Home » » petua pengubahsuaian rumah waktu mempunyai bayi

petua pengubahsuaian rumah waktu mempunyai bayi

pengubahsuaian rumah sesudah bayi lahir, memanglah tidak disyorkan. tetapi, bila mesti dikerjakan, yakinkan mencermati banyak hal ini untuk keamanan serta keselamatan bayi mungil anda.



sepanjang pengubahsuaian:

ungsikan bayi. sewalah bilik atau rumah di dekat rumah anda yang diubahsuai, manfaat meringankan pengawasan kerja tukang. atau, untuk pengubahsuaian minor, titipkan bayi serta pengasuh di rumah saudara-mara.

pengasuh bayi tidak mengambil sisi apa pun dari pelaksanaan pengubahsuaian. dengan eksklusif ia cuma ada untuk bayi, hingga bayi terus terurus dengan baik sepanjang pengubahsuaian berjalan.

pakai bahan bangunan yang pas serta safe-misalnya janganlah pakai cat tembok luar untuk sisi didalam bilik-bebas pelepasan serta non toksik, hingga tidak membahayakn bayi waktu pengubahsuaian selesai.

cermati label serta meterai yang dilekatkan di semua bahan bangunan. yakinkan anda benar memperlakukannya bahan bangunan supaya safe untuk penghuni rumah.


sesudah pengubahsuaian:

kerjakan pembersihan akhir yang prima.
periksa keselamatan lebih cermat serta teliti lagi. singkirkan baldi cat, paku, gunting serta kelengkapan lain yang boleh membahayakan. jawab ini: apakah sumber bahaya telah disingkirkan? apakah anak-anak saat ini safe ada di ruangan tersebut?

bayi janganlah segera dilewatkan tidur didalam bilik yang baru diubahsuai. tunggulah sampai 4 - 8 minggu sampai aroma cat bilik baru hilang.

biarlah ruangan terbuka tiap-tiap hari hingga hawa dari luar masuk ke didalam bilik.

untuk lantai parket yang baru dipasang, tunggulah 2 bln. sebelum saat bayi bermain atau tidur di atasnya.
bersihkan perabot atau perabot-yang sepanjang pengubahsuaian dibungkus-supaya betul-betul bebas debu sebelum saat dimasukkan kembali ke didalam rumah.
Share this article :
Posted by: bayani renovation https://plus.google.com/u/0/+Bayanirenovation Updated at : 1:10 AM
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment


 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Bayani Home Renovation - All Rights Reserved
Template Created by Bayani Renovation Modified by Bayani Renovation
Proudly powered by Bayani