Home » , » Pemasang Tingkap

Pemasang Tingkap

Semua yang anda perlu tahu tentang pemasang tingkap

tingkap adalah sebahagian penting daripada rumah kerana ia memberikan cahaya dan pengudaraan, serta membantu untuk menentukan gaya rumah itu. Mereka juga penting untuk tujuan penebat. Jika tingkap diletakkan dengan betul, anda akan menerima pengudaraan yang optimum dan lampu sementara masih mengekalkan tahap ideal keselamatan , keselamatan dan privasi.





Apa Kontraktor tingkap
Menggunakan profesional untuk memasang tingkap anda bermakna bahawa mereka akan dipasang untuk keperluan pengilang dan standard terbaik. Juga pastikan anda mendapatkan semua jaminan dan kertas kerja dari kedua-dua pengeluar dan profesional yang dipasang tingkap. Beberapa kontraktor tingkap perkara yang boleh membantu dengan termasuk:

  • Pemasangan tingkap: Apabila memasang tingkap, kontraktor tingkap biasanya akan memperoleh ukuran tepat di tapak ; memastikan bingkai perkilangan adalah dimensi yang betul; menggunakan berkelip di dalam dan sekitar bingkai tingkap ; sepenuhnya melindungi dan meterai bingkai tingkap ; melindungi tingkap semasa pos -pembinaan dan melepa dan menyiapkan perincian dalaman dan cat . Untuk melihat lebih banyak pemasangan tingkap.
  • Penggantian tingkap keseluruhan : Anda secara berkala mungkin perlu menggantikan tingkap anda, terutamanya jika anda tinggal di harta lama yang tidak mempunyai penebatan yang mencukupi , atau mungkin gaya terbaru anda inginkan. Untuk melihat lebih banyak penggantian tingkap keseluruhan.
  • tingkap bekalan kaca: Apabila ia datang kepada kaca untuk tingkap anda, anda akan perlu menyemak bahawa semua produk mematuhi Piawaian Australia semasa berkaitan kaca dan kaca dan penggantian kaca dibiarkan glaziers terlatih dan berkelayakan , yang mempunyai pengalaman dan sesuai peralatan pengendalian kaca. Untuk lebih melihat tetingkap bekalan kaca & penggantian.
  • Membekalkan bingkai tingkap : Bingkai tingkap adalah sebahagian daripada struktur rumah, menyediakan sokongan untuk pelbagai pilihan kaca , serta menambah detail estetik kepada dalaman dan luaran. Jika bingkai tidak sesuai atau sesat , mereka bertanggungjawab untuk membolehkan kelembapan atau draf untuk menembusi rumah. Ini boleh membawa kepada lebih banyak penyelenggaraan yang diperlukan, serta bil tenaga meningkat. Juga melihat bingkai tingkap.
  • Pembaikan tingkap: tingkap malangnya mudah rosak. Ini mungkin kaca, atau unsur bingkai tingkap , seperti penggelek atau kunci. Sebuah pembekal tingkap terbaik diletakkan untuk menjalankan apa-apa kerja dalam hal ini, seperti pemasangan kaca dan pembaikan adalah satu tugas yang amat khusus. Untuk melihat lebih banyak pembaikan tingkap.

memilih tingkap

Perkara-perkara asas yang anda perlu mengambil kira apabila memilih tingkap adalah :

  • Saiz: tingkap bersaiz betul orang-orang yang sesuai dengan ruang di mana mereka sedang dipasang dan mengadakan peruntukan bagi jumlah yang betul pengudaraan, cahaya semula jadi dan keselamatan.
  • Bentuk: ringkas, tingkap yang luas akan membiarkan dalam jumlah yang luas tetapi cetek cahaya , manakala tinggi tingkap, sempit biarkan dalam jumlah yang kecil tetapi dalam cahaya.
  • Keselamatan: Sebagai penceroboh tingkap memihak atau pintu ketika cuba untuk memecah masuk ke dalam rumah , tingkap perlu dapat dikunci - sebaik-baiknya dengan kekunci. Tingkap hendaklah dikunci apabila mereka tidak digunakan .
  • Penempatan: Cuba dan letakkan tingkap anda supaya mereka sesuai dengan keperluan anda untuk masa yang berlainan hari. Timur menghadap tingkap akan mendapatkan matahari pagi ; barat menghadap tingkap menerima matahari petang , manakala yang menghadap ke utara tingkap akan menerima keseluruhan yang paling ringan. Selatan menghadap tingkap tidak mendapat banyak cahaya tetapi mereka masih boleh digunakan untuk tujuan pengudaraan.
  • Keperluan udara: Sebagai peraturan umum , setiap bilik di dalam rumah perlu mempunyai sekurang-kurangnya lima peratus daripada pengudaraan tetapi sebaik-baiknya ia perlu sepuluh peratus.
  • Kaca : Dari kaca toughened untuk kaca berlapis, gelap, corak, reflektif dan rendah -e , terdapat banyak jenis kaca yang boleh dipilih untuk tingkap anda. Untuk jenis yang lebih membaca kaca.
  • Kecekapan tenaga : Memilih cekap tenaga tingkap adalah salah satu cara paling mudah untuk memastikan bahawa rumah anda sepanjang tahun selesa; bahawa anda menyimpan wang pada bil tenaga anda, dan anda mengurangkan permintaan ke atas alam sekitar.

Interior designer atau arkitek akan dapat membantu anda dengan pilihan tingkap atau penempatan.

Jenis-jenis Windows
Terdapat beberapa jenis tingkap, untuk disesuaikan dengan gaya mana-mana rumah. Di sini kita menggariskan jenis-jenis yang paling biasa:

  • Gelongsor - gelongsor slaid tingkap mendatar sepanjang pelari. Mereka adalah tingkap yang sangat serba boleh dan agak murah. Gelongsor tingkap sesuai dengan kebanyakan gaya rumah, mengambil ruang yang sedikit dan penyelenggaraan yang rendah. Mereka boleh dikunci untuk keselamatan tambahan.
  • Pane tetap - tingkap ini tidak boleh dibuka dan dasarnya sekeping kaca tingkap yang terletak di dalam bingkai. Kerana mereka kekal di tempat , mereka boleh dibuat kepada mana-mana bentuk atau saiz dan mereka mudah berpakaian dengan langsir atau kuah tingkap yang lain.
  • Bi- kali ganda - ini beroperasi dengan cara yang sama sebagai pintu dua kali ganda, dengan ke dalam pembukaan tingkap atau keluar dengan cara concertina a. Oleh kerana tingkap biarkan dalam banyak cahaya dan udara mereka juga sesuai untuk menghiburkan. Mereka juga boleh dikunci .
  • Double -hung - tingkap double -hung adalah biasa dan mempunyai dua panel yang berasingan yang bergerak ke atas dan ke bawah secara bebas. Ini tingkap adalah dikunci , mari sebagai udara sebanyak atau sedikit yang anda mahu, dan membolehkan anda untuk menyesuaikan flyscreens . Mereka juga membenarkan untuk pelbagai kuah tingkap.
  • Casement - ini tingkap terbuka zahir kepada sejauh sembilan puluh darjah. Tingkap kemudian diadakan terbuka dengan batang besi . Kerana mereka terbuka setakat ini, mereka adalah sumber yang baik pengudaraan. Walau bagaimanapun, flyscreens untuk tingkap tingkap perlu adat-dibuat dan mereka tidak boleh dikunci .
  • Awning - ini keluar terbuka menggunakan rantai pukulan keras, dan ini rantaian memegang tingkap terbuka pada kedudukan yang dikehendaki. Awning tingkap yang sesuai untuk tempat-tempat yang sukar untuk mencapai atau mana tingkap mungkin sebahagiannya dihalang.
  • Ram - ram tingkap terdiri daripada panel kaca slatted yang beralih kepada kedudukan yang dikehendaki. Mereka yang besar untuk pengudaraan kerana mereka biarkan dalam udara yang maksimum . Ia adalah mustahil untuk mereka membuka semasa hujan jika mereka beralih kepada kedudukan yang betul.

Kontraktor Tetingkap
Sentiasa mendapat sekurang-kurangnya tiga petikan sebelum memilih profesional dan memastikan bahawa quote itu termasuk apa-apa lekapan anda mungkin memerlukan seperti kunci dan mengendalikan. Semak rujukan profesional anda dan meminta untuk melihat contoh kerja mereka sebelum ini jika mungkin .
Share this article :
Posted by: bayani renovation https://plus.google.com/u/0/+Bayanirenovation Updated at : 11:31 PM
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment


 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Bayani Home Renovation - All Rights Reserved
Template Created by Bayani Renovation Modified by Bayani Renovation
Proudly powered by Bayani