Home » » Warna Cat Bilik Tidur Anak

Warna Cat Bilik Tidur Anak

Selalunya ibu bapa memilihkan untuk cat warna tembok bilik tidur anak yang sepadan corak rutin umum, di mana warna merah jambu, merah, hijau muda, dan ungu untuk bilik anak wanita. seketika warna biru serta kuning untuk bilik anak lelaki.

akan tetapi, bukan sahaja bermakna menentukan cat warna tembok bilik tidur ini ialah Subjek mutlak. warna layaknya biru atau kuning juga dapat dipakai untuk tembok bilik anak wanita, atau warna hijau serta merah dapat untuk bilik anak lelaki. yang butuh memperoleh perhatian yaitu membebaskan imaginasi buah hati anda dan keselesaan si anak pada ruangan biliknya. maklumat warna pilihan warna yang cerah tembok bilik yang menunjukkan keriangan dunia kanak-kanak.









warna dinding bilik yang nyatanya memiliki sebuah kesan berlainan yang meningkatkan emosi serta situasi hati anak. anda kaji maklumat di bawah ini:

warna merah, menerangkan kuasa motivasi, agresif, dan cita-cita. dikeranakan warnanya menarik, tak disarankan untuk bilik yang anak yang terlampau aktif.

warna kuning, menerangkan kelembutan, ketenangan, juga perasaan hangat. buat anda yang memiliki bayi, boleh mewarna bilik yang dengan pilihan warna ini.

warna hijau, menerangkan kesegaran, menyejukkan, berikan ketenangan dalamnya. warna ini boleh digunakan pada bilik yang anak remaja dikeranakan kesannya boleh memberi penerangan keadaan hati.

warna biru, menggambarkan ketenangan, kedamaian, keselesaan. warna ini boleh digunakan di bilik tidur bayi serta anak dikeranakan kesan yang disebabkan berikan perasaan tenang.

warna pink, menerangkan keriangan, motivasi, kebahagiaan. penggunaan terlampau banyak dapat terlampau mencolok. biasanya warna ini pas untuk anak wanita yang suka Subjek bilik yang feminin.

warna putih, Warna cat bilik tidur putih menerangkan kebersihan, ketenangan, memberi kesan luas serta lebih terang. warna ini sangat aman dipakai untuk bilik anak. supaya tak belacu, boleh ditambah dengan aksesories penuh warna didalamnya, layaknya pada katil, bantal, serta yang lain.
Share this article :
Posted by: bayani renovation https://plus.google.com/u/0/+Bayanirenovation Updated at : 12:13 AM
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment


 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Bayani Home Renovation - All Rights Reserved
Template Created by Bayani Renovation Modified by Bayani Renovation
Proudly powered by Bayani