Home » , » Kunci Rumah

Kunci Rumah

Semua yang anda perlu tahu tentang  Pembekal Kunci
Kita bergantung kepada kunci untuk memastikan kita selamat dan terjamin di rumah dan kereta kita . Mereka memberi rasa keselamatan dan keselamatan untuk diri kita , keluarga kita dan harta benda berharga kami.

Jenis-jenis Kunci

Terdapat banyak jenis kunci untuk aplikasi yang berbeza. Berikut adalah beberapa kunci utama yang kita gunakan di dalam dan sekitar rumah:

  • Mangga - Ini adalah jenis yang paling mudah dan paling banyak digunakan kunci , terutama di luar rumah. Ia digunakan pada pintu , garaj, bangsal dan rumah luar . Mereka boleh digunakan untuk mendapatkan peralatan mudah alih untuk objek padu seperti basikal untuk pokok atau bot pada treler untuk kurungan dinding yang dipasang.

  • Deadbolt - ini datang dalam tiga jenis:
  • Standard, deadbolt tunggal berat sebelah - yang digunakan di pintu masuk untuk tujuan keselamatan kerana tidak ada pemegang untuk memahami di luar. Kelemahan yang akses boleh diperolehi daripada mengendalikan dalam.

  • Deadbolt Double - ini adalah versi yang lebih selamat kerana tidak ada pemegang di sebelah pintu. Kelemahan di sini adalah bahawa kerana ia memerlukan kunci untuk membuka kunci dari dalam serta di luar ia menimbulkan masalah yang mungkin semasa kecemasan.

  • kunci thumbturn - jenis ini deadbolt menyediakan pilihan yang paling kerana ia boleh dikunci di luar manakala yang disimpan dikunci di bahagian dalam. Apabila terdapat tiada siapa di rumah thumbturn itu dikunci supaya deadbolt tidak boleh dibuka dari dalam atau keluar.

  • Kunci Knob - setiap pintu masuk memerlukan peranti mengunci beberapa jenis dan sering kunci tombol digabungkan dengan deadbolts untuk keselamatan tambahan. Bangunan , bagaimanapun kunci tombol sudah cukup untuk memberikan privasi tanpa cagaran memerlukan.

  • Lever Handle Locks - bukan seperti kunci tombol , ini sering digunakan sebagai kunci privasi dalaman atau sebagai tambahan kepada deadbolts pada pintu masuk untuk memberi akses . Ia juga digunakan secara meluas di pintu belakang pintu masuk.

  • Cam terkunci - kebanyakannya digunakan di tempat-tempat seperti kabinet fail dan laci. Mereka terdiri daripada permukaan logam rata dengan tiada jalan kehancuran mereka dan key- slot. Nama " cam " berasal dari ekor keping di belakang alat-alat pengunci

  • Rim / tanggam kunci - yang sering dijumpai di premis komersil, pintu kaca dan dalam bangunan pangsapuri . Kunci Rim mempunyai sekeping lama logam berkembang daripada belakang kunci dan diadakan di tempat oleh skru diikat pada bahagian dalam kunci. Kunci tanggam pula diikat kepada perkakasan tanggam di pintu dan kerja-kerja melalui pelbagai Cams dalam ekor keping .

  • DIN Silinder - biasa di pintu gelangsar kaca, dan pembahagi bilik ini kunci boleh didapati dalam satu atau dua versi silinder yang membolehkan kunci pada satu pihak sahaja atau kedua-dua belah pintu. Mereka juga mempunyai versi thumbturn untuk keselamatan tambahan.

memilih kunci

Sebuah kedai perkakasan boleh menjadi tempat yang baik untuk melihat sistem mengunci biasa, tetapi jika anda memerlukan seseorang untuk memasang kunci untuk anda maka anda tidak boleh pergi lepas tukang kunci berlesen. Ini profesional boleh datang kepada kamu untuk menasihati anda apa yang terbaik untuk perlindungan dan keselamatan, menawarkan yang terkini dalam teknologi dan memasang kunci yang anda pilih untuk anda. Kelebihan tambahan untuk mendapatkan profesional dalam, adalah bahawa jika anda kehilangan kunci anda, mereka tahu apa yang anda perlukan untuk menggantikan mereka. Tukang kunci juga kaum beralih kepada jika anda memerlukan kunci anda-dimasukkan semula bagi apa-apa sebab.

Share this article :
Posted by: bayani renovation https://plus.google.com/u/0/+Bayanirenovation Updated at : 5:02 PM
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment


 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Bayani Home Renovation - All Rights Reserved
Template Created by Bayani Renovation Modified by Bayani Renovation
Proudly powered by Bayani