Home » , » kesilapan mengatur bilik keluarga

kesilapan mengatur bilik keluarga

setiap kali pemilik rumah salah dalam mengatur atau mendekor ruangan ini. Hasilnya, bilik yang paling sering digunakan ini kelihatan kusam dan membosankan.



Sudah tentu kesalahan-kesalahan itu, mulai daripada kesilapan fatal hingga kesalahan yang sedetail mungkin dapat kita Kurangkan jika anda sudah mengetahui hal-hal yang harus dielakkan. Oleh kerana itu, berikut adalah beberapa tips yang seharusnya anda elakkan ketika mengatur ruang tamu dan ruang keluarga minimalis sehingga menjadi lebih selesa.

1. Warna cat bilik

Ruang tamu adalah ruang dimana anda bersantai-santai, berehat, dan berkumpul dengan keluarga. Oleh kerana itu, pilihlah warna cat yang cerah supaya selesa.

2. pemakaian perhiasan

Aksesori atau perhiasan sangat sesuai jika anda memiliki sebuah bilik keluarga yang luas dan banyak ruang kosong. Namun, jika bilik sempit maka pakailah aksesori bilik yang seperlunya atau bahkan tidak usah pakai supaya bilik menjadi lebih luas.

3. Memakai perabot yang tidak selesa

Biasanya apabila kita pergi melihat - lihat perabot, maka secara tidak sedar mata kita akan tertuju pada perabot - perabot yang mempunyai bentuk moden, unik, dan cantik. Namun, anda perlu mengambil kira semula keselesaan dan keawetannya. Katil persegi moden dan sofa kulit boleh saja membuat bilik dan rumah anda terkesan elegan, namun pertimbangkan juga segi keselesaan.

4. Menyimpan perabot yang tidak perlu

Selalunya orang lupa bahawa perabot yang tidak dipakai sedang terkumpul dan penuh sesak bilik di dalam rumah anda. Terlalu banyak barang di dalam bilik anda hanya akan memenuhi dan menyempitkan bilik anda. Biasanya kerana rasa "sayang" atau kenangan yang dimiliki dibalik barang-barang tersebut.

Maka dari itu, elakkan kebiasaan dalam menyimpan barang-barang yang tidak dipakai lagi. Singkirkan barang-barang tersebut dalam bilik anda dengan memberikannya kepada orang lain atau menjualnya.

5. Arif dalam membeli

Kesilapan yang paling umum dilakukan oleh pasangan muda yang baru berkahwin adalah dengan "asal membeli" perabot dan aksesori di bilik keluarga minimalis nya. Anda harus hati-hati dan arif dalam membeli, kerana selain menyebabkan rumah anda menjadi kurang cantik, kualiti barang tersebut boleh saja berkualiti rendah.

Maka dari itu, bermula sekarang dan seterusnya, elakkan tabiat buruk dalam membeli secara mendesak. Kerana hal yang dilakukan secara tergesa - gesa, pasti akan ada kesalahan. Misalnya sofa yang anda inginkan belum ada di kedai tersebut, maka tunggulah pelbagai masa atau pergi ke kedai lain untuk membeli sesuai pilihan anda.

6. peletakan perabot

Peletakan perabot yang paling mudah & segera yang paling sering dilakukan oleh pemilik rumah adalah dengan menghempapkan perabot - perabotannya ke dinding. Namun, bilik menjadi kurang menarik kerana seolah-olah ada magnet yang menarik perabot rumah anda ke dinding.

7. lampu

Lampu dan cahaya juga ikut mempengaruhi keselesaan bilik keluarga anda. Pilihlah lampu dimmer sehingga anda boleh menetapkan intensitas cahayanya sesuai dengan keselesaan mata anda. Lampu yang terlalu terang maupun gelap akan membuat anda tidak betah untuk melakukan aktiviti sehari-hari.

8. kebersihan Bilik

Perkara yang tidak kalah penting adalah kebersihan bilik. Jagalah ruang tamu dan ruang keluarga anda kekal bersih dan segar sehingga udara tetap sejuk.
Share this article :
Posted by: bayani renovation https://plus.google.com/u/0/+Bayanirenovation Updated at : 6:16 PM
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment


 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Bayani Home Renovation - All Rights Reserved
Template Created by Bayani Renovation Modified by Bayani Renovation
Proudly powered by Bayani