Home » , » Dinding Penahan

Dinding Penahan

Segala sesuatu yang perlu anda ketahui tentang Dinding Penahan

Dinding penahan adalah cara yang bagus untuk menambah bunga visual untuk taman atau untuk mencipta tahap berasingan pada blok condong untuk memaksimumkan ruang taman yang boleh digunakan.



Pertimbangan Ketika Membangun Dinding Penahan
Ketika membina dinding penahan, ada beberapa perkara yang perlu anda berhati-hati untuk memastikan bahawa itu adalah stabil dan berfungsi. Ini termasuk:

  • Memilih bahan yang tepat untuk dinding dan situasi itu sedang digunakan
  • Jika anda memerlukan dinding struktur atau hiasan\
  • Memastikan bahawa penempatan benar - itu adalah baik mahal dan sukar untuk bergerak dinding penahan
  • Memastikan bahawa perparitan dari balik dinding cukup sehingga tidak ada tekanan pada dinding dari air membina
    Memilih dasar yang benar untuk kestabilan yang optimum
  • Jika menggunakan dinding struktur, memastikan bahawa dinding lereng mundur sedikit - ini memberikan kestabilan tambahan


Jenis Dinding Penahan

Ada dua jenis umum dinding penahan - fungsi dan hiasan .

  • Dinding penahan berfungsi dibina untuk tujuan struktur hanya seperti untuk menyokong jalur atau jalan masuk, untuk membolehkan tahap yang berbeza di taman, atau untuk mempertahankan cerun sekitar pokok atau ciri lanskap lain.
  • Dinding penahan hiasan lebih informal daripada dinding penahan struktur dan digunakan untuk membawa watak-watak ke kebun. Dinding penahan hiasan juga boleh digunakan sebagai tempat duduk , sebagai asas untuk pagar atau untuk menyerlahkan ciri-ciri taman tertentu.

Bahan Digunakan Dinding Penahan
Bahan yang paling biasa digunakan dalam dinding penahan termasuk .

  • Batu dinding penahan : batu boleh digunakan untuk kedua-dua dinding hiasan dan struktur dan batu dinding penahan sangat tahan lama dan boleh bertahan bertahun -tahun , dalam beberapa kes, selama rumah . Ada dua jenis batu dinding penahan - basah dan kering. Batu basah menggunakan mortar atau fiksatif lain dan dengan demikian sesuai untuk dinding lebih struktural yang perlu untuk menahan volume besar bumi. Dinding batu kering di mana batu tersebut dipasang bersama -sama tanpa benar -benar menggunakan bentuk fiksatif .
  • Kayu dinding penahan : kayu tidak berlangsung asalkan bahan lain yang digunakan dalam dinding penahan dan umumnya mempunyai umur sekitar sepuluh sampai dua puluh tahun. Jika menggunakan kayu, memastikan bahawa ia adalah sesuai untuk kenalan tanah dan bahawa itu adalah sekurang-kurangnya peringkat H4 . Jika kayu yang dipotong sama sekali , ujung akan perlu dicat dengan penyelesaian rawatan .
  • Brick dinding penahan : bata dinding penahan kuat dan terakhir untuk masa yang lama , tetapi mungkin berubah menjadi lebih mahal daripada batu atau blok konkrit. Jika menggunakan bata adalah penting untuk mendapatkan dasar-dasar yang tepat sebagai gerakan boleh menyebabkan sejumlah besar kerosakan dinding.
  • Dinding penahan konkrit : konkrit merupakan pilihan yang bagus untuk dinding penahan, kerana tahan lama dan tahan lama, yang sangat penting mengingat dinding penahan terkena kelembapan dan tanah. Dinding penahan konkrit yang dibuat dalam pelbagai bentuk termasuk tidur dan lembaran pra - tuang .

Untuk sumber bahan dinding yang paling sesuai penahan ruang untuk anda, lihat penahan pembekal bahan dinding.

Profesional juga boleh merancang sebuah dinding penahan yang secara khusus sesuai dengan keperluan anda , dengan mengambil kira hal-hal akaun seperti keperluan struktur, keadaan tanah, bahan terbaik untuk digunakan dan bagaimana kos yang berkesan dinding penahan akan . Jika anda mempunyai dinding penahan sangat kompleks , anda mungkin memerlukan perkhidmatan dari seorang jurutera serta profesional yang membina dinding untuk anda, hanya untuk memastikan bahawa secara struktural suara .

Ketika memilih profesional anda, anda perlu memastikan bahawa mereka tepat berkualiti dan berpengalaman. Mereka harus bersedia untuk memberikan tawaran pertama sehingga anda tahu berapa banyak projek kemungkinan bayaran semuanya.

Berapa yang Kos untuk Pembuatan Dinding Penahan?
Dinding penahan kecil boleh dibina untuk di bawah ribu ringgit - bergantung pada skala dan materials.There banyak pembolehubah yang akan mempengaruhi kos dinding penahan, termasuk saiz, tinggi dan jenis bahan yang digunakan . Sebuah kos rendah dinding penahan boleh dibina dengan pain dirawat, tetapi akan mempunyai umur yang terhad dan integriti struktur . Untuk konkrit umur panjang unggul, batu bata dan batu namun akan lebih banyak kos . Mengharapkan untuk membayar lebih untuk dinding penahan yang memerlukan persetujuan dewan dan diagram struktur, semua kos tambahan yang anda akan bertanggung jawab atas. Pertimbangan lain yang akan mempengaruhi kos keseluruhan termasuk penggalian dan perparitan. Mengharapkan untuk dikutip berdasarkan bahan dan tenaga kerja , dengan bahan dihitung secara meter per persegi.
Share this article :
Posted by: bayani renovation https://plus.google.com/u/0/+Bayanirenovation Updated at : 4:57 PM
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment


 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Bayani Home Renovation - All Rights Reserved
Template Created by Bayani Renovation Modified by Bayani Renovation
Proudly powered by Bayani