Home » , » Cat Rumah

Cat Rumah

Semua yang anda perlu tahu tentang mencari tukang cat yang
Sama ada anda mahu untuk mengubahsuai , membaiki atau membina baru ,tukang cat boleh membantu meningkatkan rupa rumah anda. Cat boleh digunakan di kawasan pedalaman atau luar rumah dan pelbagai jenis cat dan kemasan cat yang terdapat pada hari ini bermakna bahawa anda hanya dihadkan oleh imaginasi anda. Ia adalah cara yang paling murah redecorating , jadi jika anda selepas wajah baru tanpa banyak perbelanjaan , maka mendapatkan rumah anda dicat boleh menjadi cara untuk pergi.



Tukang Cat boleh menjalankan tugas-tugas berikut :

Perundingan Warna: Memilih warna untuk digunakan di rumah anda boleh menjadi salah satu pilihan yang paling sukar untuk membuat. tukang cat boleh membantu anda memilih yang terbaik warna untuk dalaman anda atau ruang luar. Mereka biasanya akan bertanya soalan mengenai pilihan warna dan perasaan yang anda cuba untuk mencapai, untuk mengecilkan palet warna. Interior designer juga boleh membantu dengan perundingan warna (lihat pelukis - perundingan warna).

  • Interiors : Menggunakan cat adalah cara yang baik untuk merombak bahagian dalam rumah anda. Seorang pelukis profesional akan menyediakan permukaan untuk lukisan, melindungi lantai dan perabot dan memohon cat dengan menggunakan alat-alat yang terbaik untuk kerja . Anda boleh memilih untuk menggunakan salah satu warna di seluruh rumah anda, atau menggabungkan warna beberapa untuk pelbagai kesan.
  • Exteriors : Seperti pedalaman, mengecat bahagian luar rumah anda boleh memberi tempat tinggal anda rangsangan. Bukan itu sahaja, tetapi lukisan di luar rumah anda membantu melindunginya daripada unsur-unsur. tukang cat anda akan mengeluarkan cat yang sedia ada , menyediakan dan Perdana permukaan luar dan memohon cat dengan pilihan anda di fikiran. 
  • Pagar : Hasil tukang mengecat pagar anda adalah cara terbaik untuk melindungi dan melihat kinerja tukang cat., kerana ini membolehkan mereka untuk melukis kawasan yang besar dengan cepat dan menggunakan cat kurang daripada kaedah lain  . Pagar kayu adalah bahan yang paling biasanya dicat, walaupun konkrit dan render juga sesuai .
  • Bumbung : lukisan bumbung memastikan anda dilindungi dan melengkapkan gaya rumah anda. Bumbung mesti menjadi tekanan dibersihkan untuk membuang kotoran dan daki. Ia kemudian dibaiki , jika perlu , sebelum sealer yang digunakan. tukang cat akan maka kemungkinan besar menggunakan semburan rimas lukisan senjata untuk memohon cat. 
  • Penyelenggaraan kayu luar : Dari masa ke semasa , kayu di sekeliling rumah anda akan perlu dikekalkan supaya ia kekal mencari yang terbaik. tukang cat boleh membantu dengan membersihkan kayu dan memohon kesan baru , minyak, varnis dan cat untuk kayu. 
  • Kemasan khas: Jika anda tidak mahu berpegang kepada standard gloss atau selesai matt, mengapa tidak memilih kemasan cat khas untuk membuat kenyataan yang berani . Kemasan cat istimewa termasuk suede , logam , mutiara, satin dan marbling . 
  • Lukisan semburan : Ini adalah cara yang paling cepat dan paling berkesan untuk cat kawasan luaran yang besar. Ia adalah yang terbaik digunakan pada permukaan luar dan semburan boleh hanyut apabila ia digunakan.  menyewa profesional akan memastikan kemasan anggun. 
  • Lukisan Perdagangan: Sama seperti hartanah kediaman, bangunan komersial juga perlu dicat dari semasa ke semasa. Sama ada ia adalah satu blok kedai , sekolah, hospital atau pejabat , tukang cat komersial akan membuat kelihatan untuk memenuhi keperluan anda dan bertujuan untuk mendapatkan kerja yang dilakukan dengan gangguan yang minimum kepada perniagaan.

Peranan tukang cat

tukang cat juga melaksanakan tugas-tugas berikut dalam menjalankan tugas mereka:
  • Melindungi kawasan dari cat oleh lembaran drop meletakkan
  • Mendirikan perancah yang diperlukan untuk menyiapkan kerja
  • Menyediakan permukaan termasuk mengisi lubang, Mengempelas , membaiki palang , membuang cat lama atau kertas dinding dan permukaan kedap
  • Memilih dan menyediakan cat
  • Menggunakan berus, penggelek atau lukisan semburan untuk memohon cat ke permukaan
  • Peralatan pembersihan , kawasan kerja dan apa-apa percikan yang mungkin telah menyebabkan manakala lukisan
  • mengeluarkan cat berasaskan plumbum
  • Memohon sistem kalis air ke kawasan-kawasan basah
  • Perkara yang Pertimbangkan
Terdapat beberapa perkara asas untuk mempertimbangkan apabila mengecat . Apakah fungsi dari bilik / s yang akan dicat semula ? Apa arahan tidak muka bilik? Bagaimana besar adalah ia? Apa perasaan yang anda mahu buat? Peraturan asasnya ialah bahawa warna-warna cahaya membuat bilik berasa lebih besar dan warna-warna gelap akan membuat bilik berasa lebih kecil. Apabila memilih skim warna, ia adalah yang terbaik untuk berpegang kepada salah satu daripada jenis berikut: monokromatik - warna yang berbeza yang sama warna; harmoni - di mana warna yang sama digunakan dan berbeza - di mana dua atau lebih warna yang sangat berbeza digunakan iaitu hitam dan putih.

Jenis-jenis Cat
Terdapat pelbagai jenis cat, dan apa yang anda gunakan akan bergantung kepada kawasan yang akan dicat dan jenis syarat-syarat yang ia bertahan. Kawasan luar perlu dicat dengan cat luaran khas yang akan dapat mengendalikan keadaan tegas. Cat luar yang datang dengan perlindungan UV. Cat dalaman perlu untuk memenuhi tujuan mereka. Bilik mandi dan kawasan basah lain akan memerlukan cat lebih tahan yang boleh berdiri kepada kelembapan seperti gloss separuh atau gloss manakala ruang tamu boleh mendapatkan dengan dengan permukaan yang rata. Jika anda mempunyai anak-anak atau memerlukan cat yang lebih tahan lama, mencuci pakaian dan cat boleh menjadi pilihan yang baik.



Apabila ia datang untuk dalaman rumah , terdapat pelbagai besar kemasan cat khas dan kesan yang ada termasuk logam, pastel, suede , mutiara , membasuh warna, marbling , kain bergolek, ragging , sponging , mengheret, keritik , stencilling , tahan karat keluli, mencuci kapur dan besi berkarat , antara lain. Terdapat juga cat hitam boleh didapati - besar untuk dapur atau kawasan kajian ! Dengan pelbagai pilihan, berunding dengan profesional yang akan membantu anda untuk memilih wajah yang betul untuk rumah anda. Banyak syarikat lukisan akan menawarkan perkhidmatan perundingan warna, atau anda boleh memilih perkhidmatan seorang pereka dalaman.

Wallpaper
Kertas dinding adalah alternatif yang bergaya untuk cat , mewujudkan tekstur dan kesan yang cat sahaja tidak boleh dicapai. Wallpapers hari ini adalah mudah untuk memohon dan mengeluarkan dan datang dalam pelbagai warna dan tekstur. Tekstur termasuk guni , kanvas , vinil , kayu dan kertas beras , antara lain. Banyak syarikat cat akan mengeluarkan kertas dinding lama untuk anda dan memasang kertas dinding baru pilihan anda.

Memilih tukang cat Rumah
Apabila memilih profesional anda, terdapat beberapa langkah untuk mematuhi. Pertama, memberitahu pelukis apa yang anda perlukan dari segi skim warna , kawasan yang akan dicat , tempoh dan lain-lain Dapatkan sebut harga bagi projek itu, memastikan bahawa ia adalah seperti yang menyeluruh yang mungkin dari segi jenama cat, jumlah cat yang diperlukan dan kos buruh. Petikan harus juga ideal termasuk berapa lama projek itu dijangka mengambil masa , apabila bayaran kemajuan perlu dibayar, dan mengadakan peruntukan bagi perlindungan persekitaran dan pembersihan. Bekerja di luar semua perkara ini sebelum memulakan projek ini akan menyimpan apa-apa masalah yang mungkin berlaku kemudian.

Berapa Kos untuk tukang cat ?
tukang cat akan asas mana-mana quote dan bergantung kepada lokasi dan jenis kerja. Mengharapkan untuk membayar lebih jika kerja anda melibatkan penggunaan perancah - jika anda mempunyai rumah pelbagai peringkat sebagai contoh. tukang cat biasanya akan memetik yuran sama rata yang termasuk cat. Mereka juga dapat memetik untuk kerja-kerja yang lebih kecil, contohnya bilik single.

Share this article :
Posted by: bayani renovation https://plus.google.com/u/0/+Bayanirenovation Updated at : 8:13 PM
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment


 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Bayani Home Renovation - All Rights Reserved
Template Created by Bayani Renovation Modified by Bayani Renovation
Proudly powered by Bayani