Home » , » Larangan Waktu Pengubahsuaian Rumah Berlangsung

Larangan Waktu Pengubahsuaian Rumah Berlangsung

1. Jangan berlengah keputusan. Jika anda ingin merombak anda untuk pergi dengan baik, perkara terbaik untuk dilakukan ialah membuat setiap keputusan tunggal sebelum mula kerja. A pembina yang baik boleh bercakap anda melalui senarai situasi yang mungkin datang di tempat kerja anda, tetapi keputusan mengenai situasi yang tidak biasanya apa yang menyebabkan kelewatan.

Sebaliknya, kebanyakan isu-isu yang berkaitan dengan keputusan mengenai perkara-perkara seperti cat, trim dan pemilihan paip. Ini mungkin kelihatan kecil, tetapi apabila paip anda adalah dua minggu lewat, tukang paip perlu dijadualkan semula dan pintu kabinet ubat hits keran apabila ia dipasang, anda akan melihat bagaimana sesuatu yang kecil boleh melonjak ke kelewatan seminggu projek lima minggu .

2. Jangan mengubah fikiran anda (terlalu banyak). Walaupun ia tidak dapat dielakkan bahawa anda akan berubah fikiran mengenai sesuatu projek anda, tahu ini: Setiap kali anda menukar fikiran anda, ia akan mengakibatkan arahan perubahan. Walaupun perubahan yang mungkin kelihatan kecil, sentiasa terdapat kos tambahan - walaupun ia hanya masa yang dihabiskan membincangkan perubahan itu.

Penjadualan boleh terjejas juga. Setiap orang yang bekerja di tempat kerja perlu dimaklumkan mengenai perubahan itu supaya tiada siapa yang bekerja pada pelan yang lama. Semua orang membuat perubahan, dan itulah OK - hanya sedar potensi untuk mengganggu dan melambatkan kerja.

3. Jangan membeli bahan-bahan anda sendiri. Ia seolah-olah seperti cara yang jelas untuk menjimatkan wang - pembina akan menandakan sehingga kos bahan dan lulus yang ditambah kos kepada anda. Itu benar, tetapi pembina boleh mendapatkan harga yang lebih baik daripada apa yang anda bermula dengan, yang bermaksud bahawa walaupun selepas markup, anda akan membayar harga yang sama.


4. Beberapa buah rumah perlu dirobohkan dan bukannya mempunyai wang yang dimasukkan ke dalam mereka untuk menetapkan mereka. Walaupun ini adalah satu keadaan yang jarang berlaku, ia adalah perkara biasa bagi orang ramai untuk meletakkan wang ke dalam kabinet mewah untuk rumah dengan asas yang kendur, atau ke dalam relau kecekapan tinggi di dalam rumah yang tidak mempunyai penebat. Dengar profesional yang datang untuk melihat kerja anda. Akan dibuka kepada cadangan mereka.

5. Jangan bekerja tanpa dana luar jangka. Jika anda mengetahui bahawa kerja yang anda mahu lakukan kos yang lebih daripada yang anda harapkan atau belanjawan, anda berada di syarikat yang baik. Ia hampir tidak pernah di dengari bahawa seseorang menetapkan bajet yang realistik untuk projek. Tetapi jangan makan ke luar jangka anda untuk meregangkan bajet. Jika anda mengikuti beberapa peraturan yang salah dan membuat setiap keputusan yang lebih awal daripada masa, anda mungkin boleh mendapatkan jauh dengan peratus kontingensi 5 jika anda mempunyai kontraktor am yang baik.

6. Jangan biarkan anak-anak dan haiwan kesayangan mendapat di jalan. Walaupun orang-orang yang bekerja di rumah anda sering akan cuba untuk menampung haiwan kesayangan anda dan anak-anak, mereka tidak perlu - ia hanya tidak selamat untuk mempunyai anak-anak atau haiwan di seluruh pembinaan.

7. Jangan tinggal di rumah. Kebanyakan orang mengabaikan kaedah ini, dan untuk sebab yang baik. Pembentukan semula adalah mahal, dan bergerak keluar hanya menambah kos. Jika anda tidak boleh bergerak keluar untuk kerja keseluruhan, cuba untuk jadual masa beberapa jauh dan menubuhkan yang bersih, tempat yang selesa untuk berundur apabila anda tidak boleh mengendalikan pulang ke rumah untuk tapak pembinaan kemas dan tertekan.
8. Jangan pengalih perhatian. Ia mungkin kedengaran kasar, tetapi setiap minit seseorang bekerja di rumah anda membelanjakan bercakap dengan anda, mereka tidak bekerja di rumah anda. Adalah perbualan yang penting dan salah satu yang akan memberi kesan kepada kerja? Itu satu perkara, tetapi juruelektrik di tempat kerja tidak mendapat dibayar apa-apa lagi untuk menghabiskan 30 minit bercakap tentang rancangan percutian anda.

9. Jangan mengabaikan apa rumah mahu. Walaupun sesetengah orang boleh tarik luar memakai sepasang kasut tinggi atas dengan pakaian malam pria, ia juga boleh pergi teruk salah. Rumah adalah cara yang sama. Ini bukan untuk mengatakan rumah tidak boleh berubah dengan masa. Tiada peraturan keras dan cepat - hanya mendapat tahu rumah anda, hidup di dalamnya dan melakukan penyelidikan anda sebelum anda menarik keluar palu.

10. Jangan bekerja tanpa reka bentuk. Beberapa projek memerlukan arkitek, beberapa pereka dalaman, dan kadang-kadang pembina berbakat akan mendapat estetik anda dan membantu anda datang dengan pelan yang baik.

Apa sahaja yang anda lakukan, jangan mula merombak tanpa pelan lantai terperinci. Banyak unsur-unsur yang berinteraksi di dalam ruang - meletakkan mereka semua di atas kertas dan anda akan menangkap masalah sebelum ia dibina. Anda mungkin boleh untuk membina ruang yang berfungsi tanpa pelan, tetapi jika anda mahu ruang yang berfungsi dan cantik, mengupah pereka
Share this article :
Posted by: bayani renovation https://plus.google.com/u/0/+Bayanirenovation Updated at : 8:02 AM
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment


 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Bayani Home Renovation - All Rights Reserved
Template Created by Bayani Renovation Modified by Bayani Renovation
Proudly powered by Bayani