Home » , » Wallpaper

Wallpaper

Semua yang anda perlu tahu tentang pemasang/pelukis Wallpaper

Jenis-jenis Wallpaper

Jenis-jenis yang paling biasa kertas dinding adalah:


  • Vinyl kertas bersalut - mempunyai substrat kertas dengan permukaan hiasan yang telah disembur dengan sejenis vinil akrilik atau polyvinyl chloride ( PVC). Kertas dinding ini biasanya dapat digosok atau dilucutkan dan sesuai untuk kebanyakan kawasan , terutamanya bilik mandi atau dapur kerana mereka lebih tahan kelembapan dan minyak daripada wallpapers lain.
  • Fabric bersalut - telah substrat kain bersalut vinil cecair atau akrilik dan lapisan hiasan ini dicetak di atas lapisan . Ini jenis kertas dinding yang paling sesuai untuk kawasan-kawasan yang mempunyai tahap rendah kelembapan.
  • Kertas Disokong Vinyl / Vinyl Lembaran Pepejal - mempunyai substrat kertas yang telah berlapis ke permukaan pepejal hiasan. Ini adalah kertas dinding sangat tahan lama sebagai permukaan hiasan adalah vinil pepejal, menjadikan ia sesuai untuk kebanyakan kawasan rumah.
  • Kain Disokong Vinyl - telah substrat berlapis ke permukaan vinil pepejal. Terdapat lebih daripada satu jenis kertas dinding ini. Vinyl pepejal terdiri daripada filem vinil yang telah berlapis sama ada kain atau substrat kertas. Kertas merujuk kepada kertas dinding yang mempunyai substrat / tanah gabungan kertas yang lapisan hiasan telah dicetak. Kertas benar tidak disalut tetapi ada boleh disalut untuk membantu meterai dalam dakwat.




sifat Wallpaper
Wallpaper mempunyai beberapa ciri-ciri yang berbeza yang membantu untuk menentukan ketahanan . Ini adalah seperti di bawah:

  • Bole / Scrubbable - bermakna bahawa kertas dinding boleh dibasuh atau menjaram menggunakan berus span / menyental dan detergen. Ini berguna di dapur , bilik mandi dan pakaian, terutamanya, dan juga jika anda mempunyai anak-anak!
  • Noda rintangan - keupayaan kertas dinding untuk menunjukkan sebarang perubahan ketara selepas kesan telah dikeluarkan.
  • Colourfastness - keupayaan untuk menentang perubahan dalam warna atau pudar yang telah disebabkan oleh pendedahan kepada cahaya.
  • Peelable - wallpaper peelable bermakna bahawa anda boleh mengupas permukaan hiasan dan tanah dari dinding, meninggalkan substrat belakang yang kemudiannya boleh digunakan sebagai pelapik untuk dinding baru.
  • Strippable - bermakna bahawa anda boleh mengeringkan - jalur kertas dinding dari dinding manakala meninggalkan pelekat minimum atau baki pes dan tanpa merosakkan permukaan dinding.

Satu Juruhias Interior Boleh Bantu
Oleh kerana terdapat pelbagai jenis begitu banyak kertas dinding , serta pelbagai jenis corak, ia adalah mudah untuk berasa terharu dengan jumlah pilihan yang ada. Penghias dalaman akan dapat membantu anda memilih kertas dinding yang sesuai untuk kawasan di mana ia akan digantung dan juga memilih kertas yang akan melengkapkan hiasan yang sedia ada atau membentuk asas bagi hiasan yang baru jika anda redecorating.

menggunakan Wallpaper
Sama seperti yang anda perlukan untuk menyediakan dinding untuk lukisan, anda perlu melakukan perkara yang sama untuk kertas dinding. Keadaan sedia ada dinding juga akan memberi kesan kepada jenis kertas dinding yang anda pilih. Sebagai contoh, jika dinding anda berada dalam keadaan yang baik , maka dinding dengan kemasan yang rata atau kesan berkilau akan kelihatan hebat . Jika dinding anda kelihatan agak dipakai, kertas dengan kemasan timbul atau bertekstur akan kelihatan lebih baik.

Ia adalah yang terbaik untuk mendapatkan profesional dalam memasang kertas dinding anda kerana mereka bukan sahaja akan dapat menyediakan dinding dengan betul, mereka akan dapat membantu menasihati anda tentang kertas dinding yang terbaik untuk keadaan hidup anda dan keperluan. Selain itu, mereka akan dapat menandingi corak untuk melihat yang sempurna.
Share this article :
Posted by: bayani renovation https://plus.google.com/u/0/+Bayanirenovation Updated at : 10:53 PM
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment


 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Bayani Home Renovation - All Rights Reserved
Template Created by Bayani Renovation Modified by Bayani Renovation
Proudly powered by Bayani