Home » , » Taman

Taman

Semua yang anda perlu tahu tentang  Taman Seni Perniagaan
Terdapat satu trend yang besar ke arah seni taman seperti yang dapat dilihat di mana-mana berjalan melalui mana-mana pinggir bandar. Orang yang digunakan untuk menanam tanaman ciri atau pokok-pokok, tetapi dengan kemarau dan sekatan air berikutnya sejak kebelakangan ini, semakin ramai orang kini beralih kepada seni taman untuk menghiasi kawasan luar mereka.

Apakah Taman?

Seni Taman meliputi apa-apa pelbagai besar objek, satu-satunya cara ia boleh ditakrifkan adalah sebagai sekeping hiasan bahan yang telah dibentuk oleh tangan manusia. Itu tidak termasuk keindahan taman seperti topiary, di mana pagar, pokok-pokok dan anggur berhati-hati memotong ke dalam bentuk dan corak.
Walau bagaimanapun, seni taman yang paling adalah organik dan boleh menjadi apa-apa dari gnome taman menghuraikan patung mencurah air. Pasu tumbuhan hiasan, dinding seni dan pagar mewah semua jatuh ke dalam kategori seni taman. Anda boleh mencari seni taman hampir di mana sahaja, tetapi pusat-pusat taman, kedai-kedai landskap, kedai-kedai perkakasan, taska kilang dan kedai-kedai serbaneka yang besar adalah orang-orang yang jelas.





Memilih Tema Taman

jika anda mahu taman anda untuk kelihatan hebat, maka memilih tema adalah apa yang akan mengikat sekeping pelbagai yang lain. Berikut adalah beberapa idea untuk tema-tema yang telah bekerja dengan baik bagi orang-orang:

  • Satu warna tertentu: Jika anda memilih warna tema anda sebagai biru (sebagai contoh) maka anda boleh mencari periuk biru, patung, perabot luar dan hiasan dinding
  • kewarganegaraan: Sebagai contoh tema Mexico boleh merangkumi segala-galanya daripada gitar lama di dinding untuk cactuses dalam periuk tumbuhan berwarna-warni untuk laluan kerikil.
  • Syurga Burung: Ini mengambil sedikit masa untuk membangunkan tetapi jika setiap tumbuhan anda meletakkan di taman anda adalah di sana untuk menggalakkan burung tempatan, maka masa ke semasa anda boleh menambah beberapa mandi burung, feeder burung, kotak bersarang dan sudah tentu objek seperti patung burung

Di mana untuk Letakkan Taman

Penempatan taman anda adalah apa yang membuat perbezaan antara taman yang kemas dan pemandangan yang indah untuk tiba-tiba. Ini bermakna anda perlu teliti letakkan objek taman anda supaya di sini adalah beberapa soalan anda boleh bertanya kepada diri sendiri untuk membantu anda membuat keputusan:

  • Yang sekeping (s) akan menjadi tumpuan utama taman?
  • Adakah ia akan menjadi besar atau cukup berwarna-warni untuk melihat daripada segala-galanya ?
  • Adakah anda akan membawa mata ke arah sekeping yang lebih halus dengan membina laluan kepadanya atau meletakkan ia dalam apa-apa cara yang ia akan bezakan dengan latar belakang?
  • Adakah anda ingin mengejutkan pelawat ke taman anda dengan setelah kerja-kerja halus seni pengintipan keluar dari tempat-tempat seperti katil taman, laluan dan lindung nilai ?

Melihat Seni Taman

Berikut adalah beberapa fikiran lebih untuk anda pertimbangkan sebelum meletakkan seni taman anda :

  • Kepingan besar adalah yang terbaik dilihat dari jauh , jauh dari rumah.
  • Karya seni kecil yang tidak boleh dilihat dari jauh.
  • Jika taman yang digunakan oleh kanak-kanak memastikan karya seni adalah selamat atau di tempat yang selamat .
  • Angin kencang dan keadaan cuaca buruk yang perlu diambil kira.
  • Mengandungi lampu untuk tontonan malam - ini bermakna anda perlu merancang untuk meletakkan lampu di sebelum seni taman (kecuali jika menggunakan lampu solar ).
Share this article :
Posted by: bayani renovation https://plus.google.com/u/0/+Bayanirenovation Updated at : 10:58 PM
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment


 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Bayani Home Renovation - All Rights Reserved
Template Created by Bayani Renovation Modified by Bayani Renovation
Proudly powered by Bayani