Home » , » Arkitek Landskap

Arkitek Landskap

Semua yang anda perlu tahu tentang Arkitek Landskap
Sebuah taman yang direka dengan baik adalah berfungsi dan menyeronokkan tanpa merosakkan alam sekitar. Taman juga boleh dengan ketara meningkatkan nilai rumah anda, jadi mengambil masa untuk bercakap dengan arkitek landskap akan memastikan bahawa taman anda akan memberi anda pulangan terbaik bagi pelaburan anda serta memberikan anda jam keseronokan.




Apa Arkitek Landskap

Arkitek landskap yang terlibat dengan penempatan bangunan, struktur dan jalan raya. Penekanan diletakkan pada reka bentuk dan perancangan berperingkat, dengan arkitek landskap bermula dengan rancangan awal dan lakaran sebelum beralih kepada pelan terperinci dan dokumentasi. Pelan terperinci yang dihasilkan digunakan untuk menunjukkan bagaimana taman itu akan dibentangkan dan diselesaikan.
Arkitek landskap juga:


  • berunding dengan pelanggan dan profesional yang lain (seperti arkitek dan jurutera)
  • mengumpul maklumat tentang struktur tanah, perparitan, bangunan yang sedia ada atau yang dicadangkan , pembentukan batu semula jadi, apa-apa keperluan pemuliharaan dan pergerakan matahari dan naungan dan lain-lain
  • merangka pelan tapak untuk kelulusan oleh pelanggan
  • menyediakan senarai bahan-bahan bangunan yang diperlukan untuk menyiapkan projek itu
  • menyediakan lukisan kerja terperinci laman web ini - perkara-perkara ini menunjukkan seperti lokasi bangunan, laluan pejalan kaki dan jalan raya, kontur tanah, sistem perparitan, dan tumbuh-tumbuhan yang akan digunakan
  • menyelia dan memeriksa projek pada lat tempoh yang sesuai
  • memasuki ke dalam penyelesaian pertikaian di mana perlu


Memilih Arkitek

Arkitek landskap yang sangat berkelayakan dan sering universiti dilatih. Apabila memilih arkitek landskap untuk projek anda , mencari satu yang berpengalaman.
Ambil masa untuk bercakap dengan profesional untuk memastikan bahawa mereka memahami keperluan anda dan boleh bekerja untuk penglihatan anda . Tanya untuk melihat portfolio mereka atau, lebih baik lagi, melawat taman-taman beberapa pelanggan sebelumnya.

Sentiasa memastikan bahawa anda bersetuju dengan harga sebelum menandatangani apa-apa kontrak atau sebaliknya memasuki perjanjian dengan profesional.

Berapa  Kos Arkitek Landskap ?
Menjangkakan juruteknik atau landskap arkitek yang mempunyai pengalaman kurang pada akhir yang lebih rendah daripada julat, manakala anda akan mendapat perkhidmatan prinsipal , rakan kongsi atau bersekutu di hujung atas . Sebenarnya yang paling akan bekerja pada yuran peratusan, berdasarkan jumlah kos projek , dan boleh terdiri daripada 6 peratus kepada 20 peratus bergantung kepada jenis dan kerumitan projek.
Share this article :
Posted by: bayani renovation https://plus.google.com/u/0/+Bayanirenovation Updated at : 8:25 AM
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment


 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Bayani Home Renovation - All Rights Reserved
Template Created by Bayani Renovation Modified by Bayani Renovation
Proudly powered by Bayani