Home » , » Perniagaan Air Conditioners

Perniagaan Air Conditioners

Penghawa dingin pasti memberi keselesaan bagi mereka yang hidup dalam persekitaran yang teruk iklim. Sama ada anda memilih penghawa dingin untuk menyejukkan atau kitaran unit terbalik untuk pemanasan dan penyejukan, terdapat banyak pilihan yang ada.

Jenis-jenis unit penyaman udara yang anda pilih perlu berdasarkan banyak faktor, antaranya termasuk: bajet anda; kawasan / bilangan bilik anda ingin menyejukkan / haba; jenis penebat yang ada di rumah anda, bahan rumah anda dibuat; sama ada bilik yang di utara atau selatan menghadapi dan, jenis rawatan tetingkap anda.


Jenis-jenis Air Conditioners
  • Berpecah sistem: Mungkin yang paling biasa penghawa dingin , sistem berpecah yang dipanggil kerana pemisahan unit operasi mereka. Bahagian penyejukan adalah di luar rumah, manakala peminat dan penyejat di dalam. Sering digunakan untuk beberapa bilik atau ruang terbuka , sistem ini adalah lebih berkesan daripada tingkap / unit dinding dan jenis mudah alih. Komponen dalam boleh dipadankan untuk disesuaikan dengan hiasan yang sedia ada untuk mengurangkan kesan visual. Pilihan negeri baru-baru ini , sistem multi- split menampung sehingga sembilan bilik dan lebih mahal. Dalam kedua-dua kes, pemasangan profesional yang diperlukan.
  • Central disalurkan : Jenis-jenis penghawa dingin digunakan di mana banyak bilik memerlukan pemanasan dan penyejukan. Unit ini terletak di luar rumah dan kipas penyejuk menarik udara sejuk ke dalam sistem disalurkan . Udara ini kemudian angin sepanjang dinding dan siling. Ini adalah jenis yang paling mahal dan mesti dipasang oleh profesional yang berkelayakan .
  • Tingkap / dinding unit : Ini juga merupakan pilihan popular penghawa dingin kerana memudahkan mereka pemasangan dan kos yang lebih rendah . Mereka tidak memerlukan pemasangan profesional , Sama ada dipasang di tingkap atau dinding , mereka bekerja terbaik di dalam bilik kecil. Kelemahan untuk unit-unit ini adalah bahawa mereka boleh mengganggu dengan cahaya dari tingkap jika dipasang di dalam ruang tingkap dan mereka sukar untuk menyembunyikan.
  • Portable : jenis ini mudah bergerak dari satu bilik ke bilik lain di dalam rumah. Kerana saiz kecil mereka, mereka bekerja terbaik di dalam bilik kecil. Mereka juga lebih murah daripada lain-lain jenis penghawa dingin.
Penghawa dingin juga boleh menjadi kitaran terbalik. Ini bermakna bahawa mereka menyediakan kedua-dua pemanasan dan pilihan penyejukan. di Malaysia hal ini sangat bermanfaat.

Mudah alih dan tingkap / dinding unit penyaman udara boleh dibeli daripada pakar penghawa dingin dan pembaikan rumah beberapa / kedai perkakasan. Pemasangan AC untuk unit tingkap / dinding adalah pilihan. Jika tidak, kontraktor tempatan yang boleh membantu untuk menyesuaikan unit mengikut di mana anda memerlukannya. Dari segi pemasangan jenis sistem disalurkan dan berpecah , kontraktor penyaman udara profesional adalah wajib. Pakar syarikat penyaman udara juga boleh reka bentuk dan memasang sistem anda berdasarkan keadaan tertentu anda (seperti dimensi bilik / bilik untuk sejuk / panas dan jenis pembinaan rumah) dan apa yang anda perlukan.
Share this article :
Posted by: bayani renovation https://plus.google.com/u/0/+Bayanirenovation Updated at : 6:04 PM
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment


 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Bayani Home Renovation - All Rights Reserved
Template Created by Bayani Renovation Modified by Bayani Renovation
Proudly powered by Bayani