Home » » tips memilih perkhidmatan tukang untuk pengubahsuaian rumah

tips memilih perkhidmatan tukang untuk pengubahsuaian rumah

problem tehnis dapat berlangsung setiap saat di rumah. tak tahu itu paip yang bocor, kawasan bersihkan pinggan yang terhalang, pam air tersekat, meletakkan pemasangan elektrik yang baru hingga pengubahsuaian rumah.


bila anda tidak dapat menanganinya sendiri, serta butuh pertolongan seorang tukang atau pakar mekanik yang dapat melakukan perbaikan perihal tehnis didalam rumah. tetapi memilih tukang juga mesti cermat.
tersebut ada sebahagian tips memilih perkhidmatan tukang serta apa saja yang perlu disiapkan sebelum saat dia kerjakan tugas, layaknya ditulis gal time.

- Buat senarai, apa-apa saja yang butuh diubahsuai atau perbaiki. masukkan seluruh kepentingan sedetail barangkali. diskusikan senarai pengubahsuaian yang telah anda bikin untuk meyakinkan mereka pakar dalam bidang yang berkaitan.

- Untuk pengubahsuaian rumah tentukan ahlinya dengan cermat serta teliti. bicaralah pada sekurang-kurangnya tiga tukang yang tidak sama. perkirakan harga serta berapakah lama pengubahsuaian dapat selesai ditangani pada tiap-tiap tukang. apabila butuh, minta rujukan daripada rakan atau keluarga yang telah dulu lakukan pengubahsuaian.

- Ajak keliling rumah untuk memeriksa keadaan rumah. terangkan dengan khusus setiap tugas yang anda berikanlah saat mengubahsuai rumah. ajak dia untuk memeriksa situasi rumah. itu dapat berikan tukang peluang untuk ajukan pertanyaan serta mengerti hasrat anda.

- Tanyakan tarif. apakah cost yang dikenakan flat atau menurut satu jam. apakah cost pengangkutan juga mesti dibayar? apakah mesti sediakan peralatan sendiri atau tukang tersebut yang perlu membelinya dulu? perihal ini untuk menjangka ada cost tambahan tidak terduga, hingga anda dapat mempersiapkannya.

- Membereskan rumah dari perihal kecil boleh menjimatkan cost pengubahsuaian. contohnya, bila paip atau kawasan bersihkan pinggan yang punya masalah, rapikan serta singkirkan barang-barang dibawah wastafel supaya meringankan tukang memperbaikinya.


Share this article :
Posted by: bayani renovation https://plus.google.com/u/0/+Bayanirenovation Updated at : 7:03 AM
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment


 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Bayani Home Renovation - All Rights Reserved
Template Created by Bayani Renovation Modified by Bayani Renovation
Proudly powered by Bayani