Home » , » Paip

Paip

Semua yang anda perlu tahu tentang Pemasang Paip

Semua rumah perlu paip. Tanpa paip kita tidak akan air , kumbahan , elektrik , gas dan juga disalurkan penghawa dingin. Mereka adalah wira ghaib rumah kita , menjaga kehidupan yang selesa dan mudah.


Jenis-jenis Paip
Jenis-jenis utama paip yang digunakan untuk lebih tua dan baru rumah adalah plastik , logam pelbagai jenis dan tanah liat. Tetapi yang mana adalah untuk permohonan yang terbaik? Berikut adalah beberapa pilihan :

  • Tembaga - Oleh kerana kepanasan yang sangat baik menjalankan tugasnya, tembaga telah menjadi tonggak untuk paip air panas di sekitar rumah untuk generasi. Tetapi oleh kerana kenaikan mendadak harga tembaga, alternatif yang sedang digalakkan dan dibangunkan
  • Keluli bergalvani - bahan ini amat digunakan untuk paip air di rumah-rumah yang lebih tua, tetapi hari ini , kerana kos pengeluaran mereka dan masalah dengan sendi dan kakisan, mereka sedang digantikan dengan paip plastik.
  • Keluli tahan karat - Kebanyakannya digunakan sebagai hos fleksibel dalam paip gas ke rumah , jenis paip adalah cara terbaik dan selamat untuk mengangkut gas dari saluran gas ke alat pemanas mudah alih.
  • PVC - ini datang dalam pelbagai dimensi dan digunakan terutamanya untuk mengangkut air pada tekanan ke kedai yang dimaksudkan. Ia biasanya digunakan untuk air sejuk sahaja kerana air panas boleh membuat selekoh PVC dan keras. Ia dihasilkan dalam pelbagai lebar dan digunakan untuk membawa kumbahan dan air kelabu dari rumah ke titik sambungan kumbahan.
  • CPVC - Ini adalah PVC paip yang telah berklorin dan boleh dikenal pasti oleh warna kuning . Ia mempunyai lebih banyak fleksibiliti dan oleh itu boleh digunakan dalam banyak aplikasi daripada putih PVC.
  • PEX - jenis ini paip juga dikenali sebagai paip polietilena dan boleh digunakan untuk membawa kedua-dua sejuk dan air panas. Ia kebanyakannya digunakan dalam sistem pemanasan berasaskan air dan boleh dipercayai dan lebih murah daripada tembaga.
  • HDPE - Dikenali sebagai Polietilena Ketumpatan tinggi , HDPE sering hitam. Ia terutamanya digunakan di luar untuk retikulasi dan sistem titisan air.
  • Tanah Liat - paip tanah liat Batu telah digunakan selama bertahun-tahun untuk membawa kumbahan ke tangki septik dan kedai-kedai utama kumbahan. Tetapi mereka , dan masih adalah kejam kerana membenarkan serangan akar pokok ke dalam banyak menyertai , jadi sementara mereka adalah produk yang kukuh yang telah berlangsung selama bertahun-tahun, mereka sedang digantikan dengan PVC paip kumbahan yang boleh diletakkan dalam panjang lagi dengan kurang menyertai.


Share this article :
Posted by: bayani renovation https://plus.google.com/u/0/+Bayanirenovation Updated at : 11:13 PM
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment


 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Bayani Home Renovation - All Rights Reserved
Template Created by Bayani Renovation Modified by Bayani Renovation
Proudly powered by Bayani