Home » , » Pembina Pergola

Pembina Pergola

Semua yang anda perlu tahu tentang Pembina Pergola

Pergola , sama ada dilampirkan atau freestanding , yang besar untuk hidup luar, dan terutamanya untuk menghiburkan. Pergola dilampirkan adalah tetap untuk bangunan dan menyediakan kemudahan yang mempunyai kawasan luar menghiburkan anda tepat di luar pintu. bagaimanapun , memberi anda kebebasan untuk membuat sebahagian besar belakang rumah anda , dan boleh mengambil bentuk gazebo atau pondok. Anda juga boleh membina lebih spa atau kolam anda.

Pergola sering dibina di atas menutup atau membuka untuk memberi naungan dan perlindungan dari unsur-unsur. Pergola juga sering digunakan di kawasan banglo. Jika anda mendirikan pergola anda ke atas dek , berfikir tentang yang hampir sama kayu untuk mendapatkan pandangan yang lebih bersatu padu.

Pergola Bahan

Kayu merupakan bahan yang paling biasa bagi pergola bangunan, kerana ia adalah tahan lasak , bergaya dan serba boleh. Kayu halus atau kayu keras boleh digunakan tetapi mana-mana yang anda pilih, memastikan yang telah dirawat dengan sewajarnya dan / atau kering. Menggunakan kayu yang betul bermakna Pergola anda akan berlangsung.

Rangka keluli semakin popular, kerana kekuatan dan serba boleh dalam reka bentuk. Steel boleh dibentuk kepada bentuk yang banyak dari ultra- moden untuk Victoria, memastikan Pergola yang memenuhi "rasa" dari rumah.

Bumbung Pergola anda





Pelbagai bahan boleh digunakan untuk menampung Pergola anda. Ada yang seperti berikut:

  • Steel - Menggunakan keluli anda boleh warna sepadan dengan bumbung Pergola anda untuk bumbung rumah anda. Steel juga baik untuk menghalang matahari
  • Polikarbonat - Polikarbonat membolehkan dalam banyak cahaya ketika masih UV dilindungi. Ia juga memberi perlindungan daripada unsur-unsur.
  • Shadecloth - Sama ada dipaku ke batten bumbung atau didirikan sebagai belayar naungan, shadecloth datang dalam pelbagai warna dan melindungi terhadap UV.
  • Memanjat tumbuhan - tumbuhan memanjat mempunyai kelebihan memberi cahaya Belang-Belang, dan bau bunga. Menggunakan pendaki daun bermakna anda akan mendapat cahaya matahari maksimum pada musim sejuk. Walau bagaimanapun, tumbuh-tumbuhan tidak cuaca.
  • Lalang - Thatch memberikan pulau rasa eksotik yang besar, seperti yang anda sedang duduk di pantai di Fiji. Diletakkan dengan betul, ia memberi perlindungan daripada unsur-unsur.

Pergola Design Pertimbangan

Apabila mereka bentuk Pergola anda, terdapat beberapa faktor yang perlu dipertimbangkan. Ini termasuk ruang yang anda perlukan, privasi, bajet anda dan apa yang akan digunakan untuk. Jika anda bercadang untuk menggunakan Pergola anda untuk menghiburkan, pastikan saiz adalah mencukupi dengan meletakkan keluar perabot, barbeku, lampu luar dan lain-lain di utara menghadap Pergola akan menggunakan matahari yang paling berkesan.
Untuk mengekalkan privasi anda, skrin boleh digunakan. Terdapat pelbagai skrin, termasuk kekisi, reeding alam semula jadi, tumbuh-tumbuhan dan sebagainya. Ia benar-benar adalah satu perkara pilihan peribadi, namun pereka taman akan dapat menasihati anda tentang apa yang akan melihat yang terbaik dengan rumah anda yang sedia ada dan landskap.

Akhir sekali, sebelum membina sebarang pergola, semak dengan pihak berkuasa tempatan anda untuk melihat apa peraturan dan sekatan yang mereka miliki. Profesional anda akan dapat membantu anda merundingkan sebarang kerenah birokrasi.
Share this article :
Posted by: bayani renovation https://plus.google.com/u/0/+Bayanirenovation Updated at : 11:04 PM
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment


 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Bayani Home Renovation - All Rights Reserved
Template Created by Bayani Renovation Modified by Bayani Renovation
Proudly powered by Bayani