Home » , » Pintu

Pintu

Semua yang anda perlu tahu tentang Pemasang Pintu
Pintu adalah sebahagian penting dalam rumah, sama ada mereka adalah luaran atau dalaman. Pintu luar, seperti pintu depan, memberikan gambaran pertama rumah anda serta keselamatan dan privasi. Pintu dalaman boleh membantu mengurangkan pemanasan dan bil penyejukan dan boleh mengurangkan bunyi bising.

Tidak kira jika anda memilih luar atau pintu dalaman, anda perlu memilih salah satu yang memenuhi keperluan anda.

Pintu luar perlu menjadi lebih kuat dan lebih tahan lama daripada pintu dalaman atas sebab-sebab keselamatan. Memilih pintu yang kukuh dan sesuai dengan sistem mengunci berwibawa akan menjaga keluarga dan harta benda anda selamat dan terjamin

Jenis-jenis Pintu

Terdapat beberapa jenis pintu. Antara yang paling biasa ialah:

  • Kayu: pintu kayu yang paling tidak adalah kayu pepejal tetapi mempunyai papan gentian , sarang lebah atau polyboard teras. Pintu kayu yang besar untuk rumah - gaya lebih tua tetapi mereka boleh memerlukan penyelenggaraan untuk memastikan mereka dalam keadaan teratas.
  • Aluminium : biasanya powdercoated dan ini membolehkan pemilik rumah untuk memilih daripada pelbagai warna. Walau bagaimanapun, kerana proses powdercoating , warna tidak boleh berubah pada masa akan datang. Pintu Aluminium sering mempunyai kaca serta dan kelihatan hebat di rumah gaya kontemporari.
  • Gelongsor: biasa digunakan antara rumah dan belakang rumah atau di dalam bilik di mana ruang adalah pada premium - seperti dalam bilik mandi. Pintu gelangsar biarkan dalam banyak cahaya dan kerana kawasan permukaan yang besar apabila dibuka mereka juga sangat baik untuk pengudaraan.
  • Bilas : biasanya digunakan di kawasan pedalaman di rumah kerana mereka adalah murah. Semua permukaan yang rata dan pintu ini biasanya diperbuat daripada kayu atau gentian kaca.
  • Perancis: juga digunakan antara rumah dan belakang rumah. Pintu Perancis biasanya diperbuat daripada kaca dan kayu atau aluminium, datang dalam pelbagai bentuk dan boleh menjadi pintu single atau double. Menggunakan kaca toughened atau diperkukuh untuk menyediakan keselamatan maksimum.
  • Pintu dua kali ganda: dinamakan sedemikian kerana mereka adalah pintu yang kali ganda di atas satu sama lain. Pintu dua kali ganda mewujudkan peluang luas supaya yang hebat untuk digunakan sebagai satu cara untuk mewujudkan sebuah bilik dalaman / luaran. Walau bagaimanapun, kerana berat badan mereka, pintu mungkin perlu diperkukuh untuk memegang mereka.
  • Fire Pintu : pintu yang diberi untuk melindungi terhadap kebakaran untuk tempoh masa tertentu , biasanya dari satu jam hingga empat jam. Ini adalah besar jika anda memerlukan perlindungan kebakaran tambahan untuk rumah anda (contohnya, jika anda tinggal di zon bushfire terdedah , atau jika anda memerlukan perlindungan kebakaran untuk perniagaan anda). Untuk maklumat lanjut lihat pintu api.



Memilih Pemasangan Pintu dan Pakar Repair

Apabila ia datang ke kawasan pedalaman dan pemasangan pintu luar , profesional akan membantu besar (lihat juga pemasangan pintu) . Sebenarnya, banyak syarikat-syarikat pintu besar akan menyediakan perkhidmatan yang termasuk pemasangan , menyampaikan dan memasang pintu anda (serta pembaikan pintu , penggantian pintu dan pemulihan pintu) . Sebuah pembekal pintu profesional juga akan dapat mengukur pintu anda dan menyediakan anda dengan pintu yang sesuai dengan sempurna persegi , yang penting untuk pintu untuk melaksanakan dengan betul ( tutup , menghapuskan bunyi dan lain-lain ). Untuk maklumat lanjut lihat pembekal pintu.
Mengetahui jika pintu anda datang dengan jaminan , dan mengetahui apa jaminan meliputi. Juga meminta tarif sebelum apa-apa kerja dilakukan.

Apa-apa pembaikan pintu skrin keselamatan terbaik yang dilaksanakan oleh pemasang asal, yang akan menjadi biasa dengan produk dan juga membawa alat-alat ganti yang sesuai. Untuk melihat lebih banyak pembaikan pintu skrin keselamatan.

Berapa Kos Pemasangan Pintu  ?

Satu pemasangan pintu profesional biasanya akan mengenakan bayaran berdasarkan jumlah pintu yang terlibat. Ini adalah berkaitan dengan berapa banyak masa yang mereka akan menghabiskan di tempat kerja. Jika mereka telah dibekalkan pintu maka kos ini juga perlu difaktorkan masuk Walaupun angka ini hanya panduan, kadar setiap jam akan  menjangka akan disenaraikan untuk harga ' dipasang ' untuk pintu anda.
Share this article :
Posted by: bayani renovation https://plus.google.com/u/0/+Bayanirenovation Updated at : 8:58 PM
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment


 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Bayani Home Renovation - All Rights Reserved
Template Created by Bayani Renovation Modified by Bayani Renovation
Proudly powered by Bayani