Home » » pemasangan kalis air di Kuala Lumpur dan Selangor

pemasangan kalis air di Kuala Lumpur dan Selangor


dak konkrit bisa rosak kerana pergantian cuaca. kerosakan itu bisa berikan kesan pada pembinaan, permukaannya rosak, cat mengelupas, atau ditumbuhi cendawan. cepatlah perbaiki sebelum saat kesan negatifnya lantas makin besar. 

bila pada dak timbul bocor, perbaikannya tidak sulit. cukup lapis dengan material kalis air pada lebih kurang lokasi yang bocor itu. bila sumber kebocoran itu tidak dikesan, yang sangat selamat, lapis ulang seluruh dak dengan kalis air. sesudah itu, kerjakan finishing akhir ecat awal mulanya permukaan dak.

Langkah-langkah Pengerjaan:

dak konkrit punya masalah kerana empat perihal. pertama, biasanya bermula dari ada retakan. ke-2, kerana penyerapan konkrit yang tinggi hingga kurang kalis air. ketiga, adukan cor konkrit yang tidak prima hingga pada bahagian dalam coran tetap ada area atau rongga coran tidak padat. keempat, tidak tipis coran yang kurang memenuhi-untuk tempat tinggal ketebalan coran 15-20 cm

















a. Pembaikan Bahagian Atas Dak Beton:


  1. Bersihkan permukaan dak konkrit dari debu dan kotoran dengan menggunakan berus dan kape scrape.
  2. Aplikasikan kalis air, bermula pada sudut pertemuan permukaan dak konkrit dengan dinding. Pada saat kalis air dalam keadaan basah, tempelkan serat fiber sambil menekannya-jika perlu, tekan dengan roller cat yang telah dicelupkan ke dalamwaterproofing. Pemakaian serat fiber pada dinding dan permukaan (lantai) dak konkrit setinggi dan selebar 15-20 cm.
  3. Bersamaan dengan penutupan celah pada sudut-sudut pertemuan dak konkrit dan dinding, aplikasikan kalis air ke seluruh permukaan dak konkrit. Setelah mengering, pelapisan diulang lagi dengan arah menyilang.
  4. Agar lapisan kalis air tidak rosak kerana terinjak atau terkena benda keras, sebaiknya dak konkrit disalut dengan plesteran simen yang dicampur cecair kalis air setebal 3-5 cm.


b. Pembaikan Bahagian Bawah Dak Beton:


  1. Bersihkan permukaan (siling) dak konkrit dari kotoran dengan menggunakan kape scrape dan berus. Jika perlu dengan cairanfungicidal wash untuk hilangkan cendawan.
  2. Lapiskan alkali sealer untuk mengeblok flek agar hasil pengecatan tidak belang-belang. Tunggu satu-dua jam agar alkali sealer benar-benar kering.
  3. Setelah itu, cat dengan merata. Sebaiknya dilakukan dua kali pengecatan. Yang pertama cat dicampur air sebanyak 10 peratus, dan yang kedua dengan air 20 peratus. Siling dak konkrit pun bersih kembali.









Share this article :
Posted by: bayani renovation https://plus.google.com/u/0/+Bayanirenovation Updated at : 11:09 PM
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment


 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Bayani Home Renovation - All Rights Reserved
Template Created by Bayani Renovation Modified by Bayani Renovation
Proudly powered by Bayani