Home » , » Lantai Kayu

Lantai Kayu

Semua yang anda perlu tahu tentang tukang pemasang lantai Kayu

Memilih Lantai Kayu 

Apabila memilih lantai kayu untuk rumah anda, terdapat beberapa perkara yang perlu dipertimbangkan. Pertama, mempertimbangkan rupa dan rasa rumah anda. Adakah anda mahu , rasa desa klasik atau rasa kontemporari? Juga mempertimbangkan bajet anda kerana ini akan memberi kesan yang besar kepada jenis kayu dan sistem lantai yang anda gunakan. Satu reka bentuk yang profesional akan dapat membantu anda membuat pilihan ini. Jika anda memilih untuk kayu yang kukuh, meminta profesional anda jika ia datang dari sumber yang bertanggungjawab seperti perladangan. Akhirnya mempertimbangkan berapa banyak penyelenggaraan yang anda bersedia untuk melaksanakan di atas lantai anda, kerana beberapa lantai kayu akan memerlukan Mengempelas refinishing berkala dan untuk memastikan mereka mencari yang terbaik mereka.




Jenis-jenis Lantai Kayu

Terdapat beberapa jenis lantai kayu yang ada, dan antara yang paling biasa adalah seperti di bawah :

  • Lantai Terapung - lantai terapung diletakkan di atas lantai yang sedia ada, sama ada lantai yang sedia ada adalah kayu , konkrit, jubin, papan partikel , papan lapis, dan lain-lain Untuk mengelakkan bunyi menoreh, mendasari yang diletakkan di bawah lantai, dan mendasari ini juga menyediakan baik penebat bunyi. Lantai terapung boleh sama ada kayu atau lamina. Lantai kayu biasanya terdiri daripada lapisan kayu halus atau kayu keras yang telah terpaku kepada ketumpatan tinggi papan gentian . Mereka boleh menjadi pra- bersalut atau bersalut apabila pemasangan. Kelebihan menggunakan lantai terapung kayu sebenar adalah bahawa ia boleh dicampur dgn pasir dan refinished jika perlu. Lantai terapung lamina lamina menggunakan untuk mewujudkan kemasan kayu. Lantai lamina adalah penyelenggaraan yang lebih rendah daripada tingkat terapung kayu sebenar. Walau bagaimanapun , lantai terapung dalam apa jua bentuk tidak boleh digunakan di kawasan basah. Untuk maklumat lanjut lihat terapung pemasangan lantai kayu.
  • Lantai Kayu struktur - ini adalah jenis tradisional lantai kayu yang diletakkan pada pemegang dan gelegar. Secara umumnya , terdapat tiga gred struktur kayu yang ada, dengan yang paling murah yang mempunyai perubahan yang paling semula jadi (knot dan lain-lain ) dan yang paling mahal yang mempunyai sekurang-kurangnya. Lantai kayu struktur hanya perlu dibentangkan oleh profesional tetapi ia boleh menjadi satu proses yang panjang seperti kayu keperluan untuk membiasakan dengan persekitaran di mana ia sedang dibentangkan (yang boleh mengambil masa sehingga dua minggu). Lantai kayu struktur juga perlu pengudaraan yang mencukupi dalam ruang yang sub-tingkat jadi kayu yang tidak meledingkan .
  • Lantai Kayu - lantai kayu datang dalam pelbagai gaya seperti parquetry , lidah dan alur dan kayu langsung. Parquetry boleh diletakkan dalam pelbagai corak dan keras memakai dan tahan lama , kerana ketebalan. Lantai lidah dan alur, sebagai nama mencadangkan , terdiri daripada papan kayu yang mempunyai lidah di satu pihak dan alur di pihak yang lain supaya mereka mengunci bersama-sama apabila dibentangkan. Untuk membantu memegang mereka di tempat, mereka yang mereka dipaku ke bawah. Lantai kayu langsung terdiri daripada lidah dan kayu alur yang 12- 15mm tebal yang kemudian tersangkut terus kepada papak konkrit dan rahsia dipaku. Untuk maklumat lanjut lihat pemasangan lantai kayu pepejal dan lapisan lantai kayu.
  • Lantai Buluh - lantai buluh adalah agak baru. Ia adalah sumber yang boleh diperbaharui yang tumbuh lebih cepat daripada kayu. Buluh adalah kayu keras yang stabil di bawah kedua-dua keadaan basah dan kering - ia mempunyai perkembangan yang minimum dan makna penguncupan bahawa ia tidak bergerak. Ia datang dalam pelbagai gaya dan warna dan kerana ia adalah pra-siap , pemasangan cepat. Buluh boleh dipasang lebih konkrit , papan lapis , papan partikel , lantai kayu keras yang sedia ada atau kepada gelegar. Ia juga alahan yang sangat rendah.

Jenis Kayu

Apabila memasang lantai kayu , anda hampir tidak terhad dalam jenis kayu yang boleh anda gunakan. Berikut adalah beberapa pilihan yang lebih popular kayu :

  • Jarra
  • Blackbutt
  • Spotted Gum
  • Tasmanian Oak
  • Ironwood
  • Kempas
  • Merbau
  • turpentin
  • Grey Ironbark
  • Pacific Kauri
  • Northern Merah
  • Cedar
  • buluh

Rupa kayu lagi terjejas oleh noda digunakan. Disebabkan oleh pelbagai jenis kayu dan warna yang ada, lantai kayu boleh disesuaikan dengan mana-mana jenis rumah, dari rumah desa untuk ultra- kontemporari.

Timber Floor Profesional

Seperti meletakkan lantai kayu boleh menjadi pekerjaan yang besar, terdapat beberapa langkah yang perlu diambil sebelum menyewa profesional. Pertama, memastikan bahawa mereka mempunyai kelayakan dan pengalaman yang diperlukan .Dapatkan beberapa sebut harga sebelum mengambil profesional supaya anda boleh membandingkan harga dan mendapatkan rasa untuk kos standard kerja. Akhirnya, ia adalah penting bahawa anda berasa selesa dengan profesional anda supaya bercakap dengan mereka untuk memastikan bahawa mereka memahami keperluan anda dan , jika boleh, meminta mereka untuk rujukan atau untuk melihat beberapa kerja mereka sebelum ini.
Share this article :
Posted by: bayani renovation https://plus.google.com/u/0/+Bayanirenovation Updated at : 8:42 PM
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment


 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Bayani Home Renovation - All Rights Reserved
Template Created by Bayani Renovation Modified by Bayani Renovation
Proudly powered by Bayani