Home » , » Batu Marmar

Batu Marmar

Semua yang anda perlu tahu tentang  Pembekal Batu Marmar

Jika terdapat satu bahan yang kelihatan baik dalam mana-mana rumah adalah marmar. Ia juga dikenali sebagai marmar pembinaan apabila digunakan dalam bangunan. Ia menjadikan untuk lantai yang indah dan pelapisan dan kelihatan hebat sebagai puncak kaunter.

Pada nota teknikal , batu marmar yang sering dipasang di rumah kita tidak selalunya marmar benar. Marmar Pembinaan umumnya istilah yang digunakan untuk semua batu kristal calcitic digunakan dalam bangunan. Selalunya marmar dan granit terma yang digunakan untuk menggambarkan warna batu, dengan marmar yang lebih ringan dan gelap granit.





Jenis-jenis Batu Marmar

Terdapat agak beberapa jenis marmar dari seluruh dunia. Setiap dibezakan dengan warna , dari putih tulen ke ungu. Begitu juga dengan granit dan lain-lain substrat batu gelap. Sebagai sumber semula jadi, dan dengan marmar yang quarried dari bumi untuk beratus-ratus tahun , ia adalah bekalan terhad. Ini telah menimbulkan marmar tiruan yang menjadi semakin popular. Ini dilakukan dengan menggabungkan debu marmar, simen dan damar. Teknik cat khas digunakan untuk meniru marmar sebenar. Kerana teknik yang boleh membuat warna yang unik dan corak tidak terdapat dalam alam semula jadi, beberapa pemilik rumah boleh membayar beratus ringgit setiap lembaran. Ia kos yang jauh lebih rendah , adalah sangat kuat dan serba boleh, dan kelihatan seperti baik kerana perkara yang sebenar.

Menggunakan untuk Batu Marmar  Di Rumah Modern

Populariti marmar sama hari ini kerana ia adalah beberapa ribu tahun yang lalu. Populariti ini adalah disebabkan oleh hakikat bahawa ia bukan sahaja kelihatan hebat , tetapi juga berlangsung selama-lamanya tanpa pernah benar-benar merosot.

Batu marmar biasanya digunakan dalam aplikasi berikut:


  • Puncak kaunter : batu digilap seperti granit dan marmar yang sempurna untuk dapur dan kaunter bilik mandi. Ia boleh mengendalikan memotong tanpa menggaru, dan haba, lebam dan tahan air.



  • Lantai: jubin Batu Marmar  dan lantai lembaran marmar lantai adalah penyelesaian muktamad. Ia amat meningkatkan nilai harta dan mudah untuk membersihkan.



  • Wall pelapisan : pelapisan Batu dianggap elegan dan mewah, dan atas pelbagai di dalam kelas. Batu Marmar  dinding pelapisan adalah yang menakjubkan, penyelenggaraan yang rendah , dan menawarkan penebat yang besar. Pelapisan Batu Marmar  sering ciri-ciri dalam bilik mandi dan pintu masuk yang besar. Mereka digunakan khusus untuk mencipta kesan visual yang besar.



Bekalan dan pemasangan

Kos marmar sahaja menjadikannya bahan yang luar biasa. Sebarang kemalangan semasa pembekalan atau pemasangan itu boleh kos banyak. Pemasangan oleh profesional itu, adalah disyorkan untuk memastikan bahawa penggantian barang-barang yang rosak boleh dilakukan di bawah jaminan. Sepanjang Malaysia, terdapat marmar pakar dan pembekal batu yang membawa pelbagai jenis warna dan kepadatan.

Apabila memilih pembekal marmar, perkara-perkara berikut:
  • Harga
  • asal
  • penyelenggaraan
Harga marmar mesti diteliti berhati-hati berhati-hati kerana faktor-faktor yang membentuk harga tidak diketahui umum. Dengan mengetahui asal-usul batu marmar, pemilik rumah berada dalam kedudukan yang lebih baik untuk berunding harga atau menentukan kualiti. Ini adalah kerana kecantikan, kualiti dan harga batu marmar secara langsung dikaitkan dengan asal-usulnya. Sebagai batu berbeza, pemilik rumah perlu menentukan sama ada keperluan penyelenggaraan tertentu dikenakan.
Share this article :
Posted by: bayani renovation https://plus.google.com/u/0/+Bayanirenovation Updated at : 6:10 PM
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment


 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Bayani Home Renovation - All Rights Reserved
Template Created by Bayani Renovation Modified by Bayani Renovation
Proudly powered by Bayani