Home » » Cara Menghias Dapur Sederhana

Cara Menghias Dapur Sederhana

Tinggal di rumah dan bilik yang sempit bukan menjadi masalah selagi Anda boleh hiasan dapur anda dengan cerdas. Dapur bukan saja sebuah di mana untuk memasak dan menyiapkan makanan, tetapi juga merupakan sebahagian petning dari sebuah rumah, iaitu di mana keluarga anda berlalu-lalang setiap harinya, dimana kita membahagikan masa dan dimana kita dapat menghabiskan masa yang paling baik dengan rakan-rakan, keluarga, maupun isteri / suami tercinta anda. Bagaimanakah jika kita mempunyai bilik yang sempit? Oleh kerana itu kita harus tahu bagaimana hiasan dapur minimalist yang sederhana.

Menyediakan hidangan berkongsi tetamu anda cara terbaik untuk sharing bersama mereka. Memasak bersama boleh mengurangkan stress dalam diri anda. Mempunyai sebuah dapur yang kecil tidak masalah asal tetap berfungsi dan selesa. Setiap sudut bilik ada sentuhan yang indah.









Hiasan dapur yang bijak

Perkara utama dari menghias dapur rumah anda adalah menganggarkan bilik yang anda mempunyai dan elakkan penggunaan perhiasan bilik yang tidak digunakan. Sebagai contoh, anda sepatutnya menyediakan lebih banyak tempat untuk menyediakan dan meletakkan makanan, supaya ia akan mempermudah dan menjimatkan masa anda dalam memasak.

simpanan

Sila pastikan anda mempunyai peti-peti kecil diatas dan dibawah dapur untuk anda menyimpan barang-barang dan bahan-bahan makanan. Meja, gelas, pisau, pinggan dll adalah barang-barang yang harus anda miliki.

Warna yang sesuai untuk dapur kecil

Apabila hiasan dapur minimalist sederhana, yang paling utama adalah dalam adalah pemilihan warna. Warna yang sesuai adalah warna cerah, Bagaimanapun tidak seluruhnya berwarna putih, anda boleh menggabungkan warna hitam mahupun warna kayu tua agar dapur anda kelihatan menarik dan berbeza.

Lantai untuk dapur yang sempit

Apabila memilih lantai dapur, pilih corak yang berwarna kayu, untuk lebih mudah membersihkannya. Maka, anda boleh juga menggunakan karpet di beberapa kawasan seperti di depan peti ais atau di sudut bilik untuk dipakai ketika ada air tumpah atau makanan yang jatuh.

lampu

Dalam lampu dapur, anda perlu meletakkan lampu yang mencukupi cerah di kawasan anda untuk memasak dan menyiapkan makanan dan jika anda boleh memilih tempat dimana cahaya matahari boleh masuk, lebih baik, kerana segala sesuatu yang natural adalah kegemaran saya.
Share this article :
Posted by: bayani renovation https://plus.google.com/u/0/+Bayanirenovation Updated at : 9:37 PM
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment


 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Bayani Home Renovation - All Rights Reserved
Template Created by Bayani Renovation Modified by Bayani Renovation
Proudly powered by Bayani