Home » , » Kolam Renang

Kolam Renang

Semua yang anda perlu tahu tentang mencari Pembina Kolam

Sebuah kolam renang adalah cara yang baik untuk meningkatkan harta anda dan menyimpan sejuk pada musim panas. Pembina kolam boleh memberikan nasihat mengenai jenis hak kolam renang untuk memenuhi ruang luar anda dan bajet. Baca di bawah untuk maklumat lanjut mengenai pembina kolam renang dan reka bentuk :








Pembina Kolam..

  • Mengubahsuai kolam : Jika kolam anda memerlukan kerapihan, pertimbangkan mempunyai ia diubahsuai. Pengubahsuaian kolam dilakukan apabila anda ingin mengemaskini kolam anda kepada bentuk yang lebih moden dan reka bentuk, tanpa perbelanjaan memasang kolam baru . Untuk maklumat lanjut lihat pengubahsuaian kolam.
  • Kolam timbul kembali : pelapisan Renang merupakan cara terbaik untuk memberi kolam anda wajah atau retak pembaikan, kebocoran dan kerosakan lain. Dalam proses itu, mana-mana karat, kotoran dan lain-lain sampah dibersihkan dari permukaan sebelum ia dibiarkan kering. A salutan baru digunakan dan kemudian kolam diisi semula. Untuk maklumat lanjut lihat pelapisan kolam.
  • Kolam Repair : Jika kebocoran kolam anda atau retak atau rosak , anda akan perlu mempunyai ia dibaiki untuk menyelamatkan wang yang banyak dan sakit kepala nanti. Apabila kolam anda rosak, ia boleh kehilangan air pada kadar yang pesat. Ini bermakna lebih kerap mengisi , menggunakan lebih banyak bahan kimia untuk mengimbangi air dan , dalam beberapa kes , kolam tidak boleh digunakan. Lihat pembaikan kolam untuk maklumat lanjut.
  • Memasang kolam baru : Menambah kolam ke ruang luar anda adalah cara yang baik untuk menyejukkan pada musim panas dan menyediakan bulan hiburan. Kolam boleh atas tanah atau di-tanah dan diperbuat daripada gentian kaca, konkrit atau vinil liner.

Pertimbangan Apabila Membina Kolam ??

  • Tanya soalan seperti berapa ramai orang akan menggunakan kolam renang atau spa, jika ia akan menjadi untuk kecergasan atau hiburan , berapa banyak ruang yang ada di belakang rumah, apa bajet anda, dan jika anda perlu pemanasan.
  • Pertimbangkan aspek yang lebih teknikal seperti jenis tanah yang ada, di mana paip bawah tanah dan kabel elektrik mungkin terletak , dan sama ada mana-mana pokok yang terletak berdekatan ( akar pokok boleh retak renang, apatah lagi serpihan dari daun jatuh dan sebagainya) . Jika terdapat pokok-pokok masalah , anda mungkin perlu untuk memanggil perkhidmatan penebangan pokok untuk menghapuskan mereka untuk anda .
  • Oleh kerana sekatan air di banyak tempat di malaysia, beberapa lembaga air boleh mengehadkan bagaimana kolam anda boleh mendahului , atau mungkin juga tidak membenarkan kolam renang perlu diisi atau mendahului pada semua. Oleh itu, ia adalah idea yang baik untuk memeriksa dengan lembaga air anda sebelum memulakan apa-apa kolam baru .
  • Terdapat beberapa aspek keselamatan yang perlu diambil kira apabila membina kolam atau spa. Paling penting , anda perlu pagar kolam kerana ini adalah dikehendaki oleh undang-undang jika ia adalah lebih daripada 30cm mendalam. Pagar kolam harus tidak lebih daripada 10cm dari tanah supaya kanak-kanak tidak boleh merangkak di bawah pagar. Pagar pagar (jika ada) juga harus tidak lebih daripada 10cm selain. Gates perlu tutup sendiri dan hanya perlu beroperasi dari atas, supaya anak-anak tidak boleh membuka pintu sendiri.

Jenis-jenis Pools

Terdapat dua jenis kolam renang, inground atau atas tanah . Apa yang anda pilih akan bergantung kepada keperluan anda.

  • Kolam atas tanah adalah lebih murah daripada kolam inground dan sering boleh dipindahkan , manakala kolam inground banyak boleh menambah nilai jualan semula rumah anda jika terletak di kawasan yang betul.
  • Kolam atas tanah datang dalam dua jenis , tegar berat sebelah dan lembut berat sebelah. Kolam tegar berat sebelah adalah lebih biasa daripada dua dan mereka adalah lebih kekal , disebabkan kepada fakta bahawa mereka mempunyai dinding dan pelapik vinil. Dinding boleh dibuat dari aluminium, kayu, keluli atau besi dan damar. Kolam lembut berat sebelah mempunyai liner sebagai sebahagian daripada struktur sebenar dan ia adalah jenis kolam yang boleh bergerak atau dibungkus jauh jika diperlukan.
  • Kolam atas tanah adalah kurang menarik daripada kolam inground , tetapi masalah ini boleh diperbaiki dengan mudah melalui penggunaan menutup atau landskap. Kerana kolam atas tanah memerlukan sokongan , pastikan anda mengambil kira apabila memilih saiz kolam anda. Terdapat juga tidak banyak fleksibiliti apabila ia datang kepada bentuk kolam renang, kerana mereka biasanya datang dalam bentuk set seperti bulatan atau bujur.
  • Kolam Inground mempunyai fleksibiliti yang lebih besar dalam reka bentuk , bergantung kepada jenis kolam yang anda pilih, mereka boleh adat dibuat untuk memenuhi keperluan anda (Walau bagaimanapun, terdapat beberapa had ). Seorang pereka akan dapat membantu anda mewujudkan satu kumpulan yang sesuai dengan kedua-dua ruang dan keperluan anda. Jika anda sedang membina kolam renang inground , anda perlu permit pembinaan, jadi bercakap dengan majlis anda sebelum memulakan apa-apa kerja . Juga menjangkakan proses pembinaan untuk mengambil mana-mana 3-12 minggu.
  • Terdapat tiga jenis biasa kolam inground : gentian kaca , konkrit dan pelapik vinil. Kolam Fibreglass adalah pra- dibuang dalam acuan sebelum dihantar ke rumah anda sepenuhnya terbentuk . Mereka lebih fleksibel daripada kolam konkrit dan boleh dipenuhi dengan pelapik vinil. Kolam konkrit adalah pilihan yang paling mahal tetapi mereka dapat direka untuk memenuhi hampir mana-mana ruang atau saiz. Konkrit dituang di lokasi dan kolam renang, apabila ditetapkan , kemudian selesai dengan menggunakan pelbagai pilihan seperti jubin, cat atau bahan-bahan lain . Akhirnya , kolam liner vinil dasarnya kolam atas tanah yang telah diletakkan di dalam lubang digali. Ini adalah pilihan yang paling murah untuk kolam inground tetapi liner akan perlu diganti di setiap sepuluh tahun secara purata.


Share this article :
Posted by: bayani renovation https://plus.google.com/u/0/+Bayanirenovation Updated at : 11:39 PM
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment


 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Bayani Home Renovation - All Rights Reserved
Template Created by Bayani Renovation Modified by Bayani Renovation
Proudly powered by Bayani