Home » , » Renderer

Renderer

Semua yang anda perlu tahu tentang  Renderer
Rendering adalah cara yang mudah untuk mengemaskini rumah dan menyembunyikan ketidaksempurnaan permukaan. Render boleh digunakan pada kedua-dua rumah baru dan sedia ada yang besar untuk mewujudkan rupa yang moden yang penyelenggaraan yang rendah.



Permukaan yang boleh Diberikan

Render biasanya digunakan untuk bata , konkrit , simen atau permukaan batu tetapi ia juga boleh digunakan untuk bumi ( dalam kes dinding bata lumpur dan sebagainya). Ia sesuai untuk dinding luar , dinding dalaman, peti mel, dan pagar , sesungguhnya apa-apa yang dibuat dari bahan-bahan di atas. Render boleh neutral , berwarna atau dicat.

Persediaan Permukaan

Permukaan perlu bersedia dengan betul sebelum render boleh digunakan. Kotoran dan daki perlu hosed off, tetapi jika ada apa-apa bukti acuan menggunakan mencuci kulat di dinding. Mana-mana cat yang sedia ada di dinding juga perlu dikeluarkan, sebagai render tidak akan melekat pada cat. Render Lama atau reput perlu dibuang serta tidak longgar menunjuk. Profesional akan melakukan semua kerja-kerja ini sebagai persediaan untuk anda.



Render Simen

Render simen terdiri daripada tiga komponen - kapur, pasir dan simen. Tujuan limau adalah untuk membuat render yang lebih boleh digunakan dan ia membantu untuk mengurangkan keretakan apabila render mengeras . Pasir hendaklah bersih dan tidak mengandungi bahan tanah liat atau tumbuhan. Kasar pasir digunakan untuk undercoats manakala pasir halus secara amnya digunakan untuk topcoats . Akhirnya , tujuan am atau umum tujuan simen dicampur mematuhi piawaian Australia biasanya digunakan. Simen ringan digunakan apabila dinding adalah sebagai warna cahaya.
Jika anda memilih untuk render berwarna , profesional perlu membuat sampel dan membolehkan ia kering sepenuhnya sebelum memulakan kerja terjemahan . Ini akan memastikan bahawa render adalah warna yang betul. Jika simen kelabu yang digunakan, warna yang lebih diperlukan berbanding jika menggunakan simen putih. Render boleh memberi pelbagai kesan hiasan bergantung kepada teknik-teknik kemasan yang digunakan tetapi ini adalah satu proses yang rumit dan perlu dilakukan oleh profesional yang berkelayakan .

Render akrilik

seperti namanya , menggunakan akrilik (yang merupakan jenis plastik ) dalam menyebabkan sendiri. Oleh kerana itu, ia adalah lebih tahan retak daripada lain-lain jenis render . Ia juga pengeringan yang cepat , dengan mengambil hanya dua hari untuk menyembuhkan dan kering manakala tradisional menyebabkan boleh mengambil masa sehingga 28 hari. Render akrilik boleh digunakan untuk menutup retak garis rambut kecil di permukaan batu, dan kerana ia adalah telap kepada wap air, ia membolehkan bahan-bahan di bawah (bata dan lain-lain ) untuk bernafas. Ia juga tahan kemekaran , yang merupakan garam putih yang kadang-kadang bocor dari binaan batu .
Render akrilik boleh trowelled pada atau dilancarkan pada bergantung kepada produk khusus yang digunakan. Ia adalah cat seperti tekstur tetapi walaupun demikian, hendaklah digunakan oleh golongan profesional untuk memastikan bahawa hasilnya adalah kemas.

Render Plater

Melepa pepejal juga dikenali sebagai melepa basah. Plaster adalah campuran kapur atau batu kapur bercampur dengan pasir dan air dan ia menyediakan licin, kemasan yang diberikan. Plaster agak bahan lembut, dan sesuai untuk menyelesaikan kerja lebih daripada apa-apa struktur atau menanggung beban.
Pepejal, atau basah , melepa bermaksud bahawa profesional terpakai plaster ke permukaan semasa ia masih basah dan mengeras kerana ia kering. Dengan cara ini , plaster hampir sama dengan lain-lain menyebabkan . Plaster boleh selesai dalam pelbagai tekstur dan warna dan boleh diguna pakai oleh seorang profesional, sebagai permohonan boleh agak rumit.

Waktu membuat Render

Rendering perlu dilakukan dalam cuaca yang baik. Ia tidak boleh dilakukan dalam cahaya matahari langsung atau di kawasan yang terdedah kepada angin. Permukaan yang akan diberikan perlu dibasahkan supaya dinding adalah lembap tetapi tidak berkilauan dengan kelembapan. Render simen khususnya perlu disimpan lembap antara kot atau selama tiga hari. Ini adalah render tidak retak semasa ia terbenam.
Masalah utama dengan menjadikan semakin render untuk mematuhi permukaan. Untuk membuat ini lebih mudah, permukaan boleh kornel kasar (terutamanya jika ia adalah licin - seperti konkrit ) atau persediaan seperti Bond Crete boleh digunakan untuk dinding dan ditambah ke render itu. Render yang harus sesuai dengan permukaan yang ia sedang digunakan untuk dan akan digunakan dalam ketebalan yang betul. Yang menjadikan mengambil dua atau tiga kot tetapi ini bergantung kepada permukaan yang diberikan , dan yang menyebabkan anda memilih untuk menggunakan .



Renderer

Apabila profesional rendering, memastikan bahawa mereka  berkelayakan. Minta beberapa petikan sebelum memilih satu untuk mendapatkan idea berapa banyak kerja akan kos. Jika boleh , lihat kerja-kerja sebelum atau alternatif meminta rujukan .

Berapa Upah Kos untuk Renderer?
Rendering biasanya bergantung kepada jenis render digunakan dan khusus kerja. Ingatlah bahawa untuk mendapatkan penamat terbaik anda secara amnya memerlukan dua lapisan render serta sealer kalis air untuk permukaan luar.

Share this article :
Posted by: bayani renovation https://plus.google.com/u/0/+Bayanirenovation Updated at : 4:23 PM
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment


 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Bayani Home Renovation - All Rights Reserved
Template Created by Bayani Renovation Modified by Bayani Renovation
Proudly powered by Bayani