Home » , » Tukang Paip

Tukang Paip

Semua yang anda perlu tahu tentang tukang paip

Paip adalah sebahagian penting daripada mana-mana rumah dan ia adalah penting bahawa ia dipasang dan diselenggarakan dengan betul bagi mengelakkan masalah pada masa hadapan ke trek.



Berikut adalah beberapa maklumat lebih lanjut mengenai tukang paip dan paip pilihan untuk rumah anda:

Peranan Tukang
Tukang paip boleh menjalankan tugas-tugas berikut:

  • Mengesan dan membaiki kebocoran dalam kedua-dua sistem air dan gas
  • Menggantikan paip lama
  • Memasang dan membaik pulih barang paip
  • Membaiki paip air pecah
  • Memasang penapis air dan alat-alat anti- melecur

Tukang paip yang perlu dalam mana-mana pengubahsuaian atau pemasangan bilik mandi, dapur, dobi atau kawasan basah yang lain. Tukang paip juga boleh memasang sistem gas, sama ada ia adalah untuk memasak atau untuk sistem air panas anda.

Jenis-jenis paip
Terdapat beberapa jenis paip yang mungkin anda perlukan untuk digunakan, bergantung kepada isu paip :


  • Baru Parit - ini boleh melibatkan memasang baru longkang atau penetapan disekat longkang. Tukang paip juga boleh membaiki dan mengekalkan paip dan kelengkapan yang berkaitan dengan air hujan dan pembuangan sisa ( lihat juga mengalirkan pembaikan dan disekat longkang ). New longkang juga satu penyelesaian yang baik apabila dipasang di taman , untuk mengelakkan lopak dan kematian tumbuhan.
  • Tukang paip Kecemasan - Dalam keadaan mendesak, seperti paip pecah, anda perlu mendapatkan bantuan daripada tukang paip yang berwibawa. Tukang paip kecemasan boleh didapati di semua jam siang dan malam untuk menghadiri dan paip pembaikan yang tidak lagi bekerja.
  • Jurugegas Gas - Jika anda menggunakan gas di rumah anda, anda akan memerlukan perkhidmatan tukang gas berkelayakan untuk memastikan gas adalah selamat untuk digunakan dan tidak menimbulkan apa-apa bahaya. A tukang gas boleh memasang dan kelengkapan perkhidmatan dan peralatan di kawasan kediaman, perdagangan dan perindustrian. Mereka juga boleh memasang meter gas , pengawal selia , injap dan pembakar .
  • Pembaikan tandas - ini melibatkan memasang, membaik pulih dan mengekalkan paip dan kelengkapan yang berkaitan dengan pembuangan kumbahan dari rumah ( lihat juga pemasangan tandas). Tukang paip akan membaiki tandas anda secepat mungkin, supaya perkara-perkara yang boleh kembali ke normal.
  • Peparitan - mempunyai paip bumbung yang betul dan peparitan akan memastikan air yang mengalir dari bumbung anda dengan betul walaupun semasa hujan lebat. Peparitan boleh dibuat dari bahan-bahan yang berbeza, termasuk tembaga , PVC , zink aluminium aloi, Zincalume dan keluli COLORBOND . Jenis-jenis sampah termasuk sampah, separuh bulat , talang quad , talang fronted persegi dan sampah smoothline .
  • Paip Hijau - ini adalah sejenis paip yang menjimatkan air di seluruh rumah dan mengurangkan beban pada bekalan air awam. Ia juga menjimatkan wang kerana air kurang anda gunakan, yang kurang anda membayar ! Perkhidmatan paip hijau boleh termasuk pemasangan dan servis solar paip air panas , pemasangan tangki air hujan dan sistem air kelabu paip. Dengan mengambil melihat paip yang sedia ada dan melihat di mana anda boleh meningkatkan , anda boleh membantu menjimatkan air , wang dan alam sekitar.
  • Home Pengubahsuaian Paip - jika anda mengubah suai atau membina rumah baru, mengambil masa untuk mendapatkan sistem paip yang sesuai dipasang boleh menjimatkan banyak wang dan kesulitan di masa depan (lihat juga paip rumah baru). Tukang paip A akan dapat memberikan nasihat tentang sistem paip yang terbaik dan penyelesaian untuk projek anda.
  • Penyelenggaraan Paip - tukang paip yang baik boleh menjalankan semua projek paip di rumah anda dan memulihkan sistem anda kepada keadaan yang sempurna (lihat juga perangkap gris , perkhidmatan pengaliran balik ). Dengan kerap mengekalkan paip, anda boleh mengurangkan kemungkinan masalah kecil bertukar serius.
  • Paip Air - ini merujuk kepada memasang, membaik pulih dan mengekalkan paip dan kelengkapan yang memindahkan air panas dan sejuk ke rumah ( lihat juga pemasangan paip , pemasangan sistem air panas , pembaikan unit air panas). Pastikan tukang paip anda layak dan berlesen untuk menjalankan perkhidmatan paip air.
  • Perkhidmatan Mekanikal Paip - jika anda mempunyai pemanasan atau sistem penyejukan (seperti penghawa dingin) di rumah anda atau harta komersil , anda mungkin memerlukan bantuan dengan memasang, menyelenggara, dan membaik pulih paip dan kelengkapan yang berkaitan dengan sistem itu.

Berapa  Kos Tukang paip ?

Seperti banyak perdagangan lain tukang paip mengenakan kadar setiap jam , dan kadang-kadang panggilan keluar lewat juga.bergantung kepada lokasi dan pengalaman. Jika mereka memasang atau membaiki item maka ini juga akan menanggung kos. Tukang paip mungkin quote yuran sama rata untuk tugas yang ditakrifkan, seperti memasang tandas atau membuka sekatan longkang.
Share this article :
Posted by: bayani renovation https://plus.google.com/u/0/+Bayanirenovation Updated at : 11:23 PM
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment


 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Bayani Home Renovation - All Rights Reserved
Template Created by Bayani Renovation Modified by Bayani Renovation
Proudly powered by Bayani