Home » » Rekabentuk Tangga Keselamatan

Rekabentuk Tangga Keselamatan

tangga adalah cara yang mudah dan elegan untuk orang ramai untuk bergerak di antara tingkat. Susun atur, reka bentuk dan pelaksanaan oleh pembina semua memainkan peranan dalam menentukan bagaimana selamat dan selesa tangga melakukan tugas ini.

Both tahu:

Bunga: Lembaga mendatar anda berjalan di atas, biasanya sekurang-kurangnya 1 inci tebal
Riser: Lembaga menegak antara treads
Newel: Jawatan yang palang dilampirkan
Runner: A permaidani dengan tepi tenunan yang meliputi tengah treads dan penaik
Stringer: Struktur menyokong tangga

Utamakan Keselamatan

Jarak mendatar dari depan ke belakang daripada bunga dipanggil jangka masa, dan jarak tegak meningkat. Seperti yang anda akan perasan dari tangga anda berjalan di atas, kebangkitan dan jangka boleh berbeza-beza.

Nisbah Kebangkitan untuk berjalan. Jumlah kebangkitan dan jangka perlu menambah sehingga 17 inci. Sebenarnya, ini bermakna bahawa sebagai jangka mendapat lebih pendek, peningkatan perlu mendapatkan curam untuk tangga untuk berasa selesa apabila anda berjalan. Terdapat had, sudah tentu. Kenaikan lebih daripada 8 ¼ inci akan menjadi terlalu tinggi untuk ramai orang.


Konsisten. Yang lebih penting, nisbah meningkat untuk menjalankan mesti konsisten. Jika anda tersandung atau perjalanan di tangga, ia mungkin disebabkan oleh bunga atau riser yang bukan saiz yang sama seperti yang lain. Badan kita mendapatkan dalam irama apabila mendaki atau menurun, dan juga satu inci perbezaan boleh cukup untuk membuang kita off.

Jika anda berfikir tentang menambah lantai di atas lantai yang sedia ada di mana ia memenuhi tangga, menyimpan ini dalam minda. The treads mungkin perlu diselaraskan juga.


Satu lagi perkara yang membuat tangga selesa untuk digunakan adalah bunga tidak terjual. Walaupun sesetengah tangga moden meninggalkan terperinci ini, yang tidak terjual akan menyimpan tumit scuffing bangun dalam perjalanan ke bawah dan membantu anda mencari kedudukan anda dalam perjalanan ke atas.

Satu lagi terperinci gaya moden adalah untuk meninggalkan riser sepenuhnya. Anda masih mempunyai peningkatan, sudah tentu (anda tidak akan mendapat di tingkat atas tanpa ia), tetapi ia hanya ruang kosong dan bukannya papan. Bangunan tangga cara ini bermakna anda tidak akan dapat menyembunyikan struktur sokongan tangga ini: wartawan. Di tangga digambarkan di sini, wartawan diperbuat daripada besi.



Tangga kayu Sebahagian besar mempunyai dua atau tiga stringers kayu, kayu tegak dengan gerigi luka di mana treads dan penaik dilampirkan. Untuk keselamatan, tangga yang tidak mempunyai riser harus mempunyai bunga tebal, seperti yang ditunjukkan. Ini mengurangkan ruang di antara treads.

Sebahagian besar kod tidak akan membenarkan riser terbuka kecuali pembukaan adalah 4 inci atau kurang. Walaupun anda akan melihat tangga yang tidak mengikut peraturan ini, kanak-kanak boleh merangkak melalui ruang yang lebih besar, maka demi keselamatan, membina kepada kod.

Ketinggian siling. Jarak dari bunga yang tertinggi di bawah siling hendaklah sekurang-kurangnya 80 inci atau 6 kaki, 8 inci. Sebagai seorang lelaki 6-kaki-3-inci yang tinggal di Philadelphia dan menghabiskan banyak masa di rumah-rumah bersejarah, saya boleh memberitahu anda bahawa kaedah ini tidak selalu diikuti dalam masa sebelum kod bangunan. Jangan membuat kesilapan yang sama.



Dalam perjalanan ke atas, orang akan bertemu ketua-ketua mereka jika siling terlalu rendah. Dalam perjalanan ke bawah, ia sukar untuk menilai ketinggian siling, supaya orang akan itik jika ia kelihatan terlalu dekat. Memberi orang banyak ruang apabila mungkin. Tangga adalah tempat yang berbahaya untuk jatuh, dan kod yang mengawal tangga direka untuk mengelakkan hanya itu.

Gaya tangga

Walaupun tips di atas tidak cukup untuk mengajar anda bagaimana untuk membina tangga (itulah salah satu perkara yang paling rumit tukang kayu tidak) , mereka akan membantu anda memahami bagaimana dan mengapa mereka dibentangkan dengan cara yang adalah.



Sekarang mari kita bercakap tentang cara tangga melihat. Lagipun, ada keindahan dalam fungsi tangga - tangga yang direka dengan baik boleh menjadi salah satu bentuk yang paling menakjubkan di rumah anda.

Tangga mempunyai banyak bahagian, dan kerana kebanyakan diperbuat daripada kayu , salah satu soalan yang anda akan hadapi ialah sama ada untuk menambah kot yang jelas atau mengecatnya. Tangga tradisional sering mempunyai gabungan kedua-duanya.

Untuk cat atau tidak cat? Nasihat saya adalah untuk mengelakkan cat di treads dan selusur . Ini mendapat memakai yang paling , dan menunjukkan cat memakai lebih mudah. Jika treads telah dicat sebelum ini, atau jika anda mahu melihat bahawa , kita telah mencapai kejayaan yang baik dengan Cat Halus.

Langkan adalah perhiasan tangga. Tidak seperti cincin kegemaran anda atau kalung, walaupun, anda akan sering perlu lebih daripada 30 langkan yang hampir sama untuk membuat satu set.

Ini bermakna kos baluster mewah bertukar boleh menambah dengan cepat , jadi pertimbangkan langkan diselamatkan. Kedai menyelamatkan seni bina sering menyelamatkan satu set keseluruhan daripada Dumpster , dan anda boleh membeli gaya yang tidak mudah didapati hari ini.



Selalunya , gaya lebih tua adalah lebih tebal dan diperbuat daripada kayu keras , tidak seperti langkan halus anda biasanya mencari hari ini.

Jika mereka disalut dengan banyak lapisan cat , mencari penari telanjang cat tempatan yang boleh celup untuk anda. Ini adalah cara yang lebih selamat, lebih cepat dan lebih mesra alam untuk jalur cat daripada melakukan sendiri.

Di sini kita melihat dua elemen-elemen yang boleh berpakaian tangga . Satu kelihatan berfungsi tetapi tidak, dan kita melihat hiasan tetapi melakukan fungsi penting .


Pada sebelah wartawan , di bawah bunga, yang diukir kurungan bunga . Walaupun mereka kelihatan seperti mereka memegang sehingga treads , mereka kumai digunakan. Jika tangga anda tidak mempunyai kurungan bunga dan anda mahu untuk menambah beberapa bakat , gluing atau memaku pada kurungan adalah satu projek  yang baik.

The bingkai dinding di dinding adalah cara yang baik untuk mengikuti garis tangga di dinding , meniru sudut palang. Kerana tangga mendapatkan trafik yang begitu banyak, bingkai dinding adalah cara yang baik untuk melindungi dinding. Panel kayu akan memegang sehingga lebih baik daripada drywall di sini.

Newel jawatan adalah satu lagi bahagian tangga anda mungkin dapat mencari diselamatkan. Diselamatkan atau baru, sauh Newel palang. Bila-bila masa anda mempunyai elemen bangunan yang diikat pada dinding hanya pada satu hujung rentang, anda mempunyai potensi untuk ragu-ragu .



Sesetengah pagar tangga naik beberapa tingkat dalam gelung berterusan sebelum mereka sampai ke dinding. A Newel post tegas berlabuh adalah penting untuk memastikan pagar anda adalah selamat .

Jika jawatan Newel anda yang sedia ada adalah goyah , anda boleh membeli kit dari kedai perkakasan yang mengandungi kurungan sudut untuk menambat ke lantai , dan trim kayu dengan ruang dihalakan keluar supaya ia menyembunyikan kurungan. Apabila ia dicat atau berwarna, ia akan kelihatan seperti sebahagian daripada jawatan itu.

Jika jawatan itu adalah di tingkat pertama dan anda mempunyai ruangan bawah tanah , anda boleh menyembunyikan pengikat dengan datang dari bawah dengan skru lag.



Jika anda tidak dapat mencari jawatan Newel pepejal anda suka, atau anda mahu sesuatu yang lebih besar, yang Newel kotak boleh dibuat daripada papan saham dan kumai digunakan, mewujudkan jawatan seperti tiga digambarkan di sini. Kerana rangka dalaman akan dilindungi oleh pertukangan kayu kemasan, ia adalah lebih mudah untuk menambat jenis ini pos.

Juga, mengambil perhatian terhadap langkah lampu ceruk sepanjang dinding. Kami bermula ideabook ini bercakap tentang keselamatan. Pencahayaan yang baik adalah penting, dan lampu tertumpu pada treads membolehkan anda untuk menerangi tangga dengan selamat tanpa overlighting seluruh ruang. Naib digambarkan di sini juga melindungi tangga dan menjadikan mereka kurang licin, mengurangkan terjatuh.

Keselamatan pertama, keselamatan lepas. Happy climbing!
Share this article :
Posted by: bayani renovation https://plus.google.com/u/0/+Bayanirenovation Updated at : 5:29 PM
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment


 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Bayani Home Renovation - All Rights Reserved
Template Created by Bayani Renovation Modified by Bayani Renovation
Proudly powered by Bayani