Home » » Siling Direkabentuk Untuk Ruang Yang Elegan

Siling Direkabentuk Untuk Ruang Yang Elegan

Walaupun siling tinggi sering dilihat ciri-ciri tambah di rumah, kadang-kadang mereka boleh menjadi terlalu tinggi atau tidak sesuai untuk bilik tertentu.berikut mengenai cara-cara yang berbeza siling boleh direka untuk mewujudkan ruang yang lebih elegan:


Gunakan rasuk untuk mewujudkan berehat visual. Sama ada struktur atau hiasan, rasuk menambah elemen seni bina untuk mana-mana bilik. Di ruang tamu ini, dengan siling berkubah, rasuk gelap berwarna mengingatkan mereka yang anda mungkin mendapati dalam bilik manor. Mereka membantu mewujudkan persekitaran yang cozier, tanpa mengganggu dari keindahan siling berkubah tinggi.



Ini versi lebih halus menggabungkan siling dicat kayu putih dengan rasuk perlahan-lahan melengkung. Lengkung rasuk nampaknya sampul surat katil, mewujudkan tempat perlindungan elegan di dalam bilik tidur yang lengkap ini.

Rasuk yang sempurna diterima walaupun dalam ruang yang lebih kontemporari. Saya bayangkan rasuk ini adalah lebih struktur dalam alam semula jadi, tetapi cara di mana ia dibungkus dalam kayu espresso berlumuran mencerminkan pulau di bawah, menjadikan ia berasa amat di rumah di dapur kontemporari. Perhatikan bagaimana sentuhan kayu berwarna gelap di seluruh dapur - tendangan kaki, pulau, rasuk, kabinet membentuk mahkota - mengikat bilik bersama-sama.



Tambah tekstur. Kayu pada siling ini mewujudkan rayuan visual dan menarik perhatian kepada kemuncaknya. Warna semula jadi siling pain menambah kehangatan dan tekstur untuk apa yang sebaliknya akan hanya permukaan yang rata yang besar. Tingkap clerestory tinggi juga memecahkan jumlah luas dari bilik.


siling dulang menyediakan pilihan reka bentuk yang lain. Tampang digunakan pada perimeter dari bilik makan ini untuk mengekalkan perasaan yang lebih intim. Dulang sebahagian ceruk siling memberikan kita satu lagi peluang untuk membawa masuk elemen reka bentuk. Dalam kes ini, siling emas cantik dirawat menambah cahaya hangat ke bilik. Siling perimeter gelap menyediakan bingkai dan mentakrifkan ruang.



Membina siling palsu. Okay, ini adalah sedikit jelas, tetapi mengapa tidak hanya membina siling palsu untuk membawa ia ke tahap yang lebih munasabah? Di dapur ini kontemporari, siling palsu gelap berwarna digunakan untuk menentukan sebahagian daripada rumah di mana dapur tinggal. Dinding tingkap tinggi dan siling yang tinggi di seluruh ruang membantu menangani siling diturunkan, menjadikan ia berasa sempurna dalam kira-kira.


Dalam perubahan reka bentuk sebelumnya, siling alang-kotak meliputi kawasan dapur dan membawa siling visual ke bawah sedikit. Jika anda akan pergi laluan ini, ia adalah penting untuk memberi rawatan siling beberapa jenis tujuan reka bentuk. Di sini, rasuk mempunyai rasa tradisional sedikit, yang sepadan dengan rasa yang lain daripada dapur.

Dapatkan kreatif dengan struktur siling. Ini struktur geometri atas kawasan dapur menghidangkan dua tujuan. Ia menyediakan satu cara untuk membawa mechanicals (lampu, pembolongan, dll) ke tepat di mana mereka diperlukan. Ia juga menambah satu elemen seni bina dalam apa yang sebaliknya akan menjadi kotak putih besar ruang. Gelap dicat pesawat yang lebih rendah siling cermin countertop gelap, mewujudkan dapur cantik seimbang kontemporari.






Satu lagi struktur siling kreatif mewujudkan kanopi atas katil. The backlighting dan ceruk lampu perimeter menonjolkan struktur seni bina.




Gunakan ketinggian untuk tujuan paparan. A rak yang tinggi digunakan untuk memaparkan koleksi keping kaca. Mewujudkan elemen ini mendatar mengurangkan ketinggian siling.
Share this article :
Posted by: bayani renovation https://plus.google.com/u/0/+Bayanirenovation Updated at : 7:41 AM
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment


 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Bayani Home Renovation - All Rights Reserved
Template Created by Bayani Renovation Modified by Bayani Renovation
Proudly powered by Bayani