Home » » Cendawan di Dinding, Bagaimana Pencegahannya?

Cendawan di Dinding, Bagaimana Pencegahannya?

Sebahagian besar masalah yang ada pada dinding berkaitan dengan kelembapan. Salah satunya adalah munculnya cendawan. Tinggal di kawasan tropika yang lembap, membuat hal ini tidak jarang kelihatan. Kerosakan ini juga akan semakin berpotensi terjadi jika cat yang anda gunakan tidak menggantung anti cendawan.



Cendawan yang melekat akan merosakkan dinding. Jika kerosakan ini terus berlanjur, ada kemungkinan di dinding juga akan tumbuh lumut.

Untuk memperbaikinya, anda harus mengerok semua bahagian dinding yang sudah terkena cendawan. Selepas itu semburan permukaan dinding dengan bahan pembersihan cendawan atau fungicidal wash. Selepas semua cendawan mati, kerok kembali lapisan cat yang sudah rosak.

Setelah proses pembersihan selesai, anda boleh melakukan pelapisan cat semula. Aplikasikan cat yang berkualiti dengan bahan anti cendawan dan lumut di dalamnya. Hal ini akan membuat cat anda terhindar dari cendawan muncul kembali.

Akan tetapi, masih ada hal lalin yang perlu anda lakukan untuk mengelakkan perkara ini berlaku lagi. Anda perlu memastikan keadaan persekitaran tidak lembap. Perhatikan juga jika ada berlaku kebocoran, tumbuhan, dan berbagai hal yang membuat keadaan tembok lembap.
Share this article :
Posted by: bayani renovation https://plus.google.com/u/0/+Bayanirenovation Updated at : 1:38 AM
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment


 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Bayani Home Renovation - All Rights Reserved
Template Created by Bayani Renovation Modified by Bayani Renovation
Proudly powered by Bayani