Home » , » Bilik Air

Bilik Air

Pengubahsuaian Bilik Air adalah cara yang baik untuk membawa Bilik Air letih dan ketinggalan zaman kembali kepada kehidupan. Sebagai salah satu bilik yang paling berharga di dalam rumah, Bilik Air direka dengan baik dan dibina akan memenuhi keperluan anda dan keluarga anda untuk tahun akan datang. Untuk idea-idea reka bentuk Bilik Air melihat gambar Bilik Air kami.


Bentuk Pengubahsuaian Bilik Air
Apabila ia datang untuk mengemaskini atau mereka bentuk Bilik Air baru, di sini adalah beberapa perkara yang anda perlu ingat:
  • Pertimbangkan jika anda akan menggunakan Bilik Air sebagai tempat untuk berehat atau untuk " bersih". Jika anda mahu untuk menggabungkan dobi ke dalam Bilik Air anda , anda mungkin perlu memasang paip tambahan dan keluaran petroleum . Memanggil secara profesional reka bentuk di peringkat awal ini boleh membantu anda untuk memutuskan apa yang akan bekerja terbaik untuk anda dan keluarga anda , dan memastikan apa-apa yang dilupakan.
  • tab mandi pelapisan bukannya menggantikan mandi dapat menjimatkan wang yang banyak. Jika anda mahu memasang spa , pastikan lantai boleh menanggung beban dan bahawa terdapat ruang yang mencukupi bagi komponen elektrik.
  • Jika jubin anda berada dalam keadaan baik tetapi kelihatan sedikit bertarikh , pertimbangkan mempunyai jubin anda timbul atau dicat. Bercakap kepada jubin profesional akan membantu anda untuk membuat keputusan dalam hal ini kerana mereka boleh menasihati anda tentang integriti jubin anda. Begitu juga, bercakap kepada profesional sebelum memilih jubin baru adalah bermanfaat kerana mereka akan mempunyai idea tentang apa yang akan bekerja dengan baik dalam Bilik Air anda.
  • Cuba untuk meninggalkan paip sedia ada dan perkhidmatan elektrik di tempat, kerana ini boleh menjadi sangat mahal untuk bergerak. Jika anda ingin bergerak mandi atau mandi, sebagai contoh , pertimbangkan sama ada kos untuk bergerak paip akan diimbangi oleh keuntungan dalam kemudahan . Jika anda perlu memasang sistem baru , pastikan anda berunding dengan tukang paip yang baik atau juruelektrik.
  • Kecekapan air adalah satu lagi pertimbangan yang penting. Melihat kepada kelengkapan cekap air seperti pilih penjimatan air  dan bath  mandi , tandas  siram dan sistem air kelabu ( yang besar untuk taman !) Akan bermakna bahawa anda membantu save air yang berharga dan menyimpan wang pada bil air anda. Produk baru air yang cekap di pasaran adalah jauh lebih baik jadi menggunakan Bilik Air yang cekap tidak perlu bermakna kekurangan tekanan.
  • Pemanasan adalah satu lagi perkara yang perlu mengambil kira apabila mereka bentuk Bilik Air dan terdapat beberapa pilihan yang ada, bergantung kepada iklim dan keperluan anda. Terdapat rel tuala panas untuk tuala panas apabila anda meninggalkan mandi , lampu pemanasan yang akan memanaskan seluruh Bilik Air  lantai dipanaskan untuk yang benar-benar akan menghapuskan perasaan ditakuti melangkah ke jubin sejuk.
  • Bilik Air juga perlu penyimpanan yang mencukupi. Rak, kabinet , ruang ceruk dinding dan rak tuala semua adalah cara yang baik untuk menyimpan barangan keperluan seperti tuala dan peralatan mandi.
  • Jika anda ingin Bilik Air klasik yang tidak akan tarikh , cuba untuk berpegang kepada palet warna neutral dan putih di kawasan-kawasan utama - jubin , mandi , mandi dan dinding. Anda sentiasa boleh mengemaskini rupa bermusim melalui penggunaan keping loghat , dan aksen yang dipilih pasti akan mencerminkan keperibadian anda.
  • Banyak Bilik Air berada di pihak yang lebih kecil , terutama di rumah-rumah yang ditubuhkan , jadi bercakap dengan profesional yang sesuai akan membantu anda memaksimumkan ruang. Beberapa helah bijak untuk membuat ruang kelihatan lebih besar termasuk menggunakan jubin yang lebih besar , cermin , warna pandai, garisan menegak dan jubin dari lantai ke siling.
Ventilasi bilik mandi dan kalis air
  • Pengudaraan Bilik Air dan kalis air adalah penting untuk mencegah pembentukan acuan dan kebocoran air. Cara terbaik untuk memastikan pengudaraan yang mencukupi adalah melalui pemasangan kipas ekzos dan tingkap yang silang ventilasi . Walau bagaimanapun, memastikan bahawa ruang udara kipas ekzos anda udara lembap ke luar rumah untuk mengelakkan udara lembap daripada menyebabkan masalah dalam ruang bumbung.
  • Kalis air adalah satu komponen penting dalam Bilik Air baru anda. Ia adalah penting untuk memastikan bahawa air dari kawasan-kawasan basah ( mandi , Bilik Air dan kesombongan / ies ) tidak menembusi dinding atau lantai dan menyebabkan kerosakan kepada integriti struktur rumah atau kerosakan lain. Kalis air dilakukan sebelum mana-mana jubin atau pemasangan kelengkapan tetapi selepas dinding dan lantai telah benar-benar bersedia .
  • Pastikan bahawa cat yang anda pilih untuk Bilik Air adalah mampu untuk mengendalikan tahap kelembapan. Cat semi- gloss atau gloss adalah pilihan yang baik .

Jenis-jenis Bilik Air
Apabila anda sedang mempertimbangkan pengubahsuaian Bilik Air  terdapat banyak gaya yang tersedia untuk memenuhi mana-mana isi rumah. Sesetengah jenis biasa adalah:
  • Retreat - berundur adalah oasis yang santai , hampir seperti mempunyai spa anda sendiri di rumah. Lampu lembut , spa, mandi dalam atau mandi mewah, dan suasana yang menenangkan menjadikan bilik mandi tempat yang sempurna untuk berehat selepas hari yang panjang.
  • Minimalist - Bilik Air minimalis adalah anggun dan rapi sementara masih menggabungkan unsur-unsur kemewahan. Ciri-ciri termasuk yang bersih, garis-garis moden dan penyimpanan bijak.
  • High Tech - Bilik Air pencinta alat. Mandi , spa atau mandi adalah yang terbaru di pasaran dan ciri-ciri air di bawah pemanasan lantai , rak tuala yang dipanaskan dan Gizmos lain yang direka bentuk untuk membuat pengalaman mandi yang lebih baik. Terdapat juga TV plasma berhampiran mandi!
  • Utilitarian - Bilik Air ini direka untuk digunakan. Walaupun masih mencari yang menarik, tumpuan adalah untuk mempunyai segala-galanya mudah dan mudah dibersihkan.
  • Colonial - dalam tab mandi lama dan nada klasik krim. Bilik Air ini adalah gaya lebih tua tanpa mengorbankan mana-mana kemudahan moden.
Bahan Material Untuk Pengubahsuaian Bilik Air

Terdapat banyak bahan-bahan yang berbeza yang anda boleh gunakan untuk mencapai Bilik Air yang indah. Beberapa bahan-bahan yang amat sesuai untuk Bilik Air termasuk:
  • Kaca - pilihan moden yang serba boleh dan kelihatan baik. Kaca boleh digunakan sebagai skrin pancuran partition atau sebagai satu cara untuk membiarkan lebih cahaya semula jadi ke dalam Bilik Air  Sama ada jelas atau legap , kaca yang dipilih perlu diperkukuhkan untuk keselamatan.
  • Chrome - krom digunakan terutamanya untuk kelengkapan dan boleh digunakan untuk paip, mandi , rel tuala dan banyak lagi.
  • Jubin - mungkin bahan bilik mandi yang paling serba boleh. Jubin boleh digunakan di atas lantai, dinding dan di dalam bilik mandi dan rehat mandi. Pelbagai gaya bermakna jubin memenuhi mana-mana hiasan dan reka bentuk.
  • Pebbles - satu inovasi yang agak baru, batu-batu kecil boleh digunakan untuk mewujudkan rasa warna tanah di bilik mandi. Mereka kebanyakannya digunakan pada lantai dan ciri-ciri sebagai panel pada dinding .
  • Marble - sesuai untuk mewujudkan melihat klasik yang tidak akan keluar dari gaya . Marble adalah mahal , bagaimanapun, jadi digunakan sesuai dengan bajet anda.
  • Laminates - yang paling biasa digunakan dalam benchtops Bilik Air dan kabinet . Laminates yang keras memakai dan datang dalam pelbagai warna dan corak.
  • Kayu - lantai kayu mula menjadi bergaya di bilik mandi tetapi ia adalah penting bahawa kayu dirawat dengan secukupnya dan kalis air. Bilangan jenis kayu bermakna anda boleh mencapai kelihatan antara mana-mana dari penjajah untuk ultra -moden.
  • Batu - batu seperti granit boleh digunakan di Bilik Air  terutamanya sebagai countertop atau sebagai lantai. Ia adalah sangat tahan lama dan akan bertahan untuk masa yang panjang.
Berapa Kos Pengubahsuaian Bilik Air  ?

Kos projek anda akan bergantung kepada beberapa faktor, termasuk saiz dan skop. Anda juga akan perlu faktor dalam semua pelbagai pekerjaan yang akan diperlukan. Berikut adalah senarai ringkas daripada profesional yang boleh terlibat dalam projek Bilik Air dan apakah peranan yang mereka boleh bermain:
  • Arkitek atau pereka dalaman - ini boleh membantu untuk merangka pelan tindakan / pelan untuk Bilik Air ang baru dan juga boleh membantu anda untuk memutuskan apa gaya, kelengkapan dan kemasan akan menjadi yang terbaik untuk anda.
  • Tukang paip - anda akan memerlukan tukang paip untuk memasang atau memindahkan paip, paip, mandi , mandi, spa dan lain-lain Tukang paip juga boleh memastikan kalis air yang dilakukan dengan betul dan memasang perparitan.
  • Juruelektrik - akan diperlukan untuk memasang lampu, pemanasan dan pengudaraan dan untuk melaksanakan tugas-tugas lain seperti memasang mata kuasa. Juruelektrik juga perlu untuk membantu memasang spa.
  • Carpenters - perlu jika anda sedang bergerak ke mana-mana pintu atau tingkap atau membuat apa-apa perubahan struktur ke Bilik Air  Jika anda bercadang untuk memasang apa-apa unsur-unsur kayu seperti lantai, tukang kayu itu ialah orang yang melakukannya. Tukang kayu juga boleh memasang kabinet .
  • Pembuat kabinet - akan membuat perkara yang salah dan kabinet untuk memenuhi spesifikasi yang tepat dari Bilik Air anda, sambil mengekalkan benar untuk gaya yang telah anda pilih.
  • Tilers - boleh memasang jubin atau cermin baru, dan timbul kembali atau mengeluarkan jubin sedia ada.
  • Pelukis - diperlukan untuk cat mana-mana kawasan yang tidak dilindungi oleh jubin atau unsur-unsur yang lain. Akan cat bilik air dengan kelembapan dan cat tahan haus .
Semua di atas akan mempunyai kadar yang standard setiap jam yang mereka caj. Sebelum memilih mana-mana profesional untuk membantu anda dengan projek Bilik Air anda, memastikan mereka yang berkelayakan. Ini akan melindungi anda dan profesional. Ia adalah penting bahawa anda merasa selesa dengan orang-orang yang akan menamatkan projek supaya bertemu dengan mereka terlebih dahulu dan mendapatkan seberapa banyak sebut harga yang anda boleh. Juga meminta untuk melihat contoh kerja sebelumnya jika ada atau untuk melihat rujukan.
Share this article :
Posted by: bayani renovation https://plus.google.com/u/0/+Bayanirenovation Updated at : 7:05 PM
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment


 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Bayani Home Renovation - All Rights Reserved
Template Created by Bayani Renovation Modified by Bayani Renovation
Proudly powered by Bayani