Home » » Reka Bentuk Kekuda Rumah

Reka Bentuk Kekuda Rumah

Apabila kita berfikir kekuda kayu terdedah - ahli-ahli struktur terdiri daripada pelbagai kayu dalam konfigurasi segi tiga, sering bertahan bumbung nada - kawasan desa datang ke fikiran. Tetapi kawasan lapang menggabungkan kekuda kayu tidak perlu ingat chalet ski atau bangsal lama. Malah seni bina moden / kontemporari , yang bumbung rata cenderung untuk menghalang jenis anggota struktur , boleh menerima mereka. Contoh-contoh berikut bergabung kekuda kayu terdedah dengan permukaan bersih dan mudah, mewujudkan ruang moden dan kontemporari.



Salah satu cara untuk memberi kayu terdedah kekuda rasa moden adalah untuk merawat mereka dengan cara yang sama seperti yang lain pembinaan. Ini rumah memberikan setiap permukaan - dinding, lantai, siling, kekuda - kapur yang konsisten. Dengan rawatan ini, ruang tamu yang besar mengimbas kembali sebuah galeri, di mana objek yang menonjol dari latar belakang putih.




Dilihat 90 darjah dari gambar sebelumnya, kekuda di bawah ini memberi ruang hidup irama yang membantu memecahkan skala ruang. Dan dalam foto ini kita melihat justifikasi utama (kekurangan a) warna palet: pemandangan di luar menjadi lukisan mahal pelbagai, warna ditingkatkan oleh permukaan putih.


Ia harus diperhatikan bahawa struktur bumbung tidak teknikal terdiri daripada kekuda, mereka berehat di atas bumbung rasuk di bahagian bawah dan mesyuarat di rasuk rabung atas. Ahli-ahli melintang di tengah-tengah gambar mengikat kedua-dua pihak bersama-sama untuk sokongan sisi, di mana bumbung adalah dua kali ganda, mewujudkan irama nice.

Ruang dalam gambar sebelum ini boleh dilihat di sebalik kaca di sudut atas kanan. Di latar depan kita lihat perubahan pada berurusan dengan struktur bumbung: rasuk pengantara membantu menstabilkan struktur bumbung bersama-sama dengan dinding di sebelah ruang terbuka. Ia adalah jelas dalam pandangan ini bahawa menggunakan kayu untuk hanya kira-kira segala-galanya, namun sentiasa dengan cara yang pared-down yang membuat reka bentuk yang agak moden.


Ini ruang besar juga menyimpan membolehkan penampilan semula jadi kayu yang diguna pakai. Banyak kaca bermakna banyak cahaya dan pandangan, sama ada turun rendah, dalam clerestory (hampir tidak kelihatan di sebelah kiri atas), atau tingkap loghat bawah titik tinggi bumbung itu. Perhatikan bahawa kekuda dibina sebagai kacukan, dengan ketegangan batang besi mengambil tempat kord bawah di tengah-tengah.




Di sini kita mempunyai satu lagi bahagian yang meliputi sebahagian besar permukaan dengan kayu, tetapi bentuk ini tidak semudah contoh sebelumnya. Kekuda di bawah bumbung bengkok ke bawah di latar belakang dan bergabung ke dalam dinding bersudut; di latar depan garis bumbung terus belakang kita, dan tiang-tiang bersudut memecahkan ruang dalaman. Nota bumbung bertukar-down dilihat melalui tingkap segi tiga di bahagian atas-tengah gambar. Ini adalah siri yang dinamik ruang, tidak syak lagi dibentuk dan dibuat jelas oleh struktur kayu terdedah.


Sudah tentu, salah terpilih boleh terdedah kekuda. Kekuda dibiarkan terbuka di bawah monitor cahaya yang berjalan panjang ruang dua ketinggian yang besar dengan mezanin, tetapi mereka ditutup dengan plaster ke bawah. Satu spekulasi mengenai perkara ini adalah untuk menyembunyikan perkhidmatan mekanikal dan lain-lain (saluran) di belakang siling.

Dalam contoh ini, kita dapat melihat monitor cahaya di sudut atas kanan, serupa dengan gambar sebelum ini, tetapi di sini arkitek meninggalkan kayu yang terdedah dan dirawat bahagian bawah dengan dinding putih yang mudah.



Dan anda mungkin bertanya, "semua kekuda nada?" Well, sebagai contoh ini membuktikan, jawapannya adalah jelas "tidak." (Untuk pergi ke lebih terperinci, secara teknikal semua kekuda nada sekurang-kurangnya "setiap kaki 1/4 untuk membolehkan saliran di bumbung rata.) Ironinya ini kekuda rata-bumbung, kelabu dengan gandum yang terkenal, lebih desa daripada contoh sebelumnya .




Pandangan lain menunjukkan rentak yang kuat dan arah satu barisan kekuda.


Dan masih lagi pandangan lain menunjukkan cara ruang yang boleh dimaklumkan oleh struktur. Di sini kedua-dua dinding dengan simpanan di belakang pintu ikut rentak kekuda atas.



Berikut adalah inheren bersebelahan dengan kolam renang, di mana selat kayu terdiri daripada bayangan matahari atas struktur. Perhatikan bagaimana ahli-ahli kayu silang di sudut kanan bawah, memberikan bentuk kinked ke bumbung.



Ini Carport aneh ciri-ciri kayu (sekurang-kurangnya saya fikir mereka kayu) kekuda julur dari dinding kayu stud freestanding. Atas kekuda bumbung adalah daripada plastik beralun lut. Kemantapan kekuda mewujudkan siling tersirat di bawah chords, membuat ruang luar ini muncul segi empat tepat: a kotak untuk kereta.





Ini reka bentuk pascamoden menunjukkan satu siri kekuda dicat hijau, mudah berdiri keluar dari permukaan putih. Berikut kekuda kelihatan lebih sebagai alat grafik daripada struktur sebenar, kerana jarak mereka seolah-olah terlalu jauh, dan triangulasi yang hilang bahawa semua-terlalu-penting menegak dari puncak untuk kord bawah. Walau bagaimanapun kesan kekuda pada ruang yang tidak dapat dinafikan.
Share this article :
Posted by: bayani renovation https://plus.google.com/u/0/+Bayanirenovation Updated at : 6:44 AM
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment


 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Bayani Home Renovation - All Rights Reserved
Template Created by Bayani Renovation Modified by Bayani Renovation
Proudly powered by Bayani