Home » » Memilih Warna Interior Rumah

Memilih Warna Interior Rumah

Warna yang berbeza untuk rasa yang berbeza. Warna merupakan elemen yang penting dalam kehidupan kita. Ini telah menjadi sebahagian daripada alam semula jadi sejak awal waktu, namun kita terus terpesona dengan alam misteri hal ini.

Biru. Adakah anda ingin untuk cat biru bilik anda? Jika demikian, big dalam syarikat yang baik. Bergantung kepada tempat teduh, biru bersantai dan membuat kita merasa lebih spiritual dan berpusat. Blue juga menenangkan suasana yang menggalakkan keamanan, ketenangan dan dipilih untuk bilik tidur hanya untuk alasan ini. Orang-orang yang sentiasa bertengkar perlu memilih biru yang kaya dengan ruang tamu. Blue meningkatkan produktiviti, jadi itu mungkin menjadi pilihan yang tepat untuk bilik kanak-kanak di mana mereka akan belajar.



Biru seolah-olah bekerja kurang baik di dapur dan ruang makan. Dapur adalah bilik dari mana-mana rumah dan oleh itu adalah lebih baik untuk menjauhkan diri daripada warna ungu dan biru kerana mereka akan melambatkan anda ke bawah apabila anda berada di mana sahaja. Apabila biru digunakan berkaitan dengan makanan, yang boleh mempunyai kesan menekan nafsu makan, yang boleh menjadi satu perkara yang baik untuk menurunkan berat badan.



Blue juga dianggap sebagai warna yang bersih, dan juga biru mempunyai persatuan itu dengan air, sehingga ia memberi kesan yang sangat baik di bilik mandi dan kawasan dobi. Blue menenangkan, menyegarkan, menyejukkan dan memberikan perasaan tenang. Ia dibuka dan mengundang ketika bekerja sama dengan kuning, ia mewujudkan ilusi pantai yang sempurna.

Merah mempunyai kesan yang sebaliknya dari biru. Ia meningkatkan tekanan darah dan kadar pernafasan. Merah adalah warna yang bertenaga dan ia boleh menjadi dramatik. Hal ini juga dapat menciptakan perasaan keintiman dalam bilik tidur, tetapi juga boleh terlalu berfikir, memprovokasi dan boleh menyebabkan insomnia, tetapi dalam kombinasi dengan satu atau dua warna tenang boleh menjadi pilihan yang terbaik untuk bilik tidur. Untuk ruang tamu warna merah menambah kehangatan dan membuat suasana yang menyenangkan. Merah tua bekerja dengan baik. Semakin dalam merah - yang lebih unggul.



 Merah terang merangsang metabolisme. Ia adalah loghat yang baik untuk dapur dan ruang makan namun warna merah harus diterapkan dengan pertimbangan berhati-hati kerana ia boleh menjadi sesak di ruang yang kecil. Walau bagaimanapun, warna tertentu seperti oren-merah atau coklat-merah boleh disenyapkan, mereka selesa, menenangkan warna bumi seperti dunia Kotten, bata, sinabar.



Merah adalah pilihan warna yang sangat hangat untuk bilik mandi. Merah adalah warna yang kuat sehingga nilai perkembangan umumnya baik digunakan sebagai aksen an. Menggunakan merah membuat pernyataan yang kuat, sehingga merah perabot dan aksesori harus bersih dan dalam keadaan baik. Merah adalah warna yang sangat dominan dan menyeronokkan, menjadikannya menarik untuk digunakan di rumah.

Kuning Ini adalah warna paling bahagia, itu menandakan komunikasi, pencerahan, cahaya matahari dan kerohanian. Orang-orang juga cenderung untuk hilang sabar mereka lebih kerap di dalam bilik kuning. Kuning sering membuat banyak orang merasa ceria, bertenaga, dan bahagia. Kuning adalah warna yang memberi inspirasi. Ia mempesona, dinamik dan bertenaga. Kuning adalah warna yang baik untuk menggunakan di ruang tamu, bilik tidur, ruang makan, sebenarnya anda boleh menggunakan kuning hampir di mana-mana. Warna kuning boleh menjadi terlalu intensif, tetapi dalam kombinasi dengan beberapa warna tenang ia boleh menjadi pilihan yang baik. Warna kuning terang adalah positif dan inovatif apabila digunakan dalam bilik mesyuarat.



 Kuning di dapur dan ruang makan yang baik-baik saja kerana menyegarkan, meningkatkan tenaga dan memberi inspirasi, membantu anda untuk menumpukan usaha anda pada masakan. Kuning juga sering meminta perasaan lebih keras daripada warna yang lain. Biru dan kuning memberikan rasa tepi pantai, kuning dan putih memberi pandangan yang tajam dan bersih.



Kuning di bilik mandi, menawarkan permulaan baru untuk pagi hari, ia boleh memberikan perasaan bangun untuk hari yang cerah, setiap hari. Rangkaian kuning sangat luas dan beberapa meminjamkan diri mereka lebih bersedia untuk skim dekorasi daripada yang lain. Orang-orang yang seperti itu, benar-benar seperti itu dan orang-orang yang memakai t, cenderung tidak suka itu sangat.

Hijau mewakili pelbagai besar warna semula jadi dan oleh itu, merayu kepada banyak. Seperti biru, hijau cenderung tenang dan bersantai, it'sa penyembuhan warna. Bagi skim warna dalaman, zaitun dan sayur-sayuran bijak seolah-olah menjadi menarik kerana watak neutral mereka. A hijau yang kuat di ruang tamu dapat membantu sistem penghadaman setelah pindah dari ruang makan. Untuk bilik tidur, hijau menciptakan rasa cahaya dan ruang, ditambah dengan rasa ketenangan.



 Hijau cerah di dapur dan ruang makan memberikan gambaran yang segar dan mengundang mewujudkan rasa ringan, ia juga mendorong makanan sehat untuk menyihir. Hijau gelap yang disukai sebagai banker's tradisional warna seperti merah anggur, delima, nilam biru.



Hijau adalah pilihan warna yang baik untuk bilik mandi meremajakan, dan mempromosikan rasa aman, dan harmoni membuat anda merasa tenang dan tenang. Anda perlu berhati-hati dengan hijau di bilik mandi naungan yang salah boleh membuat kulit anda kelihatan kuning apabila anda sekilas di cermin.

Orange adalah hangat, ramah dan penting. Melon, jeruk, dan kuning-oren mangga adalah cerah, ceria dan cenderung untuk meningkatkan selera makan. Orange bekerja dengan baik dalam ruang tamu dan menawarkan nada optimis dan mesra. Kombinasi oren-merah, di mana oren mendominasi lanjut, memanaskan bilik tetapi dengan cara yang kurang dramatik dan berapi-api. Di bilik tidur, di mana kami sedang berehat, oren dan merah warna boleh terlalu berfikir, memprovokasi dan boleh menyebabkan insomnia.



 Digunakan di dapur, sudut sarapan, dan ruang makan, warna oren boleh menjadi sangat selesa. Orange memberi kita mengisi santai dan menyenangkan apabila kita berada di ruang dapur atau makan, dan itu adalah baik untuk suasana hati kita.



Orange di bilik mandi menyegarkan dan menggalakkan semangat yang baik mewujudkan tempat yang ideal untuk kehidupan santai dan merenungkan di kamar mandi.

Purple, Purple adalah warna raja-raja. Sering membawa maksud misteri dan kerohanian. Purple menjalankan pelbagai seperti terung merah-ungu ke biru-ungu dari langit musim panas di matahari terbenam. Purple adalah warna yang agung, sesuatu yang tidak kita lihat banyak di pedalaman. Hal ini banyak dilihat dalam bentuk yang pucat Purple muda atau ungu. Cahaya Purple untuk ruang tamu pilihan yang baik, memberi inti yang baik dan ramah. Dalam bilik tidur, ungu melegakan insomnia dan juga warna yang baik untuk berlaku jika anda mengalami migrain atau sakit kepala.




Dapur ini adalah besar dan mempunyai gaya moden. Juga mengandungi meja makan moden. Di sini ruang makan bukan bilik berasingan. Dalam satu kata, Purple adalah warna yang sangat menarik untuk rumah dan memberikan kesan khas hiasan. Lavender, merah jambu-violet dan magenta ajaib semua mencari terutama segar dan canggih hari ini. Cahaya Purple adalah warna yang menenangkan penawar yang sempurna untuk hari yang penuh tekanan. Ia juga adalah warna yang menyeronokkan di bilik mandi, ia mewujudkan ruang yang ringan, segar dan menyegarkan.

Pink adalah warna yang menarik kerana ia mempunyai persatuan budaya yang feminin, tetapi ia pergi lebih jauh daripada itu. Kajian menunjukkan bahawa bilik-bilik merah jambu mengurangkan perilaku marah sekurang-kurangnya buat sementara waktu. Pink adalah warna yang sering kita suka atau benci, ia mempunyai rayuan itu. Lembut dan halus itu halus, tenang dan lembut, tetapi berani dan bersemangat shocking pink boleh menjadi emosi dan merangsang deria anda. Secara umumnya, untuk ruang tamu merah jambu adalah warna keselesaan, apabila kita bercakap mengenai nada terang merah jambu. Pink adalah warna yang memupuk, merupakan bagi, menggalakkan bersantai, sesuai untuk bilik tidur.



Untuk dapur dan ruang makan, warna merah jambu dalam pelbagai nada memberikan pandangan yang lebih segar dan bergaya. Memasak bisa menyenangkan. Untuk memilih warna ini di kawasan pedalaman kita pertama yang harus kita harus berani dan memutuskan bahawa warna yang pilihan yang tepat. Walau bagaimanapun, ia boleh menjadi sangat menarik dan kadang-kadang baik untuk mencuba sesuatu yang baru. Pink sering diremehkan dan membuat kemunculan semula besar bekerja sama dengan coklat .





Merah jambu bilik air longgar segar. Merah jambu sangat ringan adalah warna yang menenangkan dan menyenangkan untuk hari yang penuh tekanan, tetapi lelaki umumnya tidak gemar untuk tinggal di ruang merah muda, mungkin mereka merasa tidak selesa di sekitar warna emosi.

Kelabu cenderung untuk meningkatkan kreativiti, yang boleh membuat ia warna yang baik untuk pejabat dan studio. Grey juga disukai sebagai warna eksekutif dan boleh bercampur dengan baik dengan mana-mana warna. Kelabu di dinding memberikan latar belakang yang neutral fleksibel untuk hiasan, dan boleh menjadi sangat bergaya dan moden untuk ruang tamu. Untuk bilik tidur meningkat rasa kecanggihan dan tenang. Berat penggunaan kelabu biasanya menunjukkan kurangnya kepercayaan diri dan rasa takut pendedahan.



 Kelabu dapat kancing bawah dan tradisional, moden, bergaya dan kontemporari untuk dapur dan ruang makan. Sebagai neutral, kelabu menyediakan latar belakang tidak mengganggu untuk jumlah tak terbatas kombinasi warna.




Kelabu sebagai warna untuk reka bentuk dalaman dikenali sebagai warna yang anti-produktif. Ia cenderung untuk membuat seseorang itu menarik balik, dan bukannya langkah ke hadapan dan oleh itu tidak digalakkan untuk digunakan di pejabat-pejabat di mana tindakan dan banyak tenaga yang diinginkan. Kelabu sering warna kain belacu, ia pergi tanpa disedari kecuali hal itu akan bekerja sama dengan warna sesetengah bahan seperti pink atau oren yang cemerlang.

Cokelat membawa kehangatan di rumah. Ia juga cenderung untuk menenangkan dan selesa. Browns juga bekerja dengan baik dengan warna-warna yang pedas atau panas. Seperti kelabu, coklat merangkumi pelbagai warna-warna neutral dan, bergantung kepada tempat teduh, sesuai untuk hampir mana-mana bilik. Coklat gelap adalah warna-warna hangat, tenang dan tenang dan mereka `baik untuk setiap bilik. Nada yang lebih ringan seperti kuning air dan juga warna gelap seperti coklat coklat adalah santai dan baik untuk ruang tamu dan bilik tidur.



 Cokelat mewakili keselesaan, kemudahan, kebahagiaan, tenang, kehangatan, tenang dan lain-lain Oleh itu warna coklat adalah hebat dan sempurna untuk dapur dan ruang makan di mana-mana nada. Cokelat biasanya terdiri daripada merah dan kuning, dengan peratusan yang besar hitam. Oleh itu, ia mempunyai banyak keseriusan yang sama seperti hitam, tetapi lebih hangat dan lembut.





Warna Cokelat yang tidak cocok dengan jingga, tetapi warna-warna alam yang lebih halus dari karamel dan tan, krim dan putih dan bahkan dengan hitam adalah kombinasi yang baik. Bahkan terlihat cukup menakjubkan di samping merah jambu gelap. Digabungkan dengan warna yang tidak dijangka seperti biru pucat, atau minuman keras manis, coklat dapat menarik dan canggih. Cokelat mempunyai hubungan dengan bumi dan alam semula jadi.

Black memberi kesan dramatik dan keanggunan, tetapi pilihan tidak baik Its untuk dinding. Selain itu, lukisan atas hitam secara amnya mengambil masa lebih daripada dua lapisan cat, yang menjadikan ia suatu kacau ganggu untuk menutupi kemudian. Satu trend semasa pencampuran bilik neutral dengan beberapa keping perabot hitam. Hitam yang digunakan dengan campuran putih kelihatan sangat moden di ruang tamu. Hitam digabungkan dengan merah dan putih, ia memberikan paparan yang sangat menarik dan pilihan yang baik untuk bilik tidur, dapur atau mana-mana bilik lain.



hitam atas granit bangku mewujudkan lihat kecanggihan dan keanggunan di dapur. Namun, jumlah kombinasi warna dengan menggunakan hitam sangat besar. Bagi ruang makan kita boleh memilih elemen perabot hitam, terutama kelihatan sangat moden dan memberi kesan khas meja dengan kaca hitam. Warna gelap secara umum membuat bilik kelihatan lebih kecil daripada mereka.




Hitam dan putih diperiksa vinil lantai akan sentiasa popular untuk lantai bilik mandi kerana ia menyediakan kontras tinggi dan menyediakan terperinci ke lantai kawasan sering kecil. Hitam tidak adalah pilihan yang popular untuk warna dinding karena sangat melampirkan dan menakutkan, tetapi bekerja dengan baik sebagai warna aksen. Sering digunakan untuk pemasangan lampu, aksesori dan perkakasan pintu memberikan warna neutral yang bekerja skema warna anda sekitar.

Putih adalah warna mungkin yang paling banyak digunakan dalam reka bentuk dalaman. Mulakan dengan dinding putih dan secara beransur-ansur membangun warna di sekitarnya, ini adalah cara yang selamat untuk mendapatkan keyakinan menggunakan warna. Lukisan putih bilik akan memberi ruang yang kelihatan lebih besar dan lebih bersih dan dapat memberikan bilik rupa yang tulen dan terang. Pilihan yang baik untuk bilik dan kamar tidur dengan mana-mana warna-warna lain, kerana kita harus berhati-hati, menggunakan terlalu banyak putih boleh membuat bilik terlalu terang, dan membuat ia sukar untuk melihat.



Putih memberi kesan kebersihan dan mungkin itu sebab asas untuk memilih perabot putih atau dinding putih untuk perabot dapur atau ruang makan. Putih mencerminkan semua cahaya sehingga membuat ruang kelihatan lebih besar dan itulah sebabnya ia digunakan pada langit-langit.




Kebanyakan siling berwarna putih, paling bilik mandi berwarna putih, mungkin disebabkan oleh hakikat bahawa segala-galanya berjalan dengan putih. Putih memberi kesan kebersihan dan kesihatan yang baik, ini adalah satu lagi sebab mengapa kita suka menggunakan putih di dalam bilik air.
Share this article :
Posted by: bayani renovation https://plus.google.com/u/0/+Bayanirenovation Updated at : 6:49 PM
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment


 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Bayani Home Renovation - All Rights Reserved
Template Created by Bayani Renovation Modified by Bayani Renovation
Proudly powered by Bayani