Home » » mempunyai bayi, tunda pengubahsuaian rumah

mempunyai bayi, tunda pengubahsuaian rumah

mengubahsuai rumah sesudah bayi lahir tidak disyorkan. mengapa? dikarenakan boleh menyebabkan keadaan serta pencemaran yang kurang sihat untuk bayi.


pengubahsuaian menyebabkan pencemaran nada. waktu diubahsuai, rumah boleh mengandungi pelbagai jenis aktiviti menyibukkan yang membuahkan suara-suara memekakkan telinga, contohnya, laungan "hati-hati!" atau "jangan di situ!", nada gergaji mesin, ketok palu, bor dinding, tukang yang mundar-mandir ... semua itu dapat bikin bayi tegang.

hawa rumah jadi kotor. material bahan bangunan layaknya cat, ter, lem, dapat membuahkan aroma-aroma asing yang kuat, beberapa besar berbentuk toksik atau racun. tidak cuma untuk bayi, untuk orang dewasa lalu aroma "gado-gado" bahan kimia didalam bahan bangunan dapat merangsang pengeluaran membran mukus terlalu berlebih, jangkitan pernafasan, pening, sakit kepala, mata perih, serta mual. bukan hanya itu. barang-barang yang ditolak serta dipindahkan waktu pengubahsuaian dapat bikin debu beterbangan ke mana-mana, contohnya, permaidani yang dibongkar atau peti buku yang dikeluarkan berisi. tidak kalah jelek, debu dari pekerjaan tukang itu sendiri, layaknya debu dari dinding yang dibongkar, mortar, atau gergaji kayu, dapat beterbangan serta menganggu pernafasan, menyesakan nafas dan mencetus alahan.

bahaya kemalangan mengintai. serpihan siling bilik yang gugur, tingkat yang lebih licin dari umumnya, kabel elektrik yang keluar dari tempatnya, ujung-ujung tripleks yang tajam, ... semuanya mungkin menyebabkan kemalangan didalam rumah yang boleh menimpa bayi serta penjaga mereka. walau beberapa tukang telah hati-hati didalam bekerja, risiko kemalangan tidak boleh ditiadakan sekalipun.

stres pengasuh bayi. bunda atau pengasuh bayi, tentu dapat terkena imbas dari aktiviti pengubahsuaian rumah, contohnya, aktiviti jadi tambah kerana mesti mengawasi tukang, rehat terganggu disebabkan nada bising, mobiliti terhalang dikarenakan situasi rumah "berantakan"-semua berisiko pada masalah situasi hati, yang boleh berkesudahan stres .
mobiliti bayi terganggu. ya, dikarenakan waktu diubahsuai serta bayi ada di rumah, kemungkinan ia mesti "dikurung" di bilik khas supaya tidak terpapar debu serta yang lain. mengakibatkan, bayi tidak boleh bermain serta menjelajah ruangan-ruangan lain di rumah, hingga ia gampang jadi jemu. makin lama pelaksanaan pengubahsuaian, makin lama bayi harus diasingkan, hingga makin lama kegiatan motoriknya terhalang.
Share this article :
Posted by: bayani renovation https://plus.google.com/u/0/+Bayanirenovation Updated at : 1:22 AM
Comments
0 Comments

 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Bayani Home Renovation - All Rights Reserved
Template Created by Bayani Renovation Modified by Bayani Renovation
Proudly powered by Bayani