Home » » langkah awal sebelum saat pengubahsuaian rumah

langkah awal sebelum saat pengubahsuaian rumah

saat kita jemu dengan penampilan serta wujud rumah, disisi lain kita mempunyai dana yang cukup untuk meronovasi rumah kita, maka tidak ada salahnya kita lakukan sebahagian pengubahsuaian rumah supaya penampilan rumah lebih fresh.


tetapi sebelum saat mengawali me pengubahsuaian rumah sebaiknya anda lakukan hitung-hitunggan simpel supaya tidak berlangsung kerugian disaat pelaksanaan pengubahsuaian rumah tersebut, untuk mengelak perihal tersebut berlangsung di bawah ini sebahagian tips sebelum saat me pengubahsuaian rumah anda:

bikin rencana serta gagasan tersetruktur didalam design rumah, sering-sering konsultasi dengan ahlinya, buat design layout rumah
pergantian yang dapat di kerjakan dengan baik serta cermat. baiknya pada saat pekerjaan pengubahsuaian rumah, janganlah mengubah yang besar maupun penting di luar rencana yang sudah anda dibikin dikarenakan boleh menyebabkan terganggungnya jalannya projek ataupun pembengkakan cost. pelajari peraturan tempatan dengan baik sepert imb, gsb, permit tetangga dan sebagainya yang boleh menyebabkan kelewatan projek.

kos dana, terperinci kos dana sepanjang pengubahsuaian rumah. rencanakan serta kalkulasi dengan masak bayaran cost pengubahsuaian rumah serta usahakan mempersiapkan cadangan cost tambahan sebanyak 25 peratus daripada kos. teliti harga - harga paling akhir material serta jangkaan kenaikan harga dengan cost tambahan sebanyak 15%.

anggaran masa, sebaiknya elakkan proses pengubahsuaian rumah disaat musim penghujan dikarenakan dapat mengonsumsi waktu pekerjaan yang lebih lama serta lebih berisiko alami rusaknya pada barang-barang yang ada. pertimbangkan waktu proses pengubahsuaian rumah anda hingga selesai tempoh proses pekerjaan serta cadangkan tambahan waktu sebanyak 30 peratus daripada masa proses.

teliti situasi rumah sebelum saat pengubahsuaian rumah, untuk mengetahuinya situasi real situasi rumah anda mitalah perkhidmatan arkitek atau tukang yang berpenglaman untuk tahu situasi rumah mendekati prima, pemeriksaan dilapangan layaknya membobok sebahagian dinding untuk mengetes kemampuan susunan yang ada. untuk tahu dengan tentu apakah susunan yang ada tetap boleh dipertahankan maupun mesti diganti dengan susunan baru.

usahakan untuk tidak membongkar dinding atau medan yang disebut susunan utama. cermat dengan baik apakah situasi rangka atap, kusen tetap layak untuk dipertahankan.
Share this article :
Posted by: bayani renovation https://plus.google.com/u/0/+Bayanirenovation Updated at : 6:56 AM
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment


 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Bayani Home Renovation - All Rights Reserved
Template Created by Bayani Renovation Modified by Bayani Renovation
Proudly powered by Bayani