan memastikan bahan-bahan untuk dapur tiba pada masa yang tepat. Untuk maklumat lanjut, lihat dapur - pengurusan projek.

Seorang profesional juga boleh membantu dengan pelapisan dapur. Pelapisan dapur hanya meletakkan permukaan yang baru di atas permukaan lama letih yang sedia ada. Dengan cara ini , anda akan mengubah dapur membosankan ke dalam salah satu yang kelihatan satu juta dolar , kos yang menghairankan kecil. Terdapat kaedah yang berbeza pelapisan .
Share this article :
Posted by: bayani renovation https://plus.google.com/u/0/+Bayanirenovation Updated at : 11:52 PM
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment


 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Bayani Home Renovation - All Rights Reserved
Template Created by Bayani Renovation Modified by Bayani Renovation
Proudly powered by Bayani