Home » » Tips Pengubahsuaian Rumah dengan Jimat

Tips Pengubahsuaian Rumah dengan Jimat

kediaman yang selesa serta tenteram adalah idaman tiap-tiap keluarga. tetapi kadang-kadang rumah yang kita tinggali saat ini belum cukup selesa untuk diduduki oleh bahagian keluarga. sebaiknya kita lakukan tips pengubahsuaian rumah pastinya dengan kos yang dapat kita cocokkan.
ingin tahu tips untuk mengubahsuai rumah dengan langkah yang irit? yuk simak penjelasan di bawah ini:


1. tetapkan rencana perihal pengubahsuaian dengan matang

pada step ini, kita memastikan sisi rumah mana saja yang pingin kita perbaiki, bagaimana desainnya, apakah kita dapat memakai kembali material lama atau tidak. apabila pingin memakai material lama pasti mesti dibongkar dengan hati-hati supaya tidak rosak. namun memastikan design bermanfaat supaya akhirnya sesuai dengan yang kita kehendaki. dikarenakan apabila hasil tidak sesuai, kita mesti membongkarnya hingga cost yang dikeluarkan semakin banyak. etahui rencana dengan masak juga menolong tukang kerjakan dengan lebih cepat.

2. tetapkan bahan bangunan serta mutu material bangunan yang boleh digunakan

apabila memanglah dana kita terhad, tak ada salahnya kita memakai barang-barang berkwalitas tengah atau barang bekas. apabila kita memilih dengan cermat, kita boleh mendapatkan barang bekas namun berkwalitas baik. pemakaian barang-barang berkwalitas tengah contohnya untuk keramik lantai, kayu-kayu, kusen, atau cat interior. keramik yang dipasang dengan teknik yang baik boleh membuahkan lantai yang indah walaupun memakai seramik mutu tengah. namun bahagian-bahagian yang harus memakai barang-barang dengan mutu baik iaitu di bahagian asas rumah, paip air yang ditanam, susunan bangunan, rangka bumbung. boleh difikirkan apabila di bahagian tadi berlangsung kebocoran atau rosak, pasti kita mesti membongkar lagi yang bermakna butuh mengeluarkan duit lagi. untuk cat luaran juga dianjurkan memakai kualiti baik dikarenakan sisi luar rumah umumnya terkena hujan, teriknya matahari atau hawa lembab.

3. menghilangkan satu sisi pekerjaan pengubahsuaian

yang disebut di sini iaitu kita tidak lakukan satu sisi pekerjaan, hingga waktu yang dipakai lebih cepat serta boleh menjimatkan cost. contohnya: tembok tanpa ditampal yang boleh bikin tembok terlihat alami, atau mengecat tanpa di plamur.

4. penentuan langkah pembayaran

langkah pembayaran biasanya terbahagi dua, yakni borongan serta harian. apabila memanglah kita pastinya apa yang boleh diubahsuai serta kita telah tahu pelan pengubahsuaian dengan masak, maka tambah baik kita memakai sistem borongan. sebaliknya, apabila pelan pengubahsuaian kita belum jelas kita boleh membayar tukang dengan harian.
5. tentukan masa yang pas untuk pengubahsuaian

pengubahsuaian baiknya janganlah dikerjakan waktu musim hujan, dikarenakan pada musim ini tukang yang kerjakan bisa menjumpai kesusahan. disamping itu, untuk sisi yang ada di luar yang tengah diubahsuai jadi sukar kering serta apalagi dapat jadi rosak.
Share this article :
Posted by: bayani renovation https://plus.google.com/u/0/+Bayanirenovation Updated at : 4:15 AM
Comments
0 Comments

 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Bayani Home Renovation - All Rights Reserved
Template Created by Bayani Renovation Modified by Bayani Renovation
Proudly powered by Bayani