Home » » Ubahsuai Rumah Banglo

Ubahsuai Rumah Banglo

Perancangan pengubahsuaian sebuah banglo
banglo mempunyai ciri-ciri yang tersendiri yang dengan mudah boleh hilang atau musnah - jadi ia adalah penting untuk memahami ciri-ciri unik rumah itu dan masalah biasa apabila merancang pengubahsuaian .
Biasanya berorientasikan ke arah jalan - dengan tidak ada pertimbangan untuk keuntungan suria pasif - rumah-rumah ini cenderung untuk mempunyai koridor pusat dengan bilik dibuka dari sisi, ruang tamu di bahagian hadapan dan kawasan-kawasan perkhidmatan di belakang.

banglo memerlukan menaik taraf untuk meningkatkan kecekapan tenaga mereka . Sebelum mempertimbangkan kerja-kerja pengubahsuaian untuk menangani isu-isu seperti susun atur yang tidak sesuai, membesarkan atau menambah ruang , menggantikan peralatan lama atau kerja hanya kosmetik seperti lukisan dan papering , keadaan bangunan yang sedia ada perlu dikaji semula dengan teliti.





kelemahan struktur
Masalah struktur di banglo boleh termasuk rangka berukuran , cerobong, dan binaan bata lain dengan gagal mortar, dan masalah dengan asas-asas dan subfloor . Kerja pengubahsuaian harus bermula dengan satu kajian terperinci struktur banglo. Gunakan jurutera struktur untuk menilai kerosakan struktur, beban , keadaan asas dan bumbung, dan langkah-langkah pengukuhan mungkin.

banglo mempunyai lantai yang tidak sekata dan perlu repiled atau diratakan. Ada yang tidak mencukupi asas perembatan , pembersihan tanah yang tidak mencukupi, atau pengalihan udara tidak mencukupi subfloor menyebabkan kelembapan di bawah bangunan. Lantai banglo perlu diperiksa untuk pengorek dan kerosakan lain, dan akan mendapat manfaat daripada penebat bawah lantai.

Bahan terpakai boleh didapati untuk menggantikan bahagian-bahagian kecil bumbung beralun gaya- lama, tetapi dalam banyak kes bumbung mungkin perlu diganti - sering buat kali kedua. Penggunaan jangka panjang bumbung baru menghapuskan keperluan untuk pusingan akhir , yang mempunyai risiko yang lebih besar kemerosotan. Jubin bumbung Marseille masih ada tetapi boleh dibuat untuk saiz yang berbeza.

pelapisan
Jika kayu yang sedia ada yang rosak, keputusan mestilah dibuat sama ada untuk mengekalkan atau menggantikan papan dan sejauh mana . Keputusan sama ada atau tidak untuk menggantikan papan mesti mengambil kira adanya bahan-bahan yang hampir sama untuk membuat pembaikan, dan risiko kerosakan yang lebih teruk kepada lembaga semasa penyingkiran. Kecil berpecah mungkin boleh diisi dengan pengisi luar fleksibel.

kecekapan haba
Bungalows adalah biasanya dibina tanpa penebat. Walaupun dengan pengubahsuaian, banglo paling jatuh di bawah keperluan penebatan semasa. Kerja baru dengan mudah boleh dilindungi dengan tahap yang dikehendaki , tetapi ia mungkin sukar untuk melindungi dinding yang sedia ada di mana lapisan yang sedia ada atau substrat seperti lapisan Perlawanan sedang dikekalkan.

Kerja pengubahsuaian biasanya akan membuat banglo lebih kedap udara, yang mungkin untuk menjadikannya lebih terdedah kepada masalah kelembapan dalaman ( dengan kelembapan yang dihasilkan oleh memasak, membasuh dan sebagainya). Penyelesaian reka bentuk perlu termasuk sistem untuk menghapuskan kelembapan seperti penebat , kipas penyari di dapur dan bilik mandi, dan sistem pengudaraan pemulihan haba , yang membawa masuk udara segar dari luar dan memanaskan ia melalui satu proses pertukaran haba yang mengambil haba dari dalaman basi udara sebelum membuang di luar.

kemasan dalaman
Standard kayu dalaman membentuk profil seperti skirtings dan architraves yang telah sedia ada dalam metrik , bukan kerajaan, yang membuat profil yang tepat sepadan mustahil. Pilihan untuk padanan kemasan dalaman termasuk menghapuskan semua trim yang sedia ada di dalam bilik dan menggantikannya ( menggunakan bahan yang dikeluarkan untuk membuat yang baik atau pembaikan di bilik-bilik lain ), yang mempunyai profil baru lari ke perlawanan yang sedia ada dan sumber bahan terpakai.

Dalam beberapa kes , kerosakan boleh dapat dibaiki di situ oleh penggunaan bijak pengisi pakar, atau dengan mengisi dan lukisan , yang bermaksud penampilan kayu asli hilang tetapi profil dikekalkan.

Share this article :
Posted by: bayani renovation https://plus.google.com/u/0/+Bayanirenovation Updated at : 10:49 PM
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment


 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Bayani Home Renovation - All Rights Reserved
Template Created by Bayani Renovation Modified by Bayani Renovation
Proudly powered by Bayani