Home » , » Garaj

Garaj

Semua yang anda perlu tahu tentang mencari Pembina garaj
pertimbangan

Apabila membina garaj , Carport atau turun, atau memikirkan lanjutan atau tambahan ke garaj anda, terdapat beberapa perkara yang anda perlu pertimbangkan. Pertama, anda perlu mengambil kira apa yang anda akan menggunakannya untuk - untuk menyimpan kereta, sebagai bengkel, untuk menyimpan peralatan berkebun dan perabot, atau jika anda akan menggunakannya untuk menghiburkan dari semasa ke semasa. Jika anda menggunakan garaj untuk kereta, memastikan bahawa ia adalah cukup besar untuk menampung semua kereta di rumah. Sebagai panduan, setiap kereta yang biasanya akan memerlukan sekitar 3.6mx 7.2m ruang tetapi jangan lupa untuk membenarkan ruang tambahan untuk kereta yang lebih besar atau barang-barang lain untuk menyimpan.

Pertimbangkan bajet anda juga. Garaj pasang siap , carports atau bangsal biasanya lebih murah untuk membina . Pilihan yang paling mahal adalah untuk retrofit garaj ke rumah anda yang sedia ada , tetapi ini boleh berbaloi dari segi nilai jualan semula. Apabila mereka bentuk garaj atau Carport anda, memastikan bahawa ia sesuai dengan rumah dan tidak bertembung . Jika ia boleh dilihat dari jalan, ia juga harus campuran dengan bahagian depan jalan. Ini juga benar bagi bangsal . Seorang pereka arkitek atau bangunan boleh membantu anda untuk mencapai matlamat ini. Beberapa majlis mungkin mempunyai peraturan-peraturan mengenai bagaimana garaj atau Carport anda boleh melihat , dan banyak memerlukan kelulusan pembangunan jadi ia adalah penting bahawa anda mengetahui apa peraturan majlis tempatan anda sebelum memulakan apa-apa reka bentuk.

Jika anda akan menghabiskan masa di garaj anda , Carport atau bangsal, pertimbangkan untuk memasang barang-barang untuk membuat mereka lebih selesa, seperti mata kuasa, penebat, kalis air dan lain-lain

Jenis-jenis Garaj dan Carports

Terdapat beberapa jenis garaj dan carports , jadi ia adalah penting untuk mengambil masa untuk memastikan bahawa anda mempunyai satu yang betul untuk keperluan anda. Berikut adalah beberapa pilihan yang lebih biasa:

  • Garage Freestanding ( pasang siap ) - Borang garaj kit pada dasarnya bangsal besar yang mempunyai pintu garaj. Ini biasanya diperbuat daripada keluli dan boleh didapati dalam pelbagai warna yang berbeza , memastikan bahawa akan ada satu yang sesuai dengan rumah anda. Pasang siap atau bentuk garaj kit datang ke rumah anda dalam sedia untuk berhimpun keping tetapi ia adalah disyorkan bahawa anda mendapatkan profesional untuk meletakkan mereka bersama-sama untuk anda. Ini garaj adalah pilihan yang sangat menjimatkan.
  • Garage Freestanding (Non- pasang siap ) - membina garaj freestanding memberikan anda lebih fleksibiliti dari segi reka bentuk dan juga membolehkan anda untuk dipadankan dengan garaj baru dengan rumah anda , tidak kira apa gaya rumah anda. Jika anda ingin membina garaj dari awal, anda perlu bercakap dengan pembina dan mungkin seorang arkitek atau pereka bangunan , bergantung kepada apa idea-idea yang anda ada.
  • Garaj dilampirkan - ini garaj dilampirkan ke rumah anda yang sedia ada . Mereka adalah pilihan yang mahal , kerana bumbung telah diperluaskan ke patut lebih garaj dan dinding galas beban juga perlu diselaraskan. Walau bagaimanapun, mereka boleh meningkatkan nilai jualan semula rumah anda, dan anda mempunyai kemudahan dapat memasuki rumah anda terus dari garaj - tidak lebih basah.
  • Carports - carports adalah pilihan yang lebih murah daripada garaj dan yang besar untuk menghiburkan dan menyimpan kereta. Walau bagaimanapun, carports , kerana sifat terbuka mereka, tidak begitu selamat kerana garaj. Anda boleh membeli kit dan membina Carport ini sendiri atau mempunyai membina satu profesional untuk anda. Kelebihan yang lebih Carport garaj adalah bahawa mereka boleh ditambah ke lebih masa sekiranya anda memerlukan lebih banyak ruang.








Pintu garaj

Terdapat beberapa jenis pintu yang boleh anda gunakan di dalam garaj anda, atau walaupun dalam Carport atau susut. Semua pintu yang digariskan di bawah boleh dikendalikan secara manual atau elektronik.

  • Pintu Roller - pintu roller hanya boleh dibuat daripada besi , tetapi sesetengah pengeluar akan kot keluli untuk memberikan kemasan kayu melihat. Pintu Roller masih pilihan pintu yang paling biasa dan kos efektif.
  • Pintu Bahagian - ini pintu -gaya baru terdiri daripada berengsel panel yang berjalan di trek dilekatkan kepada siling garaj. Pintu keratan boleh dibuat daripada beberapa bahan termasuk keluli , kayu dan gentian kaca.
  • Pintu Tilt - pintu kecondongan terdiri daripada satu panel yang kukuh , dan seperti namanya, mereka condong ke atas tanpa lipatan atau gulung. Kerana panel pepejal , pintu condong boleh dibuat daripada pelbagai bahan termasuk papan lapis, kayu , logam, kaca dan sebagainya. Pintu Tilt juga hebat untuk garaj atau carports yang boleh berbentuk luar biasa kerana ada kemungkinan bagi mereka untuk menjadi adat -dibuat.

Berapa upah Kos garaj ?
Bangunan garaj biasanya akan dipetik secara meter persegi , jadi secara logik mengharapkan untuk membayar lebih untuk kawasan-kawasan yang lebih besar. Faktor-faktor lain yang akan mempengaruhi kos akhir termasuk bahan digunakan , pembina dan pelan.

Share this article :
Posted by: bayani renovation https://plus.google.com/u/0/+Bayanirenovation Updated at : 10:37 PM
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment


 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Bayani Home Renovation - All Rights Reserved
Template Created by Bayani Renovation Modified by Bayani Renovation
Proudly powered by Bayani