Home » » Cara Menjalin Hubungan Antara Rumah dan di Luar Rumah

Cara Menjalin Hubungan Antara Rumah dan di Luar Rumah

Menjalin hubungan yang kuat antara rumah dan di luar rumah boleh membuat rumah anda berasa lebih mahal dan cahaya penuh, dan boleh menggalakkan aliran antara bilik-bilik dalaman dan luaran. Anda akan sukar untuk mencari satu lagi perubahan reka bentuk yang mempunyai impak yang lebih besar pada cara anda mengalami kehidupan seharian di rumah. Sama ada anda sedang merancang satu projek pembentukan semula atau hanya ingin mendapatkan inspirasi, ini 11 idea-idea untuk merapatkan dalam rumah dan di luar adalah tempat yang baik untuk bermula.

Mewujudkan aliran yang lancar. Yang cukup saiz pivoting pintu kaca membuat suatu catatan yang menarik dengan sendiri - tetapi berpasangan dengan dinding belakang pintu kaca, dan cahaya yang benar-benar mengalir. Yang sama dalam bangunan bahan lantai dan keluar mewujudkan aliran tanpa gangguan dari depan ke belakang rumah ini.



Tambah tingkap sekitar sudut. Berpisah daripada tradisional corak empat dinding dan tingkap-tingkap dengan menggabungkan sudut. Menghilangkan sudut yang membuatkan anda berasa seolah-olah anda adalah sebahagian daripada pandangan, dan tempat ini mungkin menjadi kemuncak rumah anda. Jika anda mempunyai pandangan yang hebat dari mana-mana sahaja di rumah anda, di mana untuk meletakkan tetingkap sudut anda.



Tingkap Corner bukan sahaja untuk pemandangan besar - mereka juga melakukan kerja yang menakjubkan membawa luar dalam walaupun pandangan hanya untuk belakang rumah anda sendiri.


Beri taman pintu masuk peribadi. Sebuah taman kecil di luar bilik tidur utama boleh menjadi tempat yang indah untuk berehat masuk pintu kaca gelongsor membolehkan anda untuk menikmati pemandangan sambil di dalam dan biarkan dalam cahaya tambahan. Pertimbangkan sectioning off sebahagian kecil daripada kawasan anda dengan pokok renek, pokok-pokok atau pagar untuk privasi. Satu ciri air adalah sentuhan tenang dan juga membantu topeng bunyi dari jiran-jiran.



Mengembangkan taman di luar bilik mandi. Anda tidak perlu mempunyai kawasan yang besar untuk mewujudkan ciri-ciri taman yang unik. A menghulurkan sempit kawasan di sebelah rumah boleh ditanam dengan buluh untuk privasi, dan dibuka untuk mandi dengan dinding kaca. Untuk privasi yang lebih fleksibel, pertimbangkan untuk menambah gelongsor Shoji skrin.

Shelter ruang luar. Bilik luar di belakang rumah yang indah ... apabila cuaca bekerjasama. Tetapi mempunyai ruang yang dilindungi sebelah rumah juga dialu-alukan. Tambah tempat duduk selesa dan mungkin juga perapian, dan anda boleh menonton hujan dari keselesaan hinggap selesa anda.






Beri meja pandangan. Jika anda suka berkhayal di meja anda, membukanya kepada pandangan yang hebat. Kedudukan meja anda di dalam bilik di tingkat atas akan menawarkan pandangan yang terbaik, tidak kira di mana anda tinggal - membawa tingkap dari aras meja sehingga ke siling untuk paparan maksimum dan cahaya.





Reka bentuk bilik keluarga dengan pintu. A bawah tanah berjalan keluar atau keluarga di tingkat bawah bilik boleh dipertingkatkan dengan akordion atau poket pintu, atau pintu garaj, yang boleh benar-benar menarik diri untuk campuran dalam rumah dan keluar. Sambungan segera dengan aktiviti luar dapat membantu menarik kanak-kanak dari skrin elektronik dan ke dalam satu permainan spontan gelung atau hopscotch.



Kurangkan dinding. Membuka satu sisi keseluruhan rumah anda dengan pintu kaca lantai-ke-siling adalah perubahan berimpak tinggi yang boleh mengubah kehidupan harian anda. Ciri ini sangat sesuai untuk rumah-rumah moden dan ladang abad pertengahan dalam iklim tidak terlalu sejuk, tetapi ia boleh bekerja dengan baik untuk gaya rumah yang lain - berunding dengan pro untuk mencari gaya yang bekerja dengan rumah anda.


Mengemas kini konsep breezeway. Merawat breezeway anda lebih seperti rumah hijau untuk dos matahari dan cahaya, walaupun di pertengahan musim sejuk. Mencerahkan ruang yang menghubungkan seperti ini akan membanjiri ruang yang bersebelahan dengan cahaya semula jadi, juga.


bentuk rumah anda di kawasan luar. teres Sampul yang mencerminkan bentuk rumah, terutama apabila digandingkan dengan pintu gelangsar kaca dan tingkap banyak, menjadikan ruang dalaman dan luaran berasa lebih saling berkaitan.
Share this article :
Posted by: bayani renovation https://plus.google.com/u/0/+Bayanirenovation Updated at : 4:36 PM
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment


 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Bayani Home Renovation - All Rights Reserved
Template Created by Bayani Renovation Modified by Bayani Renovation
Proudly powered by Bayani