Home » » Petua pengubahsuaian rumah dengan hemat

Petua pengubahsuaian rumah dengan hemat

memulakan hari kerja team griya karya menyuguhkan artikel menarik buat anda nikmati, sesuatu panduan pengubahsuaian rumah dengan irit. kami dapat menjelaskan tata langkah untuk lakukan pengubahsuaian rumah dengan cost irit? huraian di bawah ini iaitu sebahagian tips untuk pengubahsuaian rumah supaya cost dapat lebih irit namun mutu terus terjaga:



rencanakan dengan teliti sisi rumah yang boleh anda pengubahsuaian dengan masak serta teliti. buat tahap-tahap pekerjaan yang dapat dikerjakan bermula dari design s / d pelaksanaannya

pada step awal buat desainnya (seni bina, interior serta luaran), butuh di perhatikan apakah di dalam rencana kita dapat memakai kembali material yang ada atau tidak. apabila pingin memakai material lama pasti mesti dibongkar dengan hati-hati supaya tidak rosak.

didalam gagasan awal, design dibikin supaya akhirnya sesuai dengan yang kita kehendaki. mengakibatkan jika hasil pembangunan tidak sesuai dengan harapan, berlangsung pekerjaan bongkar gunakan hingga cost yang dikeluarkan jadi jadi tambah. membuat gambar design serta gambar proses lapangan yang masak juga menolong tukang di dalam kerjakan dengan lebih pas serta cepat.

1. tentukan bahan material bangunan serta mutu material bangunan yang boleh dipakai (sisi interior rumah ataupun luar rumah). jika dana kita terhad, baiknya di dalam mendesain interior atau design luaran kita tak ada salahnya kita memakai bahan material berkwalitas tengah atau barang bekas. bila kita boleh memilih dengan cermat, kita dapat mendapatkan barang bekas namun mempunyai kualiti yang baik.
bahan material berkwalitas tengah contohnya: keramik lantai, type kayu, kusen, atau cat (interior rumah / luaran rumah). dengan teknik pemasangan yang baik boleh membuahkan design yang indah walaupun memakai bahan material yang kualitinya tengah. untuk bahagian-bahagian yang utama baiknya memakai barang-barang dengan mutu baik, sebagai contoh: di bahagian asas rumah, paip air bersih serta kotor yang ditanam baik itu yang didinding ataupun ditanah, susunan bangunan (konkrit, kayu), rangka bumbung serta kabel elektrik (menghidari "hubungan arus pendek").

2. pakai di barangkali type material yang tidak memerlukan penamat.
yang disebut di sini iaitu kita tidak lakukan satu sisi pekerjaan, hingga waktu proses jadi lebih cepat serta boleh menjimatkan cost. contohnya: batu bata tanpa ditampal yang boleh bikin tembok terlihat alami, atau mengecat tanpa di plamur. untuk perihal ini mintalah pendapat dari beberapa pakar layaknya pakar design seni bina / design architecture

3. proses pekerjaan diawali pada waktu musim kemarau.
janganlah lakukan pengubahsuaian rumah pada musim hujan, dikarenakan pada musim hujan tukang yang kerjakan dapat terganggu serta progres pekerjaan jadi lambat. disamping itu, di bahagian yang ada diluar rumah yang tengah diubahsuai jadi sukar kering serta apalagi dapat jadi rosak terkena air hujan.

4. pastikan mandor atau tukang yang betul-betul mempunyai pengalaman serta menguasai pekerjaannya. upayakan di dalam memastikan serta memilih mandor atau tukang menurut rujukan dari sahabat atau kerabat yang dulu memakai perkhidmatan mandor atau tukang tersebut. dikarenakan umumnya mereka mungkin dapat berhenti tanpa pemberitahuan ditengah-tengah pekerjaan pengubahsuaian tengah dikerjakan.

5. menahan diri supaya tidak lakukan pergantian design dan penggantian bahan material yang lebih mahal dari yang sudah dirancang awal mulanya. banyak masalah ini berlangsung dikarenakan tidak boleh menahan diri, hingga cost boleh membengkak.
Share this article :
Posted by: bayani renovation https://plus.google.com/u/0/+Bayanirenovation Updated at : 1:38 AM
Comments
0 Comments

 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Bayani Home Renovation - All Rights Reserved
Template Created by Bayani Renovation Modified by Bayani Renovation
Proudly powered by Bayani