Home » , » Tangga

Tangga

Semua yang anda perlu tahu tentang  Pembina Tangga
Lebih daripada sekadar satu cara untuk mendapatkan dari tahap yang lain , tangga adalah semakin semakin ciri-ciri reka bentuk utama. Mereka boleh dibina di rumah-rumah baru dan sedia ada , walaupun pilihan mungkin lebih terhad di rumah yang sedia ada kerana isu susun atur. Dari tangga luar mudah menghubungkan satu tahap taman lain untuk hiasan tangga dalaman, ada reka bentuk tangga yang sesuai dengan mana-mana rumah .

Tangga Bahan dan Rekabentuk
Tangga boleh dibuat dari hampir apa-apa bahan - kayu, keluli tahan karat, aluminium, kaca dan juga konkrit . Walau bagaimanapun , tangga luar tradisional dibina daripada kayu, keluli konkrit atau keluli tahan , kerana mereka adalah selamat dan dari segi estetik. Sebagai tangga begitu serba boleh, mereka boleh memenuhi mana-mana rumah , dari yang paling tradisional kepada yang paling kontemporari. Tangga boleh lurus , melengkung atau geometri dan mereka boleh mudah atau rumit.

Setakat reka bentuk pergi, treads - atau langkah-langkah yang anda berjalan di atas - perlu cukup luas untuk berjalan di atas dengan selesa dan selamat tetapi selain daripada itu tidak ada garis panduan sebenar untuk rupa tangga anda. Ia adalah hanya satu perkara yang mengintegrasikan mereka untuk dipadankan dengan seluruh rumah anda. Arkitek boleh membantu anda reka bentuk tangga yang terbaik untuk keperluan anda, sama ada ia adalah untuk dalaman atau luaran rumah anda.

Apabila anda memilih tangga untuk rumah anda, ia adalah penting bahawa anda sepadan dengan gaya rumah anda. Juga mengambil kira apa keperluan anda . Adakah ia terutamanya untuk praktikal atau anda akan membuat satu ciri reka bentuk ia? Lantai rumah anda perlu sepadan dengan tangga anda, atau di mana-mana jika ini tidak mungkin, tangga dan lantai perlu melengkapkan satu sama lain.
Bergantung kepada lokasi mereka , tangga mungkin tidak mempunyai cahaya semulajadi yang banyak. Jika boleh, memasang tingkap , dan jika tahap cahaya adalah rendah , birai, penggunaan dan susur tangan yang tidak akan menghalang cahaya. Akhirnya, mempertimbangkan aspek-aspek keselamatan. Pertimbangkan menggunakan bahan-bahan yang berbeza di pintu keluar dan pintu masuk tangga supaya perubahan adalah kedua-dua visual dan sentuhan.





Jenis-jenis Tangga
Terdapat beberapa jenis tangga yang anda boleh memilih untuk di rumah anda. Beberapa jenis yang paling biasa termasuk:


  • Prefabricated - ini adalah pilihan yang bajet yang besar dan datang dalam pek rata . Walau bagaimanapun, anda tidak akan dapat untuk meletakkan ini bersama-sama diri sendiri - profesional tangga akan mempunyai untuk melakukannya untuk anda.
  • Classic - ini adalah reka bentuk yang mencerminkan era tertentu, seperti Victoria , Georgia atau Edwardian. Mereka adalah pepejal , dan mempunyai hiasan rumit dan biasanya diperbuat daripada kayu.
  • Bentuk U - ini gaya tangga menggunakan Feng Shui prinsip-prinsip reka bentuk dan besar untuk ruang yang ketat kerana ia adalah sangat padat dalam saiz.
  • Kontemporari - ini tangga mempunyai tajam, garis-garis bersih dan penggunaan bahan seperti keluli tahan karat , kaca, dan kayu untuk mewujudkan reka bentuk moden.
  • Pusat pengangkutan - pengangkutan tangga pusat menggunakan pembinaan riser terbuka dengan pusat pengangkutan wartawan . Gabungan bahan-bahan kontemporari dan kayu digunakan.
  • Spiral - ini adalah cara terbaik untuk mewujudkan ciri-ciri seni bina di dalam rumah, sementara masih membuat penggunaan ruang yang ketat.

kos
Kos untuk membina tangga yang berbeza-beza mengikut bahan yang digunakan, bilangan tangga, dan apa yang balustrading digunakan. Jika anda sedang mempertimbangkan membina tangga melengkung atau geometri, harus diingat bahawa ini adalah lebih mahal daripada tangga standard kerana mereka boleh mengambil ketara lagi untuk membina.

Memilih pakar Tangga
Apabila memilih profesional untuk membina tangga anda, terdapat beberapa soalan yang anda perlu bertanya. Pertama, anda perlu mendapatkan cadangan daripada pelanggan-pelanggan sebelumnya atau orang yang anda tahu yang telah mendapat tangga yang dibina baru-baru ini. Ia juga merupakan idea yang baik untuk bercakap dengan orang dalam industri pembinaan untuk cadangan. Kedua, anda perlu mendapatkan, sebut harga bertulis yang jelas terperinci, supaya anda memahami apa yang dimasukkan dan apa yang tidak. Sentiasa mendapatkan beberapa sebut harga, dan perlu diingat bahawa pilihan yang paling murah tidak semestinya yang terbaik.
Share this article :
Posted by: bayani renovation https://plus.google.com/u/0/+Bayanirenovation Updated at : 8:06 PM
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment


 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Bayani Home Renovation - All Rights Reserved
Template Created by Bayani Renovation Modified by Bayani Renovation
Proudly powered by Bayani