Home » » siasati rumah tanpa sebarang gudang

siasati rumah tanpa sebarang gudang

mempunyai barang yang tidak terpakai kadang-kadang amat mengganggu sekali, apalgi dirumah tak ada ruangan atau gudang yang dapat menampungnya. beli peti barangkali mungkin saja jalan keluar, tetapi tak hanya mahal juga perlu banyak kawasan untuk penempatannya.



bagaimana  jalan keluarnya, tidak usah bingung tersebut alternatif siasati rumah tanpa gudang yang barangkali dapat anda cubalah:

- Ranjang tidur.
anda dapat mmenggunakan area dibawah ranjang untuk menaruh buku, seprei, atau majalah-majalah anda. supaya semakin bagus lagi, buat laci beroda supaya gampang buka serta menutupnya, disamping itu juga gampang untuk dibersihkan bukan hanya?

- Rak dinding.
rak dinding iaitu rak yang melekat sesuai luasnya dinding, mempunyai bentuk cuma rangka saja serta boleh dibuat daripada kayu atau besi. di rak ini boleh dibentangkan buku atau pernak-pernik, serta boleh menyimpan banyak koleksi keluarga. buat rak dengan bermacam warna supaya menambah asri rumah anda.

- Bawah tangga.
untuk rumah bertingkat, pakai kawasan di bawah tangga untuk gudang kecil. imbuhkan hambalan untuk menyusun barang-barang. cat pintunya sewarna dengan dinding hingga tidak terlihat ada peti didalamnya.

- Area bawah bumbung rumah
lapisi lantainya dengan papan atau tripleks tidak tipis lantas tata rak yang boleh dipakai untuk meletakkan barang-barang yang tidak kerap dipakai.

semoga tips singkat ini dapat bikin rumah mungil anda lantas lebih lega.
Share this article :
Posted by: bayani renovation https://plus.google.com/u/0/+Bayanirenovation Updated at : 4:28 AM
Comments
0 Comments

 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Bayani Home Renovation - All Rights Reserved
Template Created by Bayani Renovation Modified by Bayani Renovation
Proudly powered by Bayani