Home » » Reka Bentuk Siling Berkubah

Reka Bentuk Siling Berkubah

Salah satu cara kita boleh menangkap perasaan yang sama di rumah kita sendiri adalah untuk menggunakan siling kubah. Ini siling membuka dan memberikan ketinggian ke sebuah bilik, yang membolehkan pandangan ke langit dan landskap luar. Dan ini siling boleh selesai dalam pelbagai bahan-bahan yang berbeza, dari drywall dicat putih beadboard untuk stenciling dan banyak lagi.


Arkitek dan pereka sering akan menggunakan siling kubah di ruang makan. Walaupun siling membuat bilik besar, kawan-kawan dan keluarga berkumpul di sekeliling meja untuk menikmati hidangan yang baik dan perbualan. Pengalaman ini adalah gabungan indah luas dan keintiman semua pada masa yang sama.


Gambar siling Satu kubah dan bingkai pemandangan yang indah. Jika anda meletakkan sehelai kertas di atas gambar, anda akan melihat betapa banyak peti besi tong menambah rasa ruang dan bagaimana ia boleh membuat landskap sebahagian daripada rumah. Tanpa peti besi , ia hanya tidak akan sama.


Sebuah peti besi adalah siling bentuk yang sempurna untuk ruang makan seperti ini. Ketinggian tambahan siling dan menambah dimensi luas ke bilik manakala bentuknya - arka yang mentakrifkan bulatan melampirkan - mencipta keintiman. Ia seolah-olah kita berada di luar dengan peti besi syurga di atas seperti yang kita berkumpul di sekitar untuk menikmati makanan yang baik dan perbualan yang baik.

Dengan tingkap di tiga sisi dan tingkap elips di peti besi, bilik sarapan ini menikmati banyak matahari. Ia merupakan tempat yang hebat untuk melihat meter, puncak pokok dan langit apabila mempunyai bahawa cawan pagi kopi atau menikmati hari Ahad silang kata teka-teki.



Buka ke dapur pada satu hujung, ia juga menyediakan ruang yang ringan dan terang untuk anak-anak membuat kerja rumah manakala tukang masak membuat makan malam.

Tingkap dan pintu, dalam kombinasi dengan corak linear kemasan siling kayu, mengambil penonton ke landskap di luar.



Di ruang makan yang besar ini selama 12, bentuk separuh bulatan peti besi ini menambah ketinggian diperlukan dan kelapangan. Slot Perak seperti telah diperkenalkan ke pihak siling untuk meningkatkan jumlah cahaya yang datang ke dalam ruang dan mengelakkan lompat monolitik.


Siling berkubah boleh dihias. Ini sering kerja-kerja yang terbaik apabila tidak ada peluang untuk tingkap besar untuk menangkap cahaya dan pandangan. Sama ada dihiasi sebagai permaidani atau corak lain, siling seperti ini menambah kekayaan terperinci yang sukar untuk ditewaskan.


merendam tab adalah di tengah-tengah bilik mandi yang menarik ini. Kubah siling dan tingkap besar memberi penekanan kepada tab sementara membolehkan sia-sia sebagai kawasan yang lebih intim dengan siling yang lebih rendah. Yang menamatkan beadboard siling adalah sentuhan yang bagus kerana ia melembutkan formaliti dari bilik hanya cukup.



Ini bilik tidur gaya kontemporari menggaji, peti besi kayu siap panas untuk mencapai kelapangan lapang dan bersih yang berjalan lancar di luar hanya dinding putih. Yang menamatkan kayu visual merendahkan siling, memberi ruang yang lebih keintiman.

Berikut adalah satu lagi bilik tidur tong-berkubah. Ini mempunyai skala yang lebih intim dan estetika yang lebih tradisional - bukti bahawa bilik kebal boleh membawa gaya mana-mana ruang untuk hidup. Keluk lembut dan kabur warna tunggal perbezaan antara dinding dan siling, membuat ruang intim dan damai manakala peti besi tong membenarkan ketinggian dan cahaya.



Berikut adalah pejabat yang baik dan sudah tentu tempat yang saya tidak keberatan bekerja di, walaupun saya mungkin akan menghabiskan hari duduk di pintu-pintu berkhayal! Siling menggabungkan dua elemen reka bentuk klasik: a lompat tong cetek dan coffering. Walaupun tabung menambah struktur dan formaliti ke bilik, peti besi ini cetek memastikan kita tidak mengambil ia terlalu serius.



sebuah lompat adalah cara yang baik untuk membuat peralihan antara bilik-bilik. Ini siling berkubah ditetapkan lebih rendah untuk memberi laluan antara bilik-bilik skala yang lebih manusia. Ia juga baik bahawa pintu masuk dan bahagian peti besi geometri yang sama, mengikat dua ruang bersama-sama.



Ini laluan antara dua bilik menggunakan peti besi untuk menyembunyikan lampu tidak langsung dan menyediakan ruang paparan. Kekayaan terperinci adalah baik untuk melihat di kawasan yang kecil (dan sering hanya utilitarian).



Ini adalah terutamanya hinggap bagus untuk merenung ke landskap. Perluasan berkubah siling dari dalam ke luar menambah rasa berada di atas dan terpisah dari landskap sekitarnya, tetapi masih sebahagian daripada itu.


Saya suka cara ini siling berkubah setong seolah-olah hanya terapung, kesan dicapai dengan mempunyai bahawa "garis bayangan" antara permulaan siling dan tampang di atas sink dapur.



Melengkung, kayu rasuk berlapis yang membentuk lengkok peti besi ini adalah struktur dan kiri belum selesai. Kehangatan dan kekayaan kayu dan keluk lembut peti besi ini memberikan kontras yang baik untuk putih, logam, permukaan berkilat dan keras dapur itu.





Sebuah bangunan tua dengan siling berkubah besar dan elegan menjadi persekitaran yang sesuai untuk dapur moden ini dan ruang makan. Walaupun umur, saiz, reka bentuk dan skala siling berkubah memberikan kekal ruang dan sejarah, "terapung" dapur dan ruang makan - serta perabot papan lapis moden - memberi rasa duniawi dan sementara. Ia adalah satu keseimbangan yang sempurna lama dan baru, moden dan kontemporari.
Share this article :
Posted by: bayani renovation https://plus.google.com/u/0/+Bayanirenovation Updated at : 7:08 AM
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment


 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Bayani Home Renovation - All Rights Reserved
Template Created by Bayani Renovation Modified by Bayani Renovation
Proudly powered by Bayani