Home » , » 10 Pertanyaan Sebelum Projek Bina Rumah Anda Dimulai

10 Pertanyaan Sebelum Projek Bina Rumah Anda Dimulai

Pembentukan semula atau membina rumah baru merupakan pelaburan kewangan dan emosi yang besar. Ia juga boleh menjadi satu pelaburan yang besar masa anda jika anda mahu untuk terlibat rapat dalam membuat keputusan. Mengetahui apa yang diharapkan sebelum projek itu mendapat bermula akan membantu anda lebih bersedia untuk proses tersebut. Berikut adalah 10 soalan yang anda perlu sentiasa meminta kontraktor anda sebelum memulakan projek pembentukan semula rumah.

1. Apakah jadual kami ? Jadual adalah lebih daripada sekadar tarikh mula dan akhir. Mempunyai jadual yang menggariskan tugas dan masa akan memberikan pandangan yang besar- gambar urutan dan tarikh akhir untuk perkara-perkara seperti jubin dan countertops. Ia juga akan memberikan petunjuk supaya anda tahu jika perkara-perkara yang tergelincir oleh satu atau dua hari.

Dengan projek-projek kecil seperti dapur dan bilik mandi , jadual adalah segala-galanya . Mendahului masa kabinet menentukan tarikh mula dan sub -perdagangan perlu dijadualkan secara berturut-turut , misalnya. Jangan mulakan tanpa jadual yang memberitahu anda apa yang hari dan masa pekerja akan berada di tapak .



2. Siapa yang akan berada di sini setiap hari? Bergantung kepada saiz dan struktur syarikat yang anda sewa , jawapan boleh berbeza-beza secara meluas. Ramai remodelers menggunakan sistem tukang kayu utama, di mana seorang ahli kakitangan ( kadang-kadang dipanggil penguasa ) bertanggungjawab untuk kerja-kerja hari -hari di lokasi, dan sering buaian tukul juga. Tanya kontraktor anda soalan langsung tentang siapa yang akan bertanggungjawab untuk membuka dan mengunci , yang akan menyelia subkontraktor di tapak dan yang memanggil setiap hari dengan mana-mana soalan.

3. Bagaimana anda akan melindungi harta saya? Ini adalah perbualan terbaik pernah sebelum perobohan, tidak selepas anda pulang ke rumah dan mendapati debu di seluruh rumah. Terdapat beberapa debu membendung langkah-langkah yang boleh diambil, dan bercakap tentang ia lebih awal daripada masa akan menyediakan anda akan idea yang jelas bagaimana kawasan pembinaan akan dikepung dari seluruh rumah anda dan bagaimana anda akan dapat untuk bergerak melalui rumah anda.

Terdapat juga isu barangan - semua buku-buku , perabot , langsir , pasu halus dan lukisan di dinding. Ia membantu untuk menghapuskan mereka semua dari zon pembinaan. Ini termasuk apa-apa yang digantung pada dinding atau duduk di atas rak di dalam bilik bersebelahan, kerana mereka boleh menggoncang longgar dari mengetuk berterusan. Jika anda meninggalkan mereka sebagai -adalah, ia akan kos untuk mereka bergerak dan berpindah sekali lagi untuk memastikan mereka keluar dari jalan , dan kerosakan dalam proses anda risiko. Ia adalah lebih baik untuk bergerak sekaligus dan tahu ia selamat dan kukuh.

4. Bagaimana anda akan berkomunikasi dengan saya? Dengan setiap cara komunikasi elektronik di hujung jari anda, anda mungkin mempunyai beberapa idea-idea tentang bagaimana anda ingin menerima maklumat tentang projek anda. Kontraktor anda mungkin mempunyai cara-cara tertentu dia suka untuk berkomunikasi, juga - e-mel setiap hari, jadual berasaskan awan atau mungkin panggilan telefon sahaja. Pastikan anda memahami bagaimana anda akan dihubungi dan menerima maklumat. Jika format kontraktor tidak memberi anda apa yang anda berfikir yang anda perlukan, bersetuju dengan kaedah dan format supaya anda tidak berada dalam limbo pembentukan semula setiap hari. Mesyuarat mingguan pada masa tertentu adalah satu cara yang berkesan untuk memastikan anda melihat kontraktor anda sendiri untuk mendapatkan soalan-soalan anda dijawab.

5. Apa sebahagian daripada kebimbangan projek saya anda? Selalu ada sesuatu yang tidak diketahui tentang projek, atau kawasan yang paling berkemungkinan untuk mencetuskan suatu perintah perubahan segera. Kemungkinan adalah, kontraktor anda sudah tahu apa yang. Bercakap tentang bayaran pendahuluan dan berjalan beberapa nombor yang paling teruk kes senario atau melakukan beberapa awal, perobohan terpilih untuk mendapatkan maklumat lanjut yang boleh menjadi cara terbaik untuk mendapatkan mengendalikan pada apa yang mungkin akan datang.

6. Apa yang akan berlaku jika terdapat perintah perubahan? Tukar tempahan boleh mudah dikendalikan dalam kontrak pembinaan anda. Satu cara biasa untuk dokumen pesanan perubahan adalah secara bertulis , di mana perubahan dalam skop kerja dan harga yang dicatatkan dan ditandatangani oleh pelanggan dan kontraktor. Beberapa kontrak juga ambil perhatian perubahan dalam jadual, jika berkenaan. Pastikan anda mempunyai pelan di tempat untuk mendokumentasikan perubahan yang tidak dijangka dan jangkaan yang berlaku di sepanjang jalan.

7. Bagaimana anda akan membiarkan saya tahu saya perlu membuat keputusan? Terdapat banyak cara untuk menyusun senarai keputusan - dari spreadsheet , untuk senarai, nota pada kalendar. Tetapi semua kaedah ini memberi tumpuan kepada hasil yang sama: memberi anda hala tuju yang jelas tentang apa dan apabila anda perlu membuat keputusan mengenai sesuatu. Meminta satu senarai dan tarikh akhir akan membantu anda menyimpan dianjurkan dan memastikan anda dapat untuk membeli bahan-bahan dan membuat keputusan dalam masa untuk memenuhi jadual kontraktor anda.

8. Bagaimana saya boleh sampai kepada anda selepas jam? Mengetahui bagaimana untuk mencapai kontraktor anda secara kecemasan adalah sama pentingnya dengan kontraktor anda dapat sampai kepada anda. Bertukar-tukar semua nombor anda - kerja, bimbit dan talian tetap - supaya menghubungi antara satu sama lain tidak akan menjadi krisis itu sendiri.

9. Bilakah saya perlu untuk memenuhi ? Malah jika anda menetapkan mesyuarat tetap mingguan, mungkin masih terdapat mesyuarat tambahan yang perlu. Kami biasanya menjadualkan elektrik berjalan -melalui pada hari juruelektrik set kotak dan boleh lampu supaya semua orang boleh menyemak penempatan dan fungsi mereka sebelum wayar berjalan. Satu lagi hari penting adalah apabila jubin -setter berfungsi pada susun atur. Terdapat beberapa cara untuk menetapkan jubin, dan mempunyai mesyuarat di tapak adalah cara yang terbaik untuk membuat keputusan ini. Ia juga mungkin untuk mempunyai arkitek atau pereka anda menghadiri mesyuarat mereka di tempat anda .

10. Apakah jenis dokumen yang akan saya terima apabila projek itu dilakukan ? Kontrak sering memanggil kertas kerja akhir- projek - siaran lien, ditanda -up pelan dengan as- builts pada paip dan utiliti lain , salinan laporan pemeriksaan, dan lain-lain Tetapi mungkin ada item tambahan yang anda akan mendapati berharga: satu set lengkap gambar mekanikal sebelum penebat dipasang, manual operasi untuk peralatan dipasang ( dan pengajaran peribadi dalam operasi mereka jika anda tidak tahu asas-asas ) , senarai sub-kontraktor dan maklumat hubungan , menjaga perkara-perkara seperti countertops dan jubin dan juga ditandakan panel elektrik. Mengesahkan bahawa anda akan menerima perkara-perkara ini sebelum anda memulakan akan membantu memastikan bahawa anda menyelesaikan projek dengan semua maklumat yang anda perlukan.
Share this article :
Posted by: bayani renovation https://plus.google.com/u/0/+Bayanirenovation Updated at : 9:47 PM
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment


 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Bayani Home Renovation - All Rights Reserved
Template Created by Bayani Renovation Modified by Bayani Renovation
Proudly powered by Bayani