Home » , » Pemasang Air Conditioners

Pemasang Air Conditioners

Malaysia sering mempunyai persekitaran yang mencabar dan sistem penghawa dingin boleh membantu membuat haba yang lebih lumayan, atau memanaskan rumah anda pada musim sejuk jika anda mempunyai kitaran terbalik penghawa dingin.




Memilih AC

Terdapat beberapa soalan untuk bertanya sebelum memilih penghawa dingin untuk memastikan bahawa anda mempunyai sistem yang tepat untuk anda dan keperluan anda. Pertimbangkan di mana sistem akan diletakkan, dan apa sebenarnya yang anda mahu sistem untuk. Adakah anda mempunyai pendawaian yang betul untuk sistem dan yang anda perlukan untuk membuat apa-apa perubahan ke rumah anda untuk menampung sistem? Jika anda berfikir bahawa perubahan mungkin perlu dibuat , bercakap dengan juruelektrik. Mereka akan dapat menilai sistem pendawaian semasa anda dan menasihati anda tentang apa perubahan yang perlu , jika ada. Terdapat juga kos untuk berfikir tentang apa-apa kerana kos penghawa dingin itu sendiri, kos pemasangan , dan kos penyelenggaraan.
Tanya rakan-rakan dan keluarga untuk cadangan mereka tentang apa yang mereka dapati untuk menjadi satu jenama yang baik penghawa dingin yang anda mahu sesuatu yang boleh dipercayai , terutamanya pada bulan-bulan musim panas (atau musim sejuk !) .


Terdapat tiga jenis biasa sistem penghawa dingin - sistem berpecah , unit tetap dan sistem penghawa dingin disalurkan .

Split Air Conditioners Sistem

Satu sistem berpecah penghawa dingin terdiri daripada dua bahagian, satu di dalam rumah dan satu daripada , dengan bahagian-bahagian yang berkaitan dengan paip penyejuk. Sistem berpecah penghawa dingin boleh didapati sebagai kitaran terbalik atau menyejukkan sahaja dan pelbagai kuasa daripada 2 kW 8 kW. Secara umumnya, 2kW untuk 5kW penghawa dingin adalah sesuai untuk kecil ke kawasan-kawasan sederhana , manakala 5kW untuk 8kW penghawa dingin adalah sesuai untuk kawasan-kawasan yang lebih besar. Sistem Split boleh menjadi dinding atau lantai dipasang , bergantung kepada ruang di mana mereka sedang dipasang. Lantai dipasang sistem biasanya hanya digunakan apabila sistem hung dinding tidak boleh dilaksanakan.

Sistem berpecah mudah alih juga boleh didapati dan ini biasanya unit-unit kecil yang mempunyai bahagian-bahagian dalaman dan luaran berkaitan dengan hos melalui tingkap yang terbuka. Kelebihan ini adalah bahawa unit ini boleh bergerak dari bilik ke bilik seperti yang dikehendaki.
Sistem berpecah Multi boleh udara bilik pelbagai keadaan (sehingga tujuh) hanya menggunakan unit luar satu. Sistem ini adalah yang terbaik digunakan apabila terdapat ruang terbuka yang terhad atau di mana tidak ada ruang siling yang cukup untuk memasang penyaman udara disalurkan . Menggunakan sistem multi split bermakna bahawa anda mempunyai kawalan ke atas penyaman udara di setiap bilik , menjimatkan wang anda dalam menjalankan kos dan mengurangkan pembaziran.

Tetap Unit pendingin hawa

Sebuah unit penghawa dingin tetap merupakan satu unit kotak kecil yang secara tradisinya dipasang dalam tingkap luar atau dinding. Biasanya ini hanya baik untuk bilik tunggal supaya unit pelbagai mungkin diperlukan jika anda perlu untuk menyuarakan keadaan yang lebih daripada satu kawasan rumah anda. Unit yang lebih kecil boleh dipasang ke titik kuasa standard tetapi unit yang lebih besar mungkin perlu wayar ke dalam sistem elektrik.

Disalurkan Sistem pendingin hawa

Penghawa dingin disalurkan boleh dipasang di hampir mana-mana rumah, sedia ada atau baru , dengan syarat bahawa terdapat ruang siling yang mencukupi. Terdapat dua komponen kepada sistem disalurkan , dengan unit pemampat yang terletak di luar rumah dan unit dalaman yang terletak di dalam ruang siling. Udara yang sejuk atau panas diedarkan melalui ruang udara di seluruh rumah.
Untuk meningkatkan kecekapan , sistem disalurkan boleh dizonkan supaya kawasan-kawasan yang berlainan di rumah dipanaskan atau disejukkan pada masa yang berlainan. Sebagai contoh , rumah boleh dibahagikan kepada zon sehari ( ruang tamu ) dan zon waktu malam ( bilik tidur) . Anda akan memerlukan perkhidmatan mekanik penyejukan profesional dan juruelektrik untuk memastikan bahawa anda mempunyai sistem yang tepat untuk keperluan anda, supaya ia adalah seperti yang selesa , ekonomi dan cekap yang mungkin.

Pembaikan dan Penyelenggaraan

Walaupun profesional yang mampu untuk membaiki sistem penyaman udara anda sekiranya ia rosak , ia adalah lebih baik untuk mempunyai satu sistem penyelenggaraan di tempat. Profesional gembira untuk menyediakan perkhidmatan penyelenggaraan. Perkhidmatan tersebut termasuk:
  • memeriksa bagaimana unit beroperasi
  • menyemak tahap penyejuk dan tekanan gas
  • pembersihan gegelung dan pembakar
  • memeriksa dan membaiki sebarang kebocoran dalam paip atau penebatan
  • menggantikan penapis udara
  • menetapkan semula termostat dan memastikan bahawa ia ditentukur dengan betul
  • memastikan bahawa peminat beroperasi dengan betul
  • memastikan bahawa unit tidak gemeretuk, bergetar atau membuat bunyi yang berlebihan
Penapis dalam penyaman udara perlu dibersihkan dan ini mudah dilakukan dengan membuang skrin dan menjalankan vakum ke atasnya setiap dua minggu atau lebih.

menggunakan Profesional

Anda akan memerlukan kontraktor berlesen untuk memasang dan perkhidmatan sistem penghawa dingin baru anda. Mereka mempunyai latihan yang berkaitan dan berlesen untuk mengendalikan penyejuk - dokumentasi yang dikeluarkan oleh Majlis Penyejukbekuan Australia ( ARC).

Ini adalah benar apabila ia datang kepada perpecahan dan sistem disalurkan . Apabila sistem penghawa dingin yang dipasang , garis penyejukan perlu benar-benar bebas daripada sebarang kelembapan , jadi hakisan yang tidak berlaku dalam pemampat. Hakisan boleh memudaratkan prestasi penyaman udara.
Profesional juga boleh membantu anda reka bentuk sistem yang tepat untuk keperluan anda, dan boleh menasihati anda di mana sistem yang terbaik untuk anda. Penghawa dingin datang dengan jaminan pengilang, jadi untuk memastikan bahawa tidak ada masalah jaminan, pemasangan profesional adalah satu kemestian.

Berapa Banyak Kos pendingin hawa ?
Keupayaan unit - biasanya dinyatakan dalam kilowatt ( kW) - adalah panduan kepada berapa banyak penyejukan (atau pemanasan) ia mampu . Unit dengan output tenaga yang lebih tinggi biasanya akan lebih mahal. Kecil gaya unit penyaman udara mudah alih seterusnya akan menjadi lebih murah daripada sistem disalurkan atau berpecah bersepadu yang besar. Jangan lupa untuk faktor dalam kos buruh untuk pemasangan , yang akan mungkin juga melibatkan panggilan keluar lewat .
Share this article :
Posted by: bayani renovation https://plus.google.com/u/0/+Bayanirenovation Updated at : 6:42 PM
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment


 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Bayani Home Renovation - All Rights Reserved
Template Created by Bayani Renovation Modified by Bayani Renovation
Proudly powered by Bayani