Home » » Reka Bentuk Tangga Seperti Berjalan di Air

Reka Bentuk Tangga Seperti Berjalan di Air

Salah satu kesan yang anda dapat daripada bahawa gabungan bentuk dan bahan adalah bahawa mereka kelihatan terapung. Ini kelihatan datang pada tangga menganggap langkah-langkah yang terapung lebih literal; cantilevering dari satu sisi, setiap langkah adalah bebas, bertentangan dengan riben seperti tangga besi.
Apa yang berikut kebanyakannya tangga kayu, berlabuh di sepanjang dinding yang kukuh dan menonjolkan ke angkasa. Kesan yang berbeza pasti dramatik, tidak syak lagi dibantu oleh perincian daripada penghadang berukuran dan rawatan dinding bersebelahan, serta artikulasi langkah-langkah sendiri.




Ini contoh pertama mempunyai tangga kayu yang bersepadu ke dinding berliang terdiri daripada ahli-ahli mendatar dengan spacers dan jurang di antara. Ia mudah untuk membayangkan langkah-langkah yang slotted antara horizontals berterusan melalui ke sisi lain dinding. Pandangan lain ...




 cara kayu langkah julur dari dinding, terutama sejak guardrail putih adalah bebas daripada langkah-langkah. Walaupun langkah-langkah yang kelihatan seperti kayu pepejal, kemungkinan besar ini adalah sebahagiannya kosong, untuk menerima sesuatu struktur (besi?) Dalam tempoh yang menyimpan langkah-langkah yang mendatar kerana ia digunakan sepanjang masa. Bahawa teknik terpakai kepada hanya kira-kira semua langkah-langkah kayu yang dibentangkan di sini, ramai yang cukup besar untuk menyembunyikan struktur dalaman melakukan kebanyakan kerja.




Berikut langkah-langkah kayu dicipta daripada kayu yang sama seperti dinding bersebelahan, mengunjurkan dari tanpa apa-apa sambungan jelas. Ia adalah selamat untuk mengatakan bahawa struktur sokongan yang tersembunyi di dalam langkah-langkah dan di belakang dinding. Ramai kod tempatan memerlukan kereta api di sebelah kanan tetapi entah bagaimana tangga ini wujud tanpa satu.




Langkah-langkah kayu adalah lebih langsing daripada contoh sebelum ini, tetapi melihat lebih dekat di sisi mereka mendedahkan plat keluli dalam T-seksyen yang berkaitan dengan dinding konkrit. Walau bagaimanapun, dari atas kesannya adalah sama seperti tangga lain di sini, di mana langkah-langkah yang seolah-olah terapung bebas dalam midair.

Berikut sambungan ke dinding adalah lebih terang-terangan, sebagai wartawan yang memegang langkah-langkah yang terdedah, walaupun dicat putih untuk dipadankan dengan dinding. Lihat lagi mendedahkan ...





.. bagaimana dinding kaca, beberapa inci luar langkah-langkah, pada dasarnya bertindak sebagai guardrail a. Hanya susur tangan langsing kemudian diperlukan di sisi lain.





.. bagaimana dinding kaca, beberapa inci luar langkah-langkah, pada dasarnya bertindak sebagai guardrail a. Hanya susur tangan langsing kemudian diperlukan di sisi lain.




Contoh ini melds ideabook saya sebelum ini di tangga keluli dengan yang satu ini mengenai langkah-langkah julur. Sebuah tangga kayu julur dari satu dinding dibina di kayu, menjadikannya ribbonlike, namun boxy. The guardrail kaca mengukuhkan kesan terapung tangga ini.




Tidak semua tangga julur perlu menjadi begitu dramatik, mengunjurkan lebar penuh daripada dinding. Contoh ini mempunyai langkah-langkah melanjutkan lalu dinding bawah tangga. Keputusan untuk berbuat demikian mungkin dikaitkan dengan kasar, dinding disusun batu atau keperluan untuk ruang yang boleh digunakan di bawah tangga. Seterusnya, lurus ke atas kelihatan ...




.. menunjukkan bahawa julur adalah kira-kira satu pertiga daripada lebar tangga. Cara yang bangun kayu direka untuk dipadankan dengan treads adalah dilakukan dengan baik. Saya suka untuk melihat fungsi mereka yang bangun sebagai laci untuk mengambil kesempatan daripada ruang di bawah.





Satu lagi contoh julur separa gema contoh sebelum ini, tetapi di sini mereka yang bangun sepadan dengan dinding putih, bukan langkah-langkah. Kayu tebal treads mengukuhkan cara mereka terapung, tanpa memerlukan struktur tambahan.




Tetapi bagaimana pula dengan bahan-bahan lain? Ini treads tangga diperbuat daripada set kaca lut ke dalam rangka keluli tahan karat. T-seksyen berkaitan dengan kurungan di dinding bata menyediakan sokongan untuk tangga.
Share this article :
Posted by: bayani renovation https://plus.google.com/u/0/+Bayanirenovation Updated at : 1:13 AM
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment


 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Bayani Home Renovation - All Rights Reserved
Template Created by Bayani Renovation Modified by Bayani Renovation
Proudly powered by Bayani