Home » » 15 Point Sebelum Memulakan Pengubahsuaian Bilik Air

15 Point Sebelum Memulakan Pengubahsuaian Bilik Air

Pengubahsuaian bilik mandi adalah satu tugas yang menarik. Tetapi sebelum melompat untuk memilih jubin terkini atau reka bentuk tab mandi, terdapat beberapa perkara yang kurang menarik untuk mempertimbangkan supaya projek anda ternyata seperti yang anda impikan itu. Kerana mengubah suai bilik mandi boleh menjadi besar, memakan masa dan mahal, kita menyediakan senarai semak yang mudah 15 mata untuk memastikan projek anda berada di landasan yang betul dan pengubahsuaian berjalan lancar

1. bajet
Jika anda tidak sudah tahu anda perlu bekerja sehingga idea berapa banyak yang anda mahu untuk menghabiskan kerja-kerja pengubahsuaian bilik mandi anda. Menetapkan bajet yang akan membantu membimbing anda kerana anda membuat keputusan mengenai apa yang termasuk dalam pengubahsuaian ini. Setelah anda menemukan apa yang anda boleh menghabiskan dan tolak jumlah yang diperuntukkan kepada pekerja, anda akan mempunyai perasaan yang lebih jelas tentang apa yang anda boleh habiskan pada jubin, lekapan, dan tambahan.


2. masa
Ramai orang menganggap bahawa jika mereka pembentukan semula bilik mandi kecil ia hanya akan mengambil masa beberapa hari , atau juga ia akan mengambil masa lebih kurang daripada satu yang lebih besar. Ini tidak semestinya kes itu. Bergantung kepada berapa banyak perkara yang anda berubah dalam bilik mandi kontraktor anda perlu pergi melalui semua langkah-langkah yang sama seperti bilik mandi yang lebih besar. Walau bagaimanapun, perancangan merujuk bukan sahaja untuk menentukan tempoh kerja-kerja pengubahsuaian tetapi juga langkah perantaraan tertentu seperti pesanan dan membeli jubin, lekapan, sia-sia adat-dibina atau kabinet untuk memastikan mereka boleh dihantar apabila kontraktor anda memerlukan mereka. Perancangan masa juga penting bagi mereka dengan hanya satu bilik mandi di rumah mereka kerana mereka akan perlu membuat persiapan di mana untuk mengambil mandi dan menggunakan tandas manakala bilik mandi itu diambil selain.

 3. Kerja urutan
Apabila ia datang kepada kerja-kerja pengubahsuaian bilik mandi dengan melengkapkan kerja dalam turutan yang tertentu, anda boleh menyelamatkan diri dari banyak masa sehingga bersih dan kesilapan. Sama ada anda merobohkan sheetrock atau hanya mengecat semula , anda sentiasa mahu bermula di bahagian atas bilik. Merombak siling anda pertama, kedua dinding , dan lantai ketiga supaya anda boleh mengelakkan kerosakan kepada komponen baru anda.

4. masalah tersembunyi
Jika anda sedang melakukan menaik taraf utama untuk bilik mandi anda mempertimbangkan untuk melakukan " usus penuh". Apabila dilakukan oleh profesional dengan kepakaran yang anda berakhir dengan masalah bilik mandi sifar yang akan berfungsi sempurna dan menambah nilai yang besar ke rumah anda selama bertahun-tahun akan datang. Bergantung kepada umur rumah anda dan bagaimana ia dibina masalah terbesar tersembunyi mungkin anda hadapi adalah kerosakan air , jadi mencari kekurangan struktur dalam rangka lantai, tidak paip disalurkan dengan betul , paip berkarat lama, jubin bukan kalis air pancuran / tab mengelilingi, dan lain-lain


5. Gaya reka bentuk dan fungsi
Apabila pertama kali memulakan permulaan dengan memikirkan tentang rupa yang anda mahu untuk bilik mandi anda. Terdapat banyak faktor yang perlu dipertimbangkan seperti warna cat, pilihan jubin, perkara yang salah, mandi, tab, faucets, dan lain-lain Ia boleh mendapatkan hangat dengan cepat jadi mula dengan beberapa penyelidikan. Anda boleh mula simpulkan elemen-elemen yang anda suka ke dalam apa yang akan menjadi reka bentuk muktamad bilik mandi atau anda boleh memilih item reka bentuk yang anda ingin mempunyai di bilik mandi dan kemudian bekerja sepanjang reka bentuk bilik mandi di sekitarnya.

Reka bentuk harus berganding bahu dengan fungsi itu fikirkanlah yang akan menggunakan bilik mandi dan bagaimana, mempertimbangkan jualan semula akhirnya rumah dan juga mengambil masa untuk berfikir bagaimana reka bentuk bilik mandi akan sesuai dengan seluruh rumah.


6. ukuran
Terdapat 3 batasan utama yang benar-benar membuat kira saiz dalam pengubahsuaian bilik mandi: saiz keseluruhan bilik mandi (biasanya di dalam bilik kecil di dalam rumah), lokasi paip paip sedia ada dan pendawaian elektrik dan dimensi biasa standard lekapan bilik mandi. Oleh itu pastikan anda mempunyai ukuran dan spesifikasi yang betul apabila anda pergi ke kedai. Lebih mengecewakan daripada cuba untuk membeli-belah tanpa ukuran adalah untuk akhirnya membeli barangan yang tidak patut.


7. kontraktor
Memilih Bayani Renovation? Well, ya, itu adalah perkara yang bijak untuk dilakukan memandangkan kerumitan kerja dan operasi yang sukar yang terlibat (elektrik, jubin, paip, dan lain-lain). Oleh itu, jangan terlepas pandang kelebihan bekerjasama dengan kami dan menyelamatkan diri beban kesengsaraan dan masa.


8. Lekapan paip dan features
Tiada pengubahsuaian lengkap tanpa pembentukan semula atau membaik pulih lekapan dan features yang sangat baik boleh membuat senarai semak yang berasingan sendiri: pancuran, tab mandi, tandas, bidet, sinki, kepala paip dan kepala mandi. Anda juga perlu mengemaskini atau membaiki cermin anda dan pintu mandi. Anda juga boleh menukar rupa bilik mandi anda dengan mudah dengan menukar daripada mengendalikan pintu, laci menarik dan perkakasan untuk pintu mandi anda. Jika anda mempunyai bajet yang satu set baru pintu mandi benar-benar boleh menukar rupa bilik anda.


9. Kabinet, penyimpanan dan rak
Perancangan kabinet, rak dan menyimpan penyelesaian masalah sukar dalam kebanyakan kes. Dalam, bilik kecil yang tidak teratur berbentuk seperti bilik mandi, ia adalah lebih-lebih lagi. Mereka perlu berfungsi dan menampung semua barangan anda sambil mengekalkan segala-galanya mudah dicapai, mereka mesti dimuatkan ke dalam ruang yang ada dan membuat sebahagian daripadanya dan di atas segala-galanya, mereka perlu kelihatan bergaya.


10. Dinding dan lantai
Hampir mana-mana bahan yang boleh digunakan untuk dinding permukaan dan lantai di bilik mandi selagi ia kalis air, sama ada secara semulajadi atau melalui selesai kedap. Bergantung kepada bajet anda dan gaya, seramik, marmar, dan jubin granit membuat lantai dan dinding permukaan kacak dan sangat tahan lama untuk mandi. Untuk lantai pilihan tambahan mungkin termasuk simen (dicat atau berwarna), lembaran vinil atau jubin vinil yang murah dan kelihatan lebih baik daripada yang digunakan untuk. Apa pun pilihan anda, sentiasa ingat lagi kriteria utama untuk memilih lantai bilik mandi anda: ketahanan dan slip-rintangan.


11. lampu
Bilik mandi boleh diberikan tidak praktikal atau benar-benar berbahaya tanpa lampu jadi rancangan yang mencukupi untuk lampu reka bentuk yang berfungsi dan juga mewujudkan suasana. Rancangan untuk memaksimumkan cahaya semulajadi pertama, manakala bagi cahaya buatan adalah dinasihatkan anda perlu mempunyai sekurang-kurangnya 4 watt lampu pijar bagi setiap kaki persegi.


12. Aksesori
Walaupun nampaknya tidak penting di dalam gambar yang lebih besar daripada keseluruhan projek, tidak merombak lengkap tanpa aksesori baru. Dan menghairankan cukup, perkara kecil seperti tuala baru, pakaian basuh, pinggan mangkuk sabun, cermin, rak tuala, tikar mandi yang menambah sehingga rang undang-undang yang terakhir. Jika anda berada di bajet, tuala tangan baru ini akan menjadi lebih baik daripada apa-apa.


13. pengudaraan
Pengudaraan adalah penting di dalam bilik basah seperti bilik mandi. Ia juga merupakan satu tugas yang sukar yang memerlukan perancangan yang baik: memilih kipas yang betul, kedudukan yang betul untuk pemasangan dan berurusan dengan pendawaian elektrik. Pengudaraan miskin boleh meninggalkan lembap bilik mandi anda, berkulat dan juga boleh membahayakan kesihatan anda. Satu bilik mandi pengudaraan yang baik, bagaimanapun, bukan sahaja bilik mandi yang sihat. Aliran udara yang berterusan juga boleh menghalang kedua-dua kerosakan mana-mana trim kayu atau lekapan dan ketepuan penebat bangunan.


14. Melangkah hijau
Malah jika anda sendiri tidak mengambil berat tentang akan hijau satu cara atau lain, pasaran adalah tren ke arah ini maka ia adalah sesuatu yang perlu dipertimbangkan. Dan terdapat banyak pilihan yang mesra bajet untuk menambah sentuhan hijau untuk bilik mandi anda: tandas aliran rendah yang menggunakan kurang air dan menjimatkan wang anda dalam bil-bil air, cat rendah VOC atau tidak VOC perkara yang salah yang dibuat daripada kayu mampan dituai; kaca yang dikitar semula countertops permukaan jubin, dan lain-lain


15. Final bersih
Bersih akhir perlu termasuk pembersihan menyeluruh daripada semua kabinet, di dalam dan di luar, ductwork, dinding, lantai, tingkap, dan lampu. Walaupun sering terlepas pandang dalam fasa perancangan, dalam kes pengubahsuaian utama yang anda mungkin mahu mempertimbangkan kontrak perkhidmatan pembersihan yang bermakna kos tambahan yang memberi kesan bajet anda. Jika anda rasa sehingga melakukan sendiri, anda mungkin perlu untuk menambah satu atau dua hari untuk masa awal anda.


Share this article :
Posted by: bayani renovation https://plus.google.com/u/0/+Bayanirenovation Updated at : 4:13 PM
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment


 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Bayani Home Renovation - All Rights Reserved
Template Created by Bayani Renovation Modified by Bayani Renovation
Proudly powered by Bayani