Home » » Memilih Warna untuk Rumah

Memilih Warna untuk Rumah

Warna Rumah  bahawa kebanyakan dipakai oleh masyarakat kita adalah cat putih atau krim. Pemakaian warna untuk rumah sepatutnya boleh memberi kesan artistik dan menarik. Kesilapan dalam pemilihan warna cat boleh memudarkan atau juga menghapuskan konsep dalam rumah anda. Warna hijau muda, merahmahupun biru adalah beberapa warna pilihan yang mampu menarik perhatian dan sejajar sama ada dalam bentuk, bahan mahupun tekstur pada masa yang sama mengekalkan tanggapan.










Ramai orang menganggap bahawa warna untuk cat tembok adalah warna lembut / soft. Namun pada dasarnya, rumah dengan reka bentukkekal saja dapat digunakan aneka warna cerah dengan pengaplikasian yang tepat. Umumnya, bilik dengan  menggunakan perpaduan 2 warna, misalnya warna hijau muda dan putih. Agar ruangan tidak mengesankan monoton dan membosankan, anda boleh memakai pelekat dan aksesori tembok yang tepat.

Ini adalah beberapa petua dan cara dalam mengecat rumah anda:
  1. Supaya selesa di mata, pilihlah warna cat yang terang dan lembut. Anda boleh menggabungkan 2 warna untuk tembok bilik anda.
  2. Untuk kusen pintu dan tingkap anda boleh memilih warna kayu atau coklat tua.
  3. Keselarasan antar bilik tidak lupa dipertimbangkananda boleh menyiasatinya dengan menyediakan warna yang berbeza antara satu bilik dengan bilik yang lain.
  4. Untuk teres, agar tetap bergaya 2013 dan moden, anda boleh memilih warna lembut dengan tekstur kayu maupun batu-batuan.

from more sources, if one of these images are yours, comprehend unconfined to Lense us to need your soul. thank you
Share this article :
Posted by: bayani renovation https://plus.google.com/u/0/+Bayanirenovation Updated at : 6:32 PM
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment


 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Bayani Home Renovation - All Rights Reserved
Template Created by Bayani Renovation Modified by Bayani Renovation
Proudly powered by Bayani