Home » » Pengubahsuaian rumah semasa Bajet dimiliki limited

Pengubahsuaian rumah semasa Bajet dimiliki limited

Bagaimanapun juga,duduk di rumah sendiri jauh  yang lebih baik daripada harus sewa atau tinggal berkongsi keluarga besar. Walaupun tidak dinafikan, kadangkala tinggal di rumah sendiri itu berhasil sebarang masalah, contohnya yang lebih jauh dari tempat bekerja, tidak ada yang membantu mengasuh anak, perabot masih serba minimum dan sebagainya. Tetapi, tinggal di rumah sendiri bermakna mempunyai autonomi dalam mengurus rumah tangga sendiri tanpa campur tangan orang lain. Itu sebuah "luxury" yang tidak dimiliki keluarga masih sewa atau tinggal dengan keluarga besar.

Soal kebebasan untuk mereka bentuk kerja pengubahsuaian rumah, misalnya. Anda pastinya boleh melakukannya sesuka hati anda sendiri, dengan fesyen atau bentuk apapun sesuai selera anda. Pengubahsuaian rumah yang anda lakukan boleh berdasarkan keperluan bilik, besarnya kewangan yang dimiliki ataupun impian akan bentuk rumah ideal seperti keinginan anda. Semua boleh direalisasikan sepanjang ada kesanggupan, dari perkara urusan bajet yang tidak  mencukupi.

Sesungguhnya, masalah dipaparkan apabila Bajet yang dimiliki terhad. Tetapi, impian reka bentuk luaran dan dalaman sudah terbayang detail. sayangnya, impian itu memerlukan kewangan yang lebih, dua kali ganda atau juga sepuluh kali ganda berbanding Bajet di dalam beg, well, apakah anda boleh bertahan untuk merealisasikan impian merealisasikan rumah impian itu?

Semestinya, yang paling bijak adalah melaraskan kehendak dengan keupayaan kewangan anda. Namun, apabila tetap inginkan wujudnya mimpi, tidak ada salahnya bukan? Yang penting, anda perlu menyiapkan strategi, seperti berikut ini:




Berpegang teguh dengan reka bentuk

Mengubahsuai rumah tanpa sebarang berdasarkan reka bentuk yang telah ditetapkan sejak awal berpotensi memperbesar kos yang anda keluarkan. Pengubahsuaian tidak sama dengan membina rumah dari awal, kerana saat kerja pengubahsuaian semasa dan rumah sudah berdiri ada peluang bahagian-bahagian rumah sebelumnya mesti sedikit dibongkar. Apabila tidak mempunyai reka bentuk sebagai rujukan, boleh jadi terdapat bahagian yang harusnya tidak dirobohkan akhirnya dibongkar oleh tukang bangunan, kerana mungkin ada tanggapannya yang berbeza dengan bayangan anda.

Sebaiknya, reka bentuk kerja pengubahsuaian yang terkandung dalam bentuk gambar dan tergambar juga secara detail. perkara tersebut untuk memudahkan tukang bangunan menerjemahkan bayangan anda ke dalam borang sebenar. Selain itu, cara tersebut berguna untuk memudahkan anda mengawal proses kerja pengubahsuaian.

Berikan keutamaan dan buatlah tahapan

Saat mengubahsuai rumah tetapi wang yang tersedia belum mencukupi bagi keseluruhan reka bentuk yang anda mahu, langkah yang terbaik adalah menetapkan keutamaan dan membahagi proses kerja pengubahsuaian ke dalam tahapan-tahapannya. Dalam proses pembinaan rumah, bahagian yang paling penting adalah untuk memastikan struktur pembinaan rumah boleh menyokong keseluruhan reka bentuk yang anda mahu.

Struktur dimaksud bermula daripada asas, rasuk, tiang, plat / dak hingga bumbung. Jika struktur bersedia, bahan pengisi seperti tembok atau lantai boleh mematuhi. Selanjutnya, boleh diikuti dengan proses dalaman seperti mengecat, memasang keramik lantai sampai ke butiran hiasan dalaman yang diingini.
Mungkin, pada peringkat awal anda boleh menetapkan sasaran penyelesaian struktur hingga bumbung. Di tahap selanjutnya boleh diikuti dengan proses pembangunan dalamannya. Tahap-tahap itu boleh kita reka bentuk untuk berlangsung 2-3 tahun ataupun yang lebih, contohnya 10 tahun. Semua itu bergantung kebolehan dan pada kelajuan anda pada mengumpulkan bajet.

sabar

Ini bahagian tidak kalah penting keupayaan Bajet anda. Ketika telah mengambil keputusan mengubahsuai rumah dengan berkongsinya pada tahap-tahap kerja pengubahsuaian, hal itu bermakna anda akan berada dalam keadaan yang kurang selesa hingga proses kerja pengubahsuaian mencapai 100 peratus.

Katakan anda mengambil keputusan untuk menangguhkan proses finishing lantai dan cat, kemudian anda tentu sedikit kurang selesa dengan realiti bahawa bilik rumah dalam keadaan kurang bersih dan sedikit gelap. Jika anda kurang sabar, bisa-bisa anda akan memilih untuk menghendaki bantuan lembaga pembiayaan walaupun dengan menanggung kesan bunga pengembalian yang tidak sedikit. Akhir, anda boleh mengamanahkan pekerjaan kerja pengubahsuaian rumah anda berkongsi kami pasukan bayani home renovation
Share this article :
Posted by: bayani renovation https://plus.google.com/u/0/+Bayanirenovation Updated at : 11:21 PM
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment


 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Bayani Home Renovation - All Rights Reserved
Template Created by Bayani Renovation Modified by Bayani Renovation
Proudly powered by Bayani