Home » » tips tangani bilik mandi yang lembab

tips tangani bilik mandi yang lembab

bilik mandi yang lembab pastinya bikin kita tidak selesa ada didalamnya. sesuatu kawasan dimaksud lembab bila kandungan airnya melebihi 60%.


ada sebahagian penyebab berlangsungnya lembab di bilik mand serta langkah menangani bilik mandi yang lembab

- Peredaran hawa yang tidak lancar serta minimnya lampu jadi sumber kelembapan. anda dapat buka pintu bilik mandi, buat lubang angin pada dinding dengan ketinggian lebih kurang 2 mtr .. bila tidak sangat mungkin, lubangi siling sedikit supaya ada jalur hawa. yakinkan bukaan-bukaan yang anda bikin bersalut kawat untuk mengelak kemasukan serangga.

- Ada rembesan air pada dinding disebabkan komposisi plesteran tidak sesuai dengan aturan tahan air. buat adukan bilik mandi dengan campuran 1 semen: 2 pasir, supaya air tidak tembus plesteran.

- Cerun atau perparitan bilik mandi yang tidak tepa, yakinkan bilik mandi kering membuat cerun lantai ke arah saliran. dengan situasi kering, peredaran hawa lancar, maka lembab lalu dapat pergi.

jika bilik mandi berlumut, anda dapat menangani lumut serta cendawan yang tumbuh pada bilik mandi, dengan menyiram lumut dengan cula, diamkan sebahagian waktu, sesudah itu berus gunakan detergen.
Share this article :
Posted by: bayani renovation https://plus.google.com/u/0/+Bayanirenovation Updated at : 6:52 AM
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment


 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Bayani Home Renovation - All Rights Reserved
Template Created by Bayani Renovation Modified by Bayani Renovation
Proudly powered by Bayani